2liter ombouw van A3 naar A1

Forumindex Forums Modellen Corsa 2liter ombouw van A3 naar A1

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219805

    Hallo mensen.

    Wat is er voor nodig om een complete 2liter ombouw van een Corsa A3 in een ouwe A1 1.2 of kleiner te bouwen.
    Kan alles gewoon overgezet worden of mist de A1 nog dingen?

    Bedankt!

    #17654449

    als je de complete a3 hebt staan kan je dat toch zo zien?

    moter,
    bak
    kabelboom
    computer
    aandrijfassen
    motersteun
    baksteun
    lepel achter op de bak
    afhankelijk van hoe hij omgebouwd is naar multipoint dit deel overzetten of tank en externepomp of tank waar de interne multipoint pomp al in zit.
    als er gsi stabilisatie stangen op die a3 zitten zou ik ze overzetten
    en als het om een c20xe gaat ook de gaskabel.
    als er in de corsa orgineel een 1.4 of 1.6 moter lag zou ik de radiateur ook overzetten die zijn dan groter
    verlaging?
    2.0 remmen?
    of ben ik wat vergeten?

    #17654450

    volgens mij is de het motorruim het zelfde.. Denk even aan de juiste trekstangen en stabistang.

    #17654451

    Ik denk dat ik de vraag wat onduidelijk gesteld heb want je antwoord is voor een andere vraag.
    Ik weet namelijk wel wat er nodig is voor een ombouw maar:
    Ik wil alles uit een compleet al naar 2 liter omgebouwde corsa a3 halen en dat in een compleet standaard A1 1.2 zetten.
    Nu vraag ik me dus af dat dus gewoon simpelweg alles overzetten is wat ik vind en hoe ik het vind.
    Of dat er in de a1 misschien dingen anders zijn dan in de A3 en dus misschien niet gaan passen ofzo.

    #17654452

    99% is 1 op 1 overzetten, maar paar kleine details zullen anders zijn.

    ook moet je je tank ombouwen als je carb casco hebt. en retourleiding aanleggen.
    gat maken voor de motorkabelboom.

    en mocht je een 1.0s casco hebben met 9v bobine, dan moet je je geschakelde + draad ff ergens anders weg pikken :angel
    die draad is een weerstandsdraad, zodra je hem belast zakt de spanning van 12 naar 9v….

    stelt allemaal niet zoveel voor ;)

    #17654453

    origineel gepost door sw16v
    99% is 1 op 1 overzetten, maar paar kleine details zullen anders zijn.

    ook moet je je tank ombouwen als je carb casco hebt. en retourleiding aanleggen.
    gat maken voor de motorkabelboom.

    en mocht je een 1.0s casco hebben met 9v bobine, dan moet je je geschakelde + draad ff ergens anders weg pikken :angel
    die draad is een weerstandsdraad, zodra je hem belast zakt de spanning van 12 naar 9v….

    stelt allemaal niet zoveel voor ;)

    Klinkt mss stom, maar heb laatst mijn ontsteking geswapt van een 1.0s met een e12gv ontsteking… Hoe herken je zo’n 9v bobine?

    #17654454

    er is een apart forum voor dit alles,….. :D

    #17654455

    er is een apart forum voor dit alles,….. :D

    :D Oeps! Ik dacht ik kwak het gewoon bij corsa neer.. :P Nah jaa. mijn vraag is toch wel behandeld denk ik zo..
    :wors
    Ik hoop het snel in het echt te zien ;) plan is nog in staat van erover dromen hoor, maar er zijn wat mogelijkheden die dat misschien versnellen.. ;)

    #17654456

    pastry bedoelde z’n forum corsaa.nl ;)

    Mooi dat ’t een droom is :P maar we willen natuurlijk foto’s! :P

    #17654457

    origineel gepost door Aapje

    origineel gepost door sw16v
    99% is 1 op 1 overzetten, maar paar kleine details zullen anders zijn.

    ook moet je je tank ombouwen als je carb casco hebt. en retourleiding aanleggen.
    gat maken voor de motorkabelboom.

    en mocht je een 1.0s casco hebben met 9v bobine, dan moet je je geschakelde + draad ff ergens anders weg pikken :angel
    die draad is een weerstandsdraad, zodra je hem belast zakt de spanning van 12 naar 9v….

    stelt allemaal niet zoveel voor ;)

    Klinkt mss stom, maar heb laatst mijn ontsteking geswapt van een 1.0s met een e12gv ontsteking… Hoe herken je zo’n 9v bobine?

    die draad zit enkel op 1.0S.

    hang er maar een andere motor in, die kan je starten, hij loopt 5 seconden, en valt uit.

    en dan moet je 2 weken zoeken en dan met mij op msn erachter komen dat je 1.0 zo’n draad heeft…. toch sw?:P

    #17654458

    origineel gepost door mayhem

    origineel gepost door Aapje

    origineel gepost door sw16v
    99% is 1 op 1 overzetten, maar paar kleine details zullen anders zijn.

    ook moet je je tank ombouwen als je carb casco hebt. en retourleiding aanleggen.
    gat maken voor de motorkabelboom.

    en mocht je een 1.0s casco hebben met 9v bobine, dan moet je je geschakelde + draad ff ergens anders weg pikken :angel
    die draad is een weerstandsdraad, zodra je hem belast zakt de spanning van 12 naar 9v….

    stelt allemaal niet zoveel voor ;)

    Klinkt mss stom, maar heb laatst mijn ontsteking geswapt van een 1.0s met een e12gv ontsteking… Hoe herken je zo’n 9v bobine?

    die draad zit enkel op 1.0S.

    hang er maar een andere motor in, die kan je starten, hij loopt 5 seconden, en valt uit.

    en dan moet je 2 weken zoeken en dan met mij op msn erachter komen dat je 1.0 zo’n draad heeft…. toch sw?:P

    Ik heb een 1.0s :) Maar nu met de ontsteking van een E12GV…

    Tja… :X Werkt hier wel… maar zal er eens na kijken hoezo ’t bij mij wel werkt :)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.