24v in een A2 type senator bouwen !

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD 24v in een A2 type senator bouwen !

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 148)
  • Auteur
    Berichten
  • #17680583

    ik heb Ronald gemaild dus ik wacht af wat hij voor prijzen mij toestuurt…:wors :wors

    #17680584

    :thumbup

    #17680585

    weet iemand of die Ronald Bolz op vakantie is?
    krijg geen antwoord !

    #17680586

    origineel gepost door noci
    weet iemand of die Ronald Bolz op vakantie is?
    krijg geen antwoord !

    Dat zou kunnen, is ook al 2 weken nie actief op HTF.:hmmz

    #17680587

    Oke, bedankt Ron,;)

    Dacht al zoiets dat ik niks hoorde….
    Dan nog maar even afwachten :sleeping

    #17680588

    He he eindelijk bericht van Ronald Bolz,
    Hij levert inderdaad alleen maar een complete set A’ 700,00 euro !
    Dat vindt ik wel erg veel ga toch eens opzoek naar een alternatief, dit is wel erg veel geld.
    Als ik alle pakkingen (set) voor 350 euro kan aankomen en de kettingen voor 75 euro.
    Dan vindt ik 275 euro toch veel voor 2 geleiders en een spanner die bij mij nog goed is !!!
    Maar voor degene die hem wel helemaal wilt reviseren er zijn nog onderdelen te krijgen :wors

    #17680589

    Na wat ik hier en daar in de forums heb op kunnen
    maken is dat juist de spanner de veroorzaker is,
    die gaat minder functioneren, waardoor de ketting
    met een groot woord gaat ‘klapperen’,
    en dan wat GSE zei, ergens een nokje gaat raken,
    waarna de ketting het na een tijdje kan gaan begeven :mad:

    dus bij een revisie daar niet op gaan bezuinigen.
    zo ja, dan eerder gaan voor een nieuwe spanner dan een nieuwe ketting,
    mits de ketting geen schade[slijtage sporen] heeft opgelopen :thumbup

    heb de links nie bewaard van die forums,
    ga daarvoor zelf ff googlen of het htf forum in.
    voor aankoop van mn a2 heb ik me er wel in verdiept,
    want ik wilde wel weten wat de minpunten zijn van dit blokkie. ;)

    btw: het gaat hier natuurlijk wel om de eerste type c30se blokkies

    #17680590

    origineel gepost door noci
    He he eindelijk bericht van Ronald Bolz,
    Hij levert inderdaad alleen maar een complete set A’ 700,00 euro !
    Dat vindt ik wel erg veel ga toch eens opzoek naar een alternatief, dit is wel erg veel geld.
    Als ik alle pakkingen (set) voor 350 euro kan aankomen en de kettingen voor 75 euro.
    Dan vindt ik 275 euro toch veel voor 2 geleiders en een spanner die bij mij nog goed is !!!
    Maar voor degene die hem wel helemaal wilt reviseren er zijn nog onderdelen te krijgen :wors

    wat gek, ik heb ook bij Ronald Bolz geinformeerd, heb even gevraagd of het ook goedkoper kan als de €750, maar bij dit pakket zit dus ook een koppakking etc. Hij heeft ook nog setjes van €350, puur alleen voor de kettingen

    #17680591

    Mijn broer heeft dacht ik….300 of 325€ betaalt voor het set en dat bestond toen uit:
    2 kettingen
    geleiders
    pakkingen
    Keering

    Alles om de distrubutie weer nieuw te krijgen zonder spanner maar wel met handleiding over hoe en wat los te halen en wat weg te slijpen zoals Mantzel en Irmscher het ook hebben gedaan.

    #17680592

    Ben, kan jij eens aan je broer vragen of hij die handleiding nog heeft ?
    Dan kan ik ook eens kijken of ik dat nokje nog erop heb zitten !
    Ronald Bolz mailde mij dat die alleen nog sets verkocht en niets meer los !!!
    Wel raar dat jullie wel setjes kunnen krijgen voor alleen de distributie :mad:

