260 PK XE

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) 260 PK XE

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 84)
  • Auteur
    Berichten
  • #17542081

    origineel gepost door folkyc20xe

    origineel gepost door Piele
    Dat merkte ik ook al op idd ;)
    de voordelen…

    Het voordeel is dat je de koude kant nu voor hebt, zodat je meteen koele rijwind in je inlaat krijgt, en de warme uitlaatzijde achter, zodat je minder stralingswarmte krijgt

    jup ;)

    #17542082

    wat VW dus std al heeft :swear :jerry

    #17542083

    origineel gepost door 2000

    origineel gepost door yves475
    bijna 11000 pond, kwestie van kastje opendoen, geld nemen, kastje dichtdoen:D
    had deze week een offerte gekregen voor de 225pk kit ; 3100 pond!!

    die kit zit ik al een tijd te overwegen, maar dan de 195 pk versie. mooi setje!!:thumbup
    Het enige wat ik nergens kan vinden is of de bijgeleverde ecu ook de ontsteking kan aan sturen. Dis past bij mij niet, en de ontsteking aan de voorkant vind ik (toch) niet mooi

    Dis past niet? :hmmz. Die dis bobine kan je ophangen waar je maar wilt

    #17542084

    origineel gepost door youri_corsa_gsi

    origineel gepost door 2000

    origineel gepost door yves475
    bijna 11000 pond, kwestie van kastje opendoen, geld nemen, kastje dichtdoen:D
    had deze week een offerte gekregen voor de 225pk kit ; 3100 pond!!

    die kit zit ik al een tijd te overwegen, maar dan de 195 pk versie. mooi setje!!:thumbup
    Het enige wat ik nergens kan vinden is of de bijgeleverde ecu ook de ontsteking kan aan sturen. Dis past bij mij niet, en de ontsteking aan de voorkant vind ik (toch) niet mooi

    Dis past niet? :hmmz. Die dis bobine kan je ophangen waar je maar wilt

    dat is zo, maar de module die op de nokkenas zit niet :vertag en ik wil mijn blok niet verplaatsen, en niet te veel weg slijpen (c-kadett)

    #17542085

    Die module vervalt bij een programmeerbare injectie;)
    Die ecu regelt alles dus vonk en brandstof,en gaat uit van je bdp sensor.
    Bij de kit zit zelfs een dis bobine…

    zoals je ziet geen nokkenaspositiesensor.
    gr

    #17542086

    origineel gepost door stoppelflieger
    Die module vervalt bij een programmeerbare injectie;)
    Die ecu regelt alles dus vonk en brandstof,en gaat uit van je bdp sensor.
    Bij de kit zit zelfs een dis bobine…

    zoals je ziet geen nokkenaspositiesensor.
    gr

    Ah, over het hoofd gezien, zit inderdaad een ontsteking bij :thumbup Dus bij deze kit heb je geen nokkenassensor nodig, erg fijn :jerry

    #17542087

    origineel gepost door city77

    let op de inlaat en uitlaat zijde ;)

    Beetje laat opgemerkt:P

    #17542088

    Ow wacht ik loop ff naar de achtertuin :jerry

    #17542089

    origineel gepost door Bart Hoedemaker
    Ow wacht ik loop ff naar de achtertuin :jerry

    Hier heb je niets aan, de dollar is geen reet waard. Je moet een euro boom planten….over 3 jaar oogsten ;)

    #17542090

    origineel gepost door Bart Hoedemaker
    wat VW dus std al heeft :swear :jerry

    Alleen zijn ze nog steeds niet vooruit te hoesten:P

    #17542091

    gahaha strakke opmerking :jerry

    #17542092

    Nou er zijn er genoeg die onder de 9 seconden de 200meter afleggen. :P

    #17542093

    origineel gepost door Jeroen
    Nou er zijn er genoeg die onder de 9 seconden de 200meter afleggen. :P

    Op assen was er maar 1, en die reed met 300plus pkaas uit een 20vt en 4×4:puke

    #17542094

    origineel gepost door 2000

    origineel gepost door Bart Hoedemaker
    Ow wacht ik loop ff naar de achtertuin :jerry

    Hier heb je niets aan, de dollar is geen reet waard. Je moet een euro boom planten….over 3 jaar oogsten ;)

    Mmm, heb jij nog Euro zaadjes te koop dan :hmmz ?

