276 graden nokkenas

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 276 graden nokkenas

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209377

    Hoi iedereen,

    Weet iemand toevallig wat de veranderingen zijn aan de kracht, pk en gedrag van een C20ne, bij het veranderen van de standaard c20ne (274 graden) nokkenas naar een Schrick of dBilas 276 graden nokkenas.

    Als er een keuze gemaakt moest worden tussen SEH zuigers of een 276 graden nokkenas wat zou hierbij dan de meest effectieve keuze moeten zijn.

    Ik wil graag mijn koppel onderin houden vandaar de 276 graden nokkenas.

    Hoop dat iemand hier zijn mening op wil geven.

    :)

    #17474856

    alleen de garden zegt geen drol.
    Gaat ook om de kleplift, stuurtijden en de spreiding…

    Komen veel meer zaken bij kijken dan alleen het aantal graden.

    Ik zou zelf gaan voor een 284 van dbilas, heeft een hogere kleplift en reageert iets heftiger…
    Wel icm seh zuigers…

    Dan ga je echt verschil merken..

    #17474857

    owh ja verschil met orgineel, kleplift, stuurtijden en spreiding…

    #17474858

    Nou hierbij dan de specificaties.

    c20ne standard
    Steuerzeiten-Dauer (Einlass): 274 graden
    Einlass öffnet vor OT: 23 graden
    Einlass schließt nach UT: 71 graden
    Auslass öffnet vor UT: 60 graden
    Auslass schließt nach OT : 35 graden

    Schrick 276 nockenwelle
    Nockenhub (Ventilhub) E/A [mm]: 7,3/7,1 (11,8/11,5)
    Öffnungs-winkel E/A/Spreizung: 276/272/110
    Steuerzeiten °KW Eö-Es – Aö-As: 28-68 66-26
    Ventilhub in OT E/A [mm]:1,4/1,3
    Ventilspiel E/A[mm]: hydr.

    Op de site staat 15-17Pk erbij
    Seh zuigers leveren dat ook volgens vele

    Als er een keuze gemaakt moet worden tussen beide wat zou dan de meest voor de hand liggende keuze zijn

    #17474859

    zou beide tegelijk doen.. meen ik serieus..
    En waarom, voor de zuigers moet de motor uit elkaar dus kun je direct de nokkenas vervangen…

    Ook voor het afstellen van de ecu is het makkelijk dat dit soort zaken in 1 keer worden gedaan

    #17474860

    Bedankt Corsaboy :thumbup

    Maar krijg ik echt 15 pk door een schrick nokkenas van 276 graden?

    Of wat kan ik verwachten. :hmmz
    Ik wil er wel graag alles aan doen om mijn hoge koppel in lage toeren te behouden.

    #17474861

    ik reed met een 324 graden nokkenas en had nog steeds koppel onderin en de pk’s in de hoge toeren…
    Je raakt het niet zomaar kwijt dat koppel onderin aangezien de motor zo ontworpen is…

    15PK vind ik vrij veel.. Ik denk als je seh zuigers pakkt, met die nokkenas en de irmscher inlaat en een goeie chip dat een 140 pk te halen is…
    Monteer je een extremere nokkenas ga je richting de 145 en met zo’n 324 zou je de 150 pk kunnen aantikken..

    Maar goed dat is natuurlijk altijd lastig van te voren te zeggen.. :agent

    #17474862

    Binnenkort kunnen we het wel testen ff de Tigra op de bank toch…

    C20NE
    276 graden Schrick
    Geflowde kop
    Lexmaul
    Spaghetti spruitstuk
    Simons Groep A

    king:

    #17474863

    Cool :thumbup

    Ben heel erg benieuwd naar het resultaat Corsa_GSi, rij namelijk met ongeveer dezelfde set up.

    Heb je trouwens nog wat aangepast aan je c20ne voordat je de nokkenas geplaatst hebt? (klepveren enz.)

    #17474864

    Volgens mij zijn beide versterkt, maar dat zou Corsaboy ff moeten zeggen, dat weet ik niet meer.
    Hij heeft het blok opgebouwd voor zijn zusje (mijn vriendin) haar Tigra. :angel

    #17474865

    origineel gepost door corsaboy
    En waarom, voor de zuigers moet de motor uit elkaar dus kun je direct de nokkenas vervangen…

    hmmmz, je zet me hiermee wel aan het denken weer :P

    #17474866

    origineel gepost door Corsa_GSi
    Binnenkort kunnen we het wel testen ff de Tigra op de bank toch…

    C20NE
    276 graden Schrick
    Geflowde kop
    Lexmaul
    Spaghetti spruitstuk
    Simons Groep A

    king:

    En, het resultaat al binnen? Ben wel benieuwd namelijk :jerry Setup van mij is ook ongeveer hetzelfde, twijfel alleen nog wat voor nokkenas ik zal nemen..

    #17474867

    Haha voorlopig zit het blok in de Tigra, maar moet hij nog verder afgebouwd worden.
    Zal nog wel even duren hoor :angel

    #17474868

    ik zit met een klein maar ook een groot probleem
    ik doe auto cross met een opel astra
    nu heb ik er pas een c20 seh blok ingelegd
    hier zouw een race krukas in zitten en zou ongeveer 160 pk hebben de motor is echter super maar ik ben opzoek naar veel koppel uit deze motor hoe kan ik makkelijk en snel meer koppel uit deze motor halen
    wie kan me hier raad bij geven?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.