    #17680593

    origineel gepost door MonzaRon
    Na wat ik hier en daar in de forums heb op kunnen
    maken is dat juist de spanner de veroorzaker is,
    die gaat minder functioneren, waardoor de ketting
    met een groot woord gaat ‘klapperen’,
    en dan wat GSE zei, ergens een nokje gaat raken,
    waarna de ketting het na een tijdje kan gaan begeven :mad:

    dus bij een revisie daar niet op gaan bezuinigen.
    zo ja, dan eerder gaan voor een nieuwe spanner dan een nieuwe ketting,
    mits de ketting geen schade[slijtage sporen] heeft opgelopen :thumbup

    heb de links nie bewaard van die forums,
    ga daarvoor zelf ff googlen of het htf forum in.
    voor aankoop van mn a2 heb ik me er wel in verdiept,
    want ik wilde wel weten wat de minpunten zijn van dit blokkie. ;)

    btw: het gaat hier natuurlijk wel om de eerste type c30se blokkies

    Het is beter om een nokkenas ketting op te meten. Maar dan moet je wel de originele maat hebben over zoveel schakels. Ketting kan er misschien mooi uit zien en weinig speling hebben, maar opgerekt is opgerekt. Zoveel tiende mm afwijking over 20schakels en het is in veel gevallen afgelopen. :(

    #17680594

    :wors juist….deze set heb ik ook via Ben (GSE) gekregen voor 300 euro…!

    #17680595

    de verschillen zijn wel groot te noemen :o

    wanneer heb jij toen die setjes bij Ronald gekocht, ben ? :hmmz

    #17680596

    de spullen zijn bijna uitverkocht daarom verkoopt hij het laatste alleen in sets

    het probleem zit hem in de spanner en geleider die zijn schaars geworden

    kettingen heb ik nieuw voor een prikkie

    #17680597

    :wors…..:thumbup

    #17680598

    Mmm Jan is vorig jaar in augustus bij me geweest dan zal ik dat set wel ergens in juli gehaalt hebben..

    http://cgi.ebay.com.au/HOLDEN-V8-253-308-304-5-0L-ROLLMASTER-TIMING-SET-/180556803611?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item2a0a062e1b

    Is een V8 setje nog goedkoper en simpler te monteren…Aus $ is 70 cent dus net geen 100€ kun je weer 6 ton der tegen.

    #17680599

    origineel gepost door opelforever
    de spullen zijn bijna uitverkocht daarom verkoopt hij het laatste alleen in sets

    het probleem zit hem in de spanner en geleider die zijn schaars geworden

    kettingen heb ik nieuw voor een prikkie

    #17680600

    Opel4ever, dat had ik al gezien maar ik zou er graag de geleiders en spanner bij hebben maar die kan jij ook niet meer leveren ????

    En GSE, heeft jou broer nog die handleiding voor dat nokje te verwijderen ???

    #17680601

    origineel gepost door GSE
    http://cgi.ebay.com.au/HOLDEN-V8-253-308-304-5-0L-ROLLMASTER-TIMING-SET-/180556803611?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item2a0a062e1b

    Is een V8 setje nog goedkoper en simpler te monteren…Aus $ is 70 cent dus net geen 100€ kun je weer 6 ton der tegen.

    -offtopic
    leuke vergelijking, je weet inmiddels wat het je heeft gekost om het blokkie hierheen te halen,
    dan ben je denk ik met deze aanbieding ook nog niet klaar voor 100€ ;)

    #17680602

    Nope wel voor 120/130€ als je het zonder track and trace nummer laat verzenden ben je voor 35$ klaar (25€) en als je op de verpakking ebay sold 36$ heb je geen invoer rechten…

    Kabelboom zat ook geen belasting op…

    Maar goed woensdag mag ik richting de 1000€ belating gaan betalen voor de V8..:puke

    Ja foto/handleinding ligt hier nog ergens…het is nu 01:00 en ik zal morgen eens gaan zoeken ik moet weer om 7:30 op en om 8:00 paraat zijn…

    #17680603

    Oke ik hoor het nog wel van je, alvast bedankt voor de moeite:wors:wors

    #17680604

    origineel gepost door GSE
    Koppaking hoeft der niet af,voor 300 of 325€ heb je een compleet setje inclusief geleiders en pakkingen enz enz,inclusief een handleiding hoe te vervangen en welk nokje weg te slijpen als je interesse hebt dan meld je maar.

    Ben zou jij eens kunnen kijken of jij die handleiding nog ergens kan vinden.

    #17680606

    up:wors

    #17680607

    he’ he’ eindelijk een kettingspanner gevonden lag nog in het magazijn bij de opel dealer hier, hoe ver moet je soms zoeken !!
    Heb gelijk laten nakijken of er nog ergens een lag of nog te bestellen was maar helaas is deze uit het programma!

    nu kan ik eindelijk ( als ik wat meer tijd krijg ! ) de kettingen, geleiders en spanners vervangen.

    #17680608

    mooi man, succes ermee,
    ja soms liggen de spulletjes om de hoek of bij de dealer in een hoek :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 148)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.