Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 2de keer kromme schijven Astra J Sports Tourer
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 5 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2013 om 19:43 #17258460
Voor de 2de keer heb ik last van kromme remschijven vooraan bij men Astra J Sports Tourer 1.7cdti. Momenteel heb ik 81.000km op de teller. Vorige keer hebben ze een stukje afgedraait en nieuwe blokken geplaatst op 60.000km. Nu 20.000km later schud het stuur van de ene op de andere keer weer enorm hard! Ik heb niet hard moeten remmen of ben ook niet door een plas gereden. Auto remde netjes toen ik zaterdag naar Parijs reed. Toen ik terug kwam en ik remde op de afrit van de autosnelweg begon men stuur weer hevig te schudden. Daarstraks ben ik eens in de remmeter gereden en daar is de slingering duidelijk op te zien. Ik heb precies al meer gelezen over kromme schijven bij de Astra als Insignia. Vrijdag moet hij binnen voor herstelling maar ik heb precies liever dat ze Brembo schijven steken ipv de originele aangezien ik aan de kwaliteit hiervan twijfel. Ik doe echt niet zot met de wagen en doe 80% snelweg. Schijven zien er nog uit als nieuw zonder braam.
10 juni 2013 om 19:47 #18151532Aan het oppervlakte is ook niets te zien? Ik heb het met mn eigen auto, na licht afremmen van 180 –> 100 begint de boel op den duur ook te schudden en ontstaan er zwarte vlekken op de schijven, na een paar keer remmen zijn die weer verdwenen. Ram ik in 1 keer het pedaal door de vloer heb ik nergens last van.
10 juni 2013 om 19:56 #18151533remschijven zien er perfect uit. Niks van abnormale dingen te zien
10 juni 2013 om 20:46 #18151534Mijn vader heeft het ook al 7x gehad met zijn insignia, de schijven zijn al die keren vervangen. Het ligt zeker niet aan zijn rijstijl. Misschien een constructiefout in de nieuwere modellen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
10 juni 2013 om 20:57 #18151535Het is eerder merkbaar in de nieuwere auto’s omdat deze grotere velgen en schijven hebben.
Veelal word het veroorzaakt door de gebruikers zelf.Op moment dat je van de snelweg af komt of een flink stuk hebt gereden en dan ook een keer flink moet remmen zijn de schijven warm. Vaak komen mensen dan op een kruispunt of bij een stoplicht terecht wat men dan doet is vaak gewoon op de rem blijven staan waardoor de schijven krom trekken.
10 juni 2013 om 21:00 #18151536ik heb ook een keer gehoord , als ze vastgezet worden met een luchtsleutel , volgens die man kunnen de insignia schijven daar niet goed tegen
10 juni 2013 om 21:07 #18151537Dat kan inderdaad, maar dan draaien ze de velgen vaak te strak aan en niet netjes de bouten tegenoverelkaar eerst handvast en dan op moment.
10 juni 2013 om 21:09 #18151538inderdaad , ik doe ze altijd kruislings met de luchtsleutel op de laagste stand , en dan op het juiste moment
11 juni 2013 om 00:33 #18151539Tja.. bij mijn vorige auto (zal het merk maar niet noemen, maar het klinkt als een nare verkoudheid :P) liepen ze licht aan en bewogen de klauwen niet goed mee met de schijf. Was een kwestie van ze zeer goed in het kopervet zetten en dan ging het goed. Maar eigelijk had ik gewoon de remklauwen en de hele rambam moeten vervangen…
Bij mij waren de cylinders enigsinds geoxideerd, waardoor ze niet goed terug trokken, waardoor het aan bleef lopen (zeer licht) en in combinatie met het niet goed vet houden van die bussen (dus de klauw beweegt niet lekker mee) trokken ze elke keer krom…
Ik zeg niet dat het ook hier het geval is, maar je bent denk ik een goede klusser. Er blijven waarschijnlijk 1 of meerdere schijven iets (te veel) aanlopen… Omhoog krikken en draaien maar… en kijken wie de boos doener is (doeners zijn) en zoeken naar mogelijke oorzaken…11 juni 2013 om 06:38 #18151540@Haasje17 wrote:
Het is eerder merkbaar in de nieuwere auto’s omdat deze grotere velgen en schijven hebben.
Veelal word het veroorzaakt door de gebruikers zelf.Op moment dat je van de snelweg af komt of een flink stuk hebt gereden en dan ook een keer flink moet remmen zijn de schijven warm. Vaak komen mensen dan op een kruispunt of bij een stoplicht terecht wat men dan doet is vaak gewoon op de rem blijven staan waardoor de schijven krom trekken.
+1
11 juni 2013 om 06:44 #18151541oorzaken die voorkomen van kromme schijven
Met nieuw gemonteerde schijven velgen met luchtol vast zetten !
Slecht schoongemaakte naven
Aanlopende remmen
Remgedrag van de bestuurder
kwaliteit van schijven wil ook nog wel eens te wensen overlatenheb het nu zelf ook 2 keer gehad kromme schijven.
wel remde ik af met de calibra van 180 naar 60 in een zeer korte afstand. ineens trillen !
er zaten wel merkloze schijven(geventileerd geboord) en blokken onder.en nu met de corsa ook van af hogere snelheid flink afremmen. originele schijfjes die er nog onder zitten veroorzaken
nu een trillen alleen dus van hogere snelheid afremmen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.