In een Y32SE (en Z ook geloof ik) zitten G en J assen. J assen geven de meeste lift, en zitten alleen in de 3.2’s voorzover bekend.
Bart van de AGC heeft zo’n extra set weten te bemachtigen en heeft nu J op in- alswel uitlaat. voor de (Y32)SE motor schijnt dit een leukse setup te zijn
met standaard assen (al dan niet bedoeld voor een Y/Z-SE motor).
Vwb. uitlaat spruitstukken gaat natuurlijk de vergelijking met een C en X-reeks motoren mank. Deze stammen uit een ander emissie-tijdperk.
O.a. de Y32SE motor zijn met een soort van lapmiddelen (als verlaagde compressie o.a.) enorm geknepen om zodoende nog toelating tot de U.S. markt te hebben, aangezien de volgende generatie V6 motoren al klaar stond zijn intrede te doen (2.8 V6 Vectra C, etc..) welke al wel aan de nieuwere en strengere emissie eisen van die tijd voldeed.
Als ik idd naar de afmeting kijk van de spruitstukken van een Y32SE bedoelde voor een RWD auto (niet Opel) is idd krap. Maar wel mooi afgewerkt deze, mooi glad.