    #17542095

    origineel gepost door cd-design

    origineel gepost door Jeroen
    Nou er zijn er genoeg die onder de 9 seconden de 200meter afleggen. :P

    Op assen was er maar 1, en die reed met 300plus pkaas uit een 20vt en 4×4:puke

    Dan was die vast nog aan het warmrijden.
    Wat voor chassis zat er om die 20vt heen dan?

    #17542096

    doe mij die dollar boom maar hoor ook al is het geen drol waard als je het daarna inleverd heb je toch euros dan maar wat minder :D:jerry

    #17542097

    Mooi stukje techniek, om dit oude onderwerpje nog maar eens nieuw leven in te blazen. Is zelfde idee als de Engelse Swindon blokken. Maar verwacht er niet al te lange levensduur van, meestal na een seizoen ding geheel uit elkaar trekken en weer reviseren…. Zo schrijven ze dat in elk geval voor die gasten….

    http://www.fastroadandtrack.co.uk/listing/94/Works_Vauxhall_engine.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Heftige bewerkingen zijn wel nodig aan de kop ook om hem er andersom op te kunnen plaatsen, maar wel een erg gaaf idee. Dacht laatst al eens waarom ze dacht in godsnaam niet standaard zo hebben gedaan??

    #17542098

    erg leuk topic
    met prachtige blokken vraag me toch af hoe zo iets rijd :D

    weet iemand wat er allemaal voor nodig is om die kop om te draaien
    en tja waarom niet standaard :(

    #17542099

    Om die kop om te draaien zul je alle koelvloeistof en olie kanalen op elkaar moeten laten uit komen en de nokkenas lagers/kappen en ontsteking er weer aan de zijkant in moeten knoeien….

    Waarom niet standaard, tja, op de testbank maakt het geen verschil, maar op de weg schijnt het gigantisch uit te maken om die koele lucht aan de voorkant er in te krijgen. Bovendien hoeft de uitlaat niet meer onder het blok door, dus met die dry-sump er op kun je het blok veel lager in de auto hangen en daarmee het zwaartepunt enorm omlaag brengen…

    #17542100

    Hahaha.. :D Dat was ook het eerste wat ik dacht.. Dat hadden mn gti’s (en de VW diesel die ik had) standaard ook en ik snap nog steeds niet waarom Opel het andersom moest doen.. :) :jerry
    Voor die 1.8 16v KR blokken zijn ook zat kits te koop om atmosferisch de 250 pk te behalen.
    Net als voor de c20xe.
    Degene die naar de audi TT 1.8 20v grijpen zijn gewoon lui :P
    tis maar net hoe goed uwe geldboom groeit!

    #17542101

    @Bart Hoedemaker wrote:

    origineel gepost door 2000

    origineel gepost door Bart Hoedemaker
    Ow wacht ik loop ff naar de achtertuin :jerry

    Hier heb je niets aan, de dollar is geen reet waard. Je moet een euro boom planten….over 3 jaar oogsten ;)

    Mmm, heb jij nog Euro zaadjes te koop dan :hmmz ?

    ik denk dat je dat beter aan de duitsers kan vragen, die hebben een hele boomgaart.. althans daar ga ik wel vanuit, als ze zich zo gedragen..

    #17542102

    @Jeroen wrote:

    Nou er zijn er genoeg die onder de 9 seconden de 200meter afleggen. :P

    Ik weet het niet hoor, maar 9 seconden voor de 200 meter is LANGZAAM :sleeping

    9 Seconden voor de 400 meter dan wordt het leuk :wors

    #17542103

    Ik dacht eigenlijk dat ze al die topics verwijderd hadden, nou komt ie weer boven drijven!! :jerry :jerry :jerry

    #17542104

    Z22SE heeft ook de inlaat aan de voorkant :jerry

    #17542105

    @Vinci wrote:

    Om die kop om te draaien zul je alle koelvloeistof en olie kanalen op elkaar moeten laten uit komen en de nokkenas lagers/kappen en ontsteking er weer aan de zijkant in moeten knoeien….

    Waarom niet standaard, tja, op de testbank maakt het geen verschil, maar op de weg schijnt het gigantisch uit te maken om die koele lucht aan de voorkant er in te krijgen. Bovendien hoeft de uitlaat niet meer onder het blok door, dus met die dry-sump er op kun je het blok veel lager in de auto hangen en daarmee het zwaartepunt enorm omlaag brengen…

    Niets te veel gezegt! :vertag
    Kwam laatst nog een leuk 2e hands dry-sump setje tegen voor een XE, heerlijk hoe veel ruimte je daar mee wint!
    Nu nog weer een XE… :P

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 84)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.