2e vraag betreft reculatie-klep niet goed funtioneerd !!

Forumindex Forums Modellen Astra 2e vraag betreft reculatie-klep niet goed funtioneerd !!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Haha lijkt wel of er heel wat mis is met me auto, Valt mee hoor, ben gewoon zuinig

Maar wat ik nu ga schrijven geld voor meer mensen, nou laat ik is beginnen schijnt wel beetje OPEL probleem te zijn vooral astra G model.

Je hebt zo knopje in de auto TBV tunnels enzo, druk je dan in sluit ie een klep,kom je weer uit de tunnel, druk nogmaals knopje in staat ie weer open frisse lucht van buiten.

Want mijn probleem is,hij futioneert niet helemaal correct meer,druk je hem in doet ie het netjes, druk je daarna weer in lijkt wel of ie blijft hangen,en dan hoor je het geluid van een leeglopende walkman.( dus hij doet het nog wel,maar niet helemaal 100%)

Dus je weet eigenlijk nou niet zeker of ie nou open en dicht staat.

Gister en vandaag int afgespeurd voor dit probleem,ben niet veel wijzer geworden hoe je nou daadwerkelijk het probleem krijgt opgelost.

En de discussie open te breken, hoe zie je nou of OPEN of Dicht staat ??? ik heb een keer me pargfaam plaat losgehaald,dat ding wat onder je ruit zit ( aan de buitenkant !!!! ) zie je rooster zitten,met 4 bouten nou los gedraaid zie de klep zitten na 20.000 drukken heb ik hem in open stand laten staan zodat je naar binnen kan kijken.

Klopt dit ???

Wie heeft dit probleem is verholpen bij zijn ASTRA G model ??? wilt degene ons dat uitleggen wat een veel voorkomend probleem betreft dit model. en hoe je dit het beste kan repareren ??

Ik persoonlijk wil het maken in me auto, maar ben bang als ik weer naar de opel dealer rij,dan gelijk weer 1/3/ deel loon maand kwijt ben,hahha sorry monteurs van de opel maar het is zo ( athans vaak )

En mis zijn er ook wel opel montuers die dit probleem kennen,vanuit de werk-vloer

Dus lui alle hulp is welkom :jerry :jerry :jerry

Ben toch benieuw naar het geluid van een leeg lopende walkman….
    Als het al een Opel probleem is, dan komt dat vooral omdat het op een Opel veel eerder zat dan op alle concurrenten!
    Maar goed, ten eerste werkt de klep NIET als de knop van de ventilatie op voorruit ontwaseming staat!
    Om de klep op werking te controleren dien je het dashboardkastje te verwijderen (6x torx schroef, 3 boven, 3 onder)
    Als je niks hoort bij het bedienen van de knop is waarschijnlijk het motortje defect.
    Als je het motortje continu hoort dan is waarschijnlijk de klep of stangetje gebroken.

Mik je komt vrijdag toch al deze kant op , dus ik kan er wel even na kijken voor je.

Haal het dashboard kastje eruit dan kun je hem zo zien zitten.

Hier zie je een mooie foto van waar hij precies zit, rechtsbovenin is je klep.

Dus haal het kastje eruit, zet druk het recirculatieknopje in en kijk of hij helemaal open gaat, en helemaal dichtslaat.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.