260 graden mtech x30xe assen in c25xe

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz 260 graden mtech x30xe assen in c25xe

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261244

    Hallo,

    Zoals vele weten komt er een c25xe ipv mn huidige 8klepper, alleen aangezien ik de motor toch eerst loshaal voor hij erin komt, wou ik hem toch tegen de 200pk’s aan proberen te krijgen. Nu zag ik hier en daar dat je met 3.0L nokkenassen richting de 190pk kan komen (vooral op engelse vauxhall forums), nu levert dbilas voor alle 24v v6 motoren voor 1099euro een set nieuwe 262 graden assen. Mtech kan deze alleen voor de x30xe leveren voor ong 800eu, maar zover ik weet zijn deze uitwisselbaar toch?

    Groeten,

    Dave

    #18179779

    Assen zijn uitwisselbaar, maar wat zijn de specs van de MTech assen dan?
    Ik zou ook is bij Catcams kijken, die hebben ook leuke setjes?

    #18179780

    http://mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=602704&hid=&lhid=&lvid=” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Doe even een linkje, makkelijker via me telefoon

    #18179781

    Mathijssen levert ook gewoon de Catcams. Prima service!

    2.5 of 3.0 maakt niet voor de nokkenassen, zijn hetzelfde. Wel tussenflens injectorbrug van 3.0 ertussen en ecu aanpassen. Dan kietel je wel die 200pk

    #18179782

    @Gupy wrote:

    Mathijssen levert ook gewoon de Catcams. Prima service!

    2.5 of 3.0 maakt niet voor de nokkenassen, zijn hetzelfde. Wel tussenflens injectorbrug van 3.0 ertussen en ecu aanpassen. Dan kietel je wel die 200pk

    Tussenflens en injectorbrug? Weet iemand de specs van originele x30xe nokken? Ecu word zoiezo aangepast na het inrijden (beide koppen worden nagekeken/ evt gereviceerd

    #18179783

    heb nog wel een Vracht 2.5 V6 koppen liggen hoor….

    Denk Frank de Tussenflens bedoeld van het inlaat, Kunstof flens tussen inlaat en Cilinderkop, deze heeft grotere doorlaten bij een 3.0 motor

    Willem

    #18179784

    Ohzo, ja dat is dan inderdaad ook een goede. Zal even bij een dealer opvragen wat ze kosten, of mocht een van jullie ze hebben hoor ik het wel. Brandstofdruk kan ik denk ik n heel eind laten voor wat het is ofniet?

    #18179785

    heb er een stapel, maar allemaal 2.5 V6, dus nee helaas, kan je er niet aan helpen.
    let op, 2.6 en 3.0laag Compressie en 3.2 hebben ook de gene met kleine doorlaat..

    Willem

    #18179786

    Oke dus moet 3.0 hoge compressie hebben?

    #18179787

    Ik zelf heb 197 pk maar of dit de wielen of krukas is weet ik niet heb chip in de ecu + nokkenassen van een 3 liter meende omega als dit kan :thumb

    Chip op maat zou je miss net iets boven de 200 kunnen komen.

    #18179788

    197 voldoet ook prima, rond de 200 is goed, eroverheen is ook leuk. Chip op maat komt sowieso als die ingereden is

    #18179789

    Origineel zijn ze dacht ik 247gr met kleplift 9.2. X30XE origneel 247gr met 10.0 mm lift. Vandaar ook dat originele X30XE nokken vrij tam zijn.
    Hoe dan ook….ik zou never 800 euro uitgeven voor nokkenassen in een 2.5 waarmee je hetzelfde resultaat haalt als een standaard X30XE.
    Als je het bij je 2.5 houdt, gewoon de X30XE A+G nokken erin en chip, is goedkoop en voldoende voor 190+pk

    De V6 motoren zijn simpelweg een crime om ze sneller te krijgen daar ze zo ontzettend geknepen zijn.

    #18179790

    200+ is goed haalbaar hoor met

    193pk op de wielen voor de blauwe 2.5 V6 van Brombeer (Ron) doe daar 10% aandrijf verlies bij kom je op 212pk

    Dit is met Chip op maat, en 3liter nokkenassen.

    Willem

    #18179791

    A+G nokkenassen? Las daar wat over op migweb, zal vanavond eens linkje hier plaatsen voor de geintresseerden. Daar komen ook regelmatig “G-cams” voorbij, maar is dit te zien op de nokkenassen zelf? Heb namelijk een setje originele asjes op het oog.

    #18179792

    jup, op de rand die tegen de 1e lagerkap aan rust.. een Letter met Cijfer, bijvoorbeeld F8 of G5 cijfer is verder niet van belang, gaat om de letter

    Willem

    #18179793

    Oke, wacht ik even de mail af van diegene of ze los van het blok weg mogen, en dan maar eens kijken wat erin zit. Houden we wat geld over voor de rest van de plannen

    #18179794

    Nou haak ik hier even op in.

    Wat voor nokken zitten er in de 3.2 dan? Heeft het zin als ik de “a”en “g”assen erin leg?

    Heb nog een complete 3 liter staan van een omega, wellicht dat ik daar dan wat van over kan zetten in mijn 3.2

    #18179795

    Dacht G en J in een Y32SE. Maar ken zo de specs niet van de J assen.

    Meeste winst kun je halen met de 3 liter assen in een 2.5. Rest is allemaal zo spannend niet als de rest nog geknepen is.

    Je kan ook custom cams bestellen bij Catcams…maken ze de profielen zoals je zelf wilt.

    #18179796

    @Gupy wrote:

    Dacht G en J in een Y32SE. Maar ken zo de specs niet van de J assen.

    Meeste winst kun je halen met de 3 liter assen in een 2.5. Rest is allemaal zo spannend niet als de rest nog geknepen is.

    Je kan ook custom cams bestellen bij Catcams…maken ze de profielen zoals je zelf wilt.

    Als ik toch n hoop geld betaal, neem ik liever wat scherpere assen met hogere lift om de motor wat zenuwachtiger te krijgen zoals mn huidige 8v. Zullen dan wss meer rendement opleveren als 3l asjes denk ik

    #18179797

    De 3.0 nokkenassen zijn wel wat Sportiever als die van de 2.6SE 3.0SE en 3.2SE, maar of het veel zin heeft op de LAAG compressie motor weet ik niet.

    Willem

    #18179798

    Ik vraag dit omdat ik de riem ga vervangen binnenkort, dus als ik assen en evt onderste inlaatdeel wissel, is dat een mooie gelegenheid natuurlijk.

    Koppen kan ik bijv maximaal laten vlakken voor een wat hogere compressie.

    Gaat om een z32se trouwens

    #18179799

    Dat vlakken wilde ik ook proberen, beide koppen krijgen nieuwe klepseals etc omdat de motor toch uit de donor moet, mochten die nokkenassen niks uithalen, wil ik ze wel overnemen van je

    #18179800

    Zuigers komen niet helemaal bovenin bij de Laag compressie motoren..

    Willem

    #18179801

    Die moet je ook gewoon onderin sterk houden. Zullen geen toerenmonsters worden.

    10.95 kleplift is maximaal en dan moet je ook nog stukjes wegfrezen uit de koppen. Timing is afhankelijk van de rest van de setup.
    Maar die standaard uitlaatpoortjes zijn wel heel erg krapjes.

    #18179802

    Rijd heerlijk zo’n Laag Compressie motor, Veel koppel en Kracht op het Middengebied, en heb zelf 224pk bij 5600 toeren en 280Nm dat koppel loopt van 2500 tot 5500 toeren.

    Daarmee komt de Dieselbak echt GOED tot zijn Recht..

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.