260 PK XE

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) 260 PK XE

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 84)
  • Auteur
    Berichten
  • #17542106

    @Piele wrote:

    @Vinci wrote:

    Om die kop om te draaien zul je alle koelvloeistof en olie kanalen op elkaar moeten laten uit komen en de nokkenas lagers/kappen en ontsteking er weer aan de zijkant in moeten knoeien….

    Waarom niet standaard, tja, op de testbank maakt het geen verschil, maar op de weg schijnt het gigantisch uit te maken om die koele lucht aan de voorkant er in te krijgen. Bovendien hoeft de uitlaat niet meer onder het blok door, dus met die dry-sump er op kun je het blok veel lager in de auto hangen en daarmee het zwaartepunt enorm omlaag brengen…

    Niets te veel gezegt! :vertag
    Kwam laatst nog een leuk 2e hands dry-sump setje tegen voor een XE, heerlijk hoe veel ruimte je daar mee wint!
    Nu nog weer een XE… :P

    Kan je beter niet 2e hands kopen hoor, of iig de pomp niet. En de ruimte die jent is best aardig, maar je blok veel lager hangen brengt meer met zich mee. Je bak steekt ongeveer net zo laag als je carterpan dus dan raak je die, je krijgt problemen met je assen enz.

    Ik heb nog een goeie c20xe staan Peter, kale motor wel goed en recent gereviseerd ;)

    #17542107

    Dan lig ik helemaal op de grond met dat ding joh!
    Heb nu nog maar 20mm met 1300 :P

    #17542108

    Carterplaat er onder doet wonderen ;)

    #17542109

    @Peter_89 wrote:

    Carterplaat er onder doet wonderen ;)

    Dan staan mn wielen omhoog denk ik… :P

    #17542110

    erg leuk allemaal
    maar welke versnelings bak zou je hier nou achter moeten hangen
    denk niet dat normaale f16 f18 of f20
    het erg lang gaan uithouden

    #17542111

    Wel in de handen van de juiste piloot hoor…. Zeker een F18…

    #17542112

    @bossy wrote:

    erg leuk allemaal
    maar welke versnelings bak zou je hier nou achter moeten hangen
    denk niet dat normaale f16 f18 of f20
    het erg lang gaan uithouden

    Als je toch geld zat hebt, straight cut kitje of nog mooier sequentieel :D

    #17542113

    @Piele wrote:

    @bossy wrote:

    erg leuk allemaal
    maar welke versnelings bak zou je hier nou achter moeten hangen
    denk niet dat normaale f16 f18 of f20
    het erg lang gaan uithouden

    Als je toch geld zat hebt, straight cut kitje of nog mooier sequentieel :D

    12.000 euro voor een bak is wel veel vind je niet :D

    #17542114

    @Peter_89 wrote:

    @Piele wrote:

    @bossy wrote:

    erg leuk allemaal
    maar welke versnelings bak zou je hier nou achter moeten hangen
    denk niet dat normaale f16 f18 of f20
    het erg lang gaan uithouden

    Als je toch geld zat hebt, straight cut kitje of nog mooier sequentieel :D

    12.000 euro voor een bak is wel veel vind je niet :D

    Heb jij wel eens gezien wat zo’n Risse of Swindon blokkie doet?? :angel Schrik niet van 20.000 á 30.000 hoor! :shock:

    #17542115

    Een synchrobak met rechte vertanding gaat niet werken achter een 260pk xe…
    het toerental is te hoog bij het opschakelen.
    ik heb er pas een verkocht en die draaide 8500+ toeren en dat kan een synchromesh niet aan.
    Een motor die goed gebouwd is met de juiste spullen kost je rond de 12-15000 euro.
    dat is wel incl uitlaat etc.
    Het kan goedkoper,maar of dat ook heel blijft is de vraag.
    gr

    #17542116

    ken de motoren zeker wel. Zit in de rally. Rijden ook met Dog Box. Sequentiele bak zou voor ons 12.000 euro kosten zo`n beetje.
    De Gr A moteren waar we mee rijden kosten ook 15.000 euro zo`n beetje. Om over de Kitcar motoren maar te zwijgen :angel

    #17542117

    Een drenth sequentiele bak kost toch geen 12.000 euries, ik dacht dat die rond de 5000 zitten? Goed tot 400Nm.

    #17542118

    @Vinci wrote:

    Wel in de handen van de juiste piloot hoor…. Zeker een F18…

    Dat heeft er niks mee te maken, misschien dat de juiste piloot niet genoeg gas geeft want die f18 rijd je gewoon naar de klote. Synchro’s kunnen het niet aan, quaife synchro bak gebruikt de originele ringen dus die houd het ook niet lang uit als je rond de 8/8500 rpm draait. Dus je moet minimaal een dogbox gaan rijden. Hoop bij mij ook maar dat die heel blijft mja we zien het wel.

    #17542119

    Zou kunnen, ik rij gewoon op de weg, wel staat in mijn Vectra boek dat de F18 sterker is dan een F16 en F20 bak.

    #17542120

    nu we toch bezig zijn over bakken wil ik graag julie meening
    ik heb een quaife bak zonder synchro met drenth platen sper
    nu ben ik aan het kijken wat ik wil met het schakelmechaniek
    zo systeem wat youri heeft met kabels vind ik wel leuk maar
    ben nog even veder aan het kijken nu kwam ik dit tegen
    voor een vw bak hiermee is het mogelijk om met een 02A klauwbak 4-5-6 versnellingen sequentieel te schakelen.( http://www.gdstech.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; )
    zou zo iets er ook voor opel zijn en lijkt het julie wat

    #17542121

    @2000 wrote:

    Een drenth sequentiele bak kost toch geen 12.000 euries, ik dacht dat die rond de 5000 zitten? Goed tot 400Nm.

    Weet niet welk merk. kan ik wel is vragen. Misschien met aandrijfassen en veerpoten ofzo.
    Maar komt denk ik nog wel meer bij. Schakel mechaniek zeg maar. en zo`n klokje op je dashboard..

    #17542122

    niemand een idee of meening :hmmz

    #17542123

    me broer zijn motor lijkt hier op en die heeft +/- 230 PK 16v

    #17542124

    230 is zeker leuk
    maar het is juist moeilijk die laatste paar pk tjs
    kosten 3 keer zo veel moeite maar als het niet moeilijk is kan iedreen het :D

    #17542125

    @Gsifreak wrote:

    me broer zijn motor lijkt hier op en die heeft +/- 230 PK 16v

    ken er wel meerdere die dat hebben

    #17542126

    google maar eens op sjaak spies.
    bel hem maar eens om te vragen hoeveel vermogen er in zijn astra 4×4 zat.
    was ook een aangepaste c20xe, en dan ben je met je turbo nergens.

    groeten.

    #17542127
    #17542128

    das verdome ook toevallig.
    maar zie het bewijs.

    groeten.

    #17542129

    het staat nu ook bij de advertentie.

    had eerst willen plaatsen weet je wel zeker dat het hier om een 2 liter gaat. ( niet dus :-) )
    wat deze motor gemeen snel maakt is het koppel.

    jammer dat mijn geldboompje dood is :-(

    #17542130

    Is er al bekend wat die moet kosten eigenlijk?

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 84)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.