24v inbouwen

Forumindex Forums Modellen Manta 24v inbouwen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228887

    beste,

    hebben er hier mensen ervaring met het inbouwen van een 3.0 24v in een manta b ?
    Zoja welk vliegwiel gebruik ik het beste ? Welke bak? en graag mss enkele nuttige tips

    mvg dielke

    #17764565

    weet al aardig wat af van het inbouwen van dit blok in een monza, maar denk dat het bij een manta toch weer heel anders is.

    #17764566
    #17764567

    vliegwiel kun je in duitsland kopen van ronald bolz, versnellingsbak kun je kiezen wat je wilt. ik rij met een GTRAG 240 ( manta dus) met een speciale koppeling komt ook bij bolz vandaan

    #17764568

    en, hoe rijdt “tie”?
    lekker he, zo’n 24 klepper. een wereld van verschil

    #17764569

    origineel gepost door Dualramfreak
    en, hoe rijdt “tie”?
    lekker he, zo’n 24 klepper. een wereld van verschil

    Martien zal nog even moeten wachten met rijden.. Nog enkele maanden wachten en dan kan tie weer gas geven:thumbup

    #17764570

    ik rij met een getrag 265 achter de 24v, stukje betrouwbaarder, kan wat meer vermogen hebben

    #17764571

    origineel gepost door mantaroel
    ik rij met een getrag 265 achter de 24v, stukje betrouwbaarder, kan wat meer vermogen hebben

    maakt niet uit welke bak je pakt als tie kapot gaat,gaat hij toch kapot , of heb jij er een splinternieuwe er achter gehangen?

    #17764572

    als je niet teveel gas geeft met een 24v, kan het best een tijdje goed gaan met een 240 getrag :)

    #17764573

    hoveel vermogen heeft een 24V 204 pk toch???
    reed zelf met een manta 2liter turbo met 278 pk en dat met een 240 bak
    tis maar net hoe je er mee omgaat

    als je russtig weg rijd en dan je gas in trapt is er weinig aan de hand,trek je met spinnend ebanden weg dan trek je alles aan stront

    #17764574

    zoek eens op getrag 240 en dan met name bmw forums, schrik je nog van hoeveel vermogen en koppel ze op die bakken loslaten zonder problemen… Killing voor een bak is vaak meer toeren maken 7000+, dat doe je met een 24v tje dus niet, rijd zelf iig al 10000 km met een 240 bak, en nee ik houd me eigen niet in omdtat anders kapot gaat en t is nog allemaal net zo goed als van te voren, over de rest van de aandrijflijn maar te zwijgen, dat begint iedere x dat ik volgas optrek steeds harder te kreunen en te piepen:cool:

    #17764575

    ben zelf ook bezig kiek maar effe als je wil

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=83636

    #17764576

    origineel gepost door mantadevil
    hoveel vermogen heeft een 24V 204 pk toch???
    reed zelf met een manta 2liter turbo met 278 pk en dat met een 240 bak
    tis maar net hoe je er mee omgaat

    als je russtig weg rijd en dan je gas in trapt is er weinig aan de hand,trek je met spinnend ebanden weg dan trek je alles aan stront

    daar zit dus een groot verschil….
    jouw turbomotor heeft als je gasgeeft in eerste instantie maar iets van 100pk direct ter beschikking, daarna komt de turbo erbij en die verhoogt het vermogen, terwijl een 24v er DIRECT 200pk beschikbaar is, dat maakt voor de belastingsgraad een groot verschil

    een 24v -200pk vreet achterassen als je er een beetje gas mee geeft, terwijl een c20let met 200pk dat veeel minder heeft…

    maargoed zoals ik al schreef, als je er niet te gek meedoet, kan je er best een tijdje mee rijden :P

    #17764577

    ik had er bij mij een rekord 2.2 vliegwiel en koppeling opzitten die is net een maatje groter als de 2.0 gsi koppeling van de manta gsi .

    ik reed ook gewoon met orginele manta 240 bak, tussen- en achteras.

    orginele voor veren ging ook prima :thumbup

    en voorremmen van een omega 3000 omgeboord naar 4 gaats en een reffet van 2mm om de remklauw te centreren :thumbup

    carterpan (staal) paste gewoon na wat uitkloppen (maar ik had een 12 klepper)

    verder veel slijpwerk om de dwarsbalk weg tehalen en een radiateur (kadett gsi 16v) in het voorfront te bouwen :thumbup
    succes :thumbup

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.