3.0 24v in een A Manta?

Forumindex Forums Modellen Manta 3.0 24v in een A Manta?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262581

    Hoi mannen!

    Even een vraagje, ik ben bezig met mijn geliefde A Manta.
    Daar komt een gereviseerde 3.0 24v van Senator in.
    Nu weet ik dat het wel eens gedaan is, maar heeft iemand op dit forum er ervaring mee en heeft iemand de aanpassingen gedocumenteerd?
    Zodat ik daar even mee kan bellen of mailen, voor wat foto’s o.i.d?
    Dan is het namelijk niet zo veel passen en meten meer, maar gewoon nabootsen!

    Ik hoop dat iemand me wat info kan geven!

    Groeten Theo!!

    #18199646

    moet je contact opnemen met jo1 die heeft dit al meerdere malen gedaan

    #18199647

    Anders achterasrevisie.nl die heeft ook een a manta met 24V erin

    #18199648

    @voederbiet wrote:

    Anders achterasrevisie.nl die heeft ook een a manta met 24V erin

    Zit op het forum als Manta 24V, Danny en z’n vader (Marco) hebben alle 2 een 24v in hun A Manta liggen.

    #18199649

    danny heeft een 24v marco rijd met een 12v
    maar danny kan het een en ander uitleggen en jo ook
    dat zijn de experts

    #18199650

    Past niet … :jerry

    #18199651

    wil je dan echt wat extreems met n 6 pitter doen

    pak dan een lotus omega 6cilinder ;)
    das tenminste nog niet zo vaak gedaan :shock:

    info is zat te vinden over een 24v ombouw
    als je even de moeite neemt om de zoek functie te gebruiken

    #18199652

    bij het 30 jarig bestaan van de Mantaclub stond een Manta A waar een Lotus motor in heeft gelegen :wors

    Op het TE topic bovenaan het manta gedeelte staat ook een groene Duitse TE2800 waar ook een 24V in zit, staan vast wel foto’s op

    #18199653

    Meeste werk zit um in de enorme 6 bak en de turbos en de rechterchassisbalk die aangepast moet worden,lastigste is nog de motor voor acceptabel geld kopen :D

    #18199654

    @mr-turbo wrote:

    Meeste werk zit um in de enorme 6 bak en de turbos en de rechterchassisbalk die aangepast moet worden,lastigste is nog de motor voor acceptabel geld kopen :D

    De rede dat ze hem er weer uit gehaald hadden was dat de bak zo laag zat dat hij af en toe de grond raakte en er was eigenlijk ook niet normaal mee te rijden

    #18199655

    @Duurt wrote:

    @mr-turbo wrote:

    Meeste werk zit um in de enorme 6 bak en de turbos en de rechterchassisbalk die aangepast moet worden,lastigste is nog de motor voor acceptabel geld kopen :D

    De rede dat ze hem er weer uit gehaald hadden was dat de bak zo laag zat dat hij af en toe de grond raakte en er was eigenlijk ook niet normaal mee te rijden

    Nu is alles natuurlijk wel op te lossen maar het is gewoon een onhandige bak, bij mij kwam die 6 bak niet te laag, hij blijft boven de rechter en linker chassisbalk aan de onderkant, maar de lengte en met name het enorme koppelingshuis heeft gewoon veel ruimte nodig en daardoor moest zelfs de pedalerie een stuk aangepast worden :???:

    #18199656

    in een omega en corvette is dan ook ruimte zat voor die bak

    #18199657

    Bij een Corvette zit die op de achteras, en omega is een stukje breder op die plek

    #18199645
    #18199658

    Ben benieuwd waar die motor voor verkocht is…

    #18199659

    hij is nog steeds te koop, hij had er twee advertentie’s op staan

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m765557344-lotus-omega-motor-met-bak.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18199660

    Bedankt mannen!

    Sorry voor de hele late reactie, school had weer voorrang etc…
    Over 2 weken wordt het blok bij mij afgeleverd.
    Heeft Danny de 24v Manta nog steeds? Dan breng ik die een bezoekje binnenkort.

    Groeten Theo!

    #18199661

    Ik zou die 24V meer naar achteren inbouwen, heeft een veel betere wegligging. :thumb :thumb

    Een V6 twinturbo zou mijn keuze zijn. ;)

    :jerry

    #18199662

    je kan uitzoeken wat je wilt, net als ik, jaren van rondvragen en zoeken, helemaal gek worden van alle info en moeilijke verhalen en t idee krijgen dat je steeds verder van huis raakt. Totdat je gewoon begint met de motor erboven te hangen en met je slijptol in de rondte te gaan zodat t past en dan valt t uiteindelijk wel mee als je je gezonde verstand erbij houdt. Dit is mijn ervaring iig.
    Oftewel de wijze les die Jo mij heeft geleerd: Gewoon doen je ziet vanzelf wat niet kan :wors
    evt voor onderdelen zoals vliegwiel, koppeling voor op een 240 bak kun je bij ronald bolz terecht: info@24v-tech.de, ook alle motoronderdelen voor een redelijke prijs

    #18199663

    @Tomvt wrote:

    je kan uitzoeken wat je wilt, net als ik, jaren van rondvragen en zoeken, helemaal gek worden van alle info en moeilijke verhalen en t idee krijgen dat je steeds verder van huis raakt. Totdat je gewoon begint met de motor erboven te hangen en met je slijptol in de rondte te gaan zodat t past en dan valt t uiteindelijk wel mee als je je gezonde verstand erbij houdt. Dit is mijn ervaring iig.
    Oftewel de wijze les die Jo mij heeft geleerd: Gewoon doen je ziet vanzelf wat niet kan :wors
    evt voor onderdelen zoals vliegwiel, koppeling voor op een 240 bak kun je bij ronald bolz terecht: info@24v-tech.de, ook alle motoronderdelen voor een redelijke prijs

    ow niet dat je het verkeerd begrijpt, je mag nog steeds gewoon dingen vragen hoor king:
    wat jethro ook zegt, probeer het zo ver mogelijk naar achter te bouwen, heb het bij mijn b met de versnellingsbakboutjes bijna tegen het schutbord zitten, in de bak zit een schuifstuk met een veer, als je dan een wat kortere veer gebruikt (anders krijg je de tussenas eer niet meer tussen) compenseert dit schuifstuk dat je bak verder naar achter komt, wel goed dat schuifstuk opschuren want die heeft met het gedeelte wat ie er dan verder inkomt altijd in de buitenlucht gehangen en dus vuil en verroest, ander gaat ie lekken. De baksteun kun je simpel zelf maken dan met 2 dikke plaatjes en 2 industrierubbers.

    #18199664

    @ThepoManta wrote:

    Bedankt mannen!

    Sorry voor de hele late reactie, school had weer voorrang etc…
    Over 2 weken wordt het blok bij mij afgeleverd.
    Heeft Danny de 24v Manta nog steeds? Dan breng ik die een bezoekje binnenkort.

    Groeten Theo!

    Heb em nog steeds, maar heb jou nog niet gezien hier :agent

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.