2,2 ketting versprongen bij 56.000km??

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum 2,2 ketting versprongen bij 56.000km??

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241467

    2,2 ketting versprongen bij 56.000km?? :wtf is dat mogelijk bij deze lage km stand????
    dit is nl de eerste ingeving van de opeldealer omdat de auto niet meer starte hij vertelde me ook dat dat zo kan gebeuren ook als je de auto rijdend weggezet heb

    dit was een veel voorkomend probleem bij de 2,2 vectra volgens de opeldealer

    gaarne jullie advies

    #17919712

    dat zou wel fucked up zijn ja

    in zoverre, op de Z22SE is idd een modificatie geweest op de ketting spanner
    maar voor welke bouwjaren dat geldt dat weet ik niet uit mn hoofd.
    Dus ja, het zou kunnen.
    Maar om het zeker te weten, zou ik toch even de kap eraf trekken als ik jou was om het te checken.

    oh en zet um bij een vakgarage weg ipv de opel dealer
    gaat je klauwen met geld kosten anders joh.

    Of even Wim-v6 of CarloAstra contacteren . . . die zijn samen regelmatig aan het klussen met motorblokjes e.d.

    #17919713

    De mijne is bij 85.000 vervangen. Op migweb.co.uk is te vinden over meerdere personen die ‘m met 60.000 km 2x vervangen hebben. Het kan dus makkelijk. Zelfs als ze de spanner na 30.000 vervangen hebben, dan nog heeft de ketting het al 30.000 km moeilijk gehad.
    Wel lullig als het zo is, de koppen zijn ook lastig te vinden, mede door dit “kwaaltje”

    #17919714

    @2000 wrote:

    De mijne is bij 85.000 vervangen. Op migweb.co.uk is te vinden over meerdere personen die ‘m met 60.000 km 2x vervangen hebben. Het kan dus makkelijk. Zelfs als ze de spanner na 30.000 vervangen hebben, dan nog heeft de ketting het al 30.000 km moeilijk gehad.
    Wel lullig als het zo is, de koppen zijn ook lastig te vinden, mede door dit “kwaaltje”

    Om eerlijk te zijn vind ik het wel heel snel.

    #17919715

    Sterker nog, ik vind het belachelijk. Maar wat doe je er aan? Ik weet wel dat ik nooit meer een 2.2 neem. Eigenlijk niet al te veel power (de 2.2 direct is al wat beter) en het ketting verhaal is voor een hoop opel bezitters vervelend (duur!!!) afgelopen.
    De oplossing van opel was de spanner vervangen, maar de ketting heeft wel op z’n donder gehad, en in mijn ogen een verhoogd risico op schade, jaren later. maar dan is het opel zijn probleem niet meer. Ik was serieus veel geld kwijt, en hij was niet eens gebroken of versprongen.

    #17919716

    @2000 wrote:

    Sterker nog, ik vind het belachelijk. Maar wat doe je er aan? Ik weet wel dat ik nooit meer een 2.2 neem. Eigenlijk niet al te veel power (de 2.2 direct is al wat beter) en het ketting verhaal is voor een hoop opel bezitters vervelend (duur!!!) afgelopen.
    De oplossing van opel was de spanner vervangen, maar de ketting heeft wel op z’n donder gehad, en in mijn ogen een verhoogd risico op schade, jaren later. maar dan is het opel zijn probleem niet meer. Ik was serieus veel geld kwijt, en hij was niet eens gebroken of versprongen.

    Ik heb zelf de Z22SE en heb deze inmiddels van 23K naar 92K gereden. Ik vind het een geweldige motor. Het koppel van een diesel en bovenin flink vermogen. Ook loopt ie super rustig en stil. Mijn zwager heeft de 1.6 16V. Dan mag je best klagen over het ontbreken van vermogen en koppel. Zeker als je de 2.2 bent gewend. Ik heb wel eens gelezen dat het oliepeil altijd max moet staan om zodoende de ketting goed te smeren. Ik probeer dit ook altijd aan te houden. Ook jaarlijks doe ik een oliewissel (al rij ik slechts 10K per jaar met deze auto) en bij het olie verversen gebruik ik Forte Motor Flush. Ook gebruik ik jaarlijks de Gas Treatment en Fuel System Cleaner van Forte. Verder altijd goed warm rijden en na een vlotte rit even een minuutje laten draaien op de oprit.

    Uiteraard hoor en lees je hoofdzakelijk de slechte verhalen. Ik heb ze op Problemcar ook wel voorbij zien komen. Toch hoor je ook veel positieve verhalen en mensen die zelfs beweren dat het (één van) de beste motoren is die Opel heeft gemonteerd. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over.

    #17919717

    Weer een, lees dit maar.
    viewtopic.php?f=44&t=145848

    #17919718

    nou daar wordt ik niet zo vrolijk van ,maar welke onderdelen moeten er vervangen worden cq kosten

    morgen moet ik naar de opeldealer om verder af te spreken hoe nu verder ,dat neemt nog steeds niet weg dat ik het belachelijk vindt dat zulke dingen kunnen gebeuren met deze km stand

    #17919719

    ja dat ligt eraan wat er scheelt
    als je geen diagnose stelt, weet je niet wat er kapot is.

    echter ALS de ketting klapt, ga er maar vanuit dat je een andere motor erin kan tassen (is wel het best)
    de zuigers krijgen dan ook klappen van de kleppen die open blijven staan en dat is niet best.

    #17919720

    Net wat reijnders zegt ‘ eerst diagnose stellen’ dan weet je wat.
    Er zijn ook genoeg 2.2 motoren die gewoon nog steeds goed lopen na een gebroken ketting.
    Succes

    #17919721

    Op zich is de 2.2 wel een fijne motor. Maar voor een 2.2 vind ik 146 pk wat weinig. Volgens mij heeft de accord type r 211 pk, niet helemaal te vergelijken, maar toch.
    Ik kom goed weg met de 2.2 en de caravan (1400 kg) is een makkie.

    #17919722

    die 211pk komt door vtec systeem.

    De 2.2 van opel is amerikaans dus kracht onderin zoals.een oude v8

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17919723

    Is een logische verklaring voor:
    Parkeer de auto op de handrem niet in de versnelling!
    Wat gebeurt mensen parkeren de auto in de versnelling op een heuvel.
    Hierdoor staat er continu druk op de kettingspanner en ketting.
    Met als gevolg slappe ketting en verrotte spanner.
    Dus parkeer de auto niet in versnelling maar op de handrem!
    Handremkabel is altijd nog als een gebroken ketting.

    #17919724

    @henry.kummeling wrote:

    dat neemt nog steeds niet weg dat ik het belachelijk vindt dat zulke dingen kunnen gebeuren met deze km stand

    Tsja, het is en blijft materiaal. Alles kan stuk. Sprak vorige week nog een collega die een nieuwe Twingo had gekocht. Binnen 400 km was de versnellingsbak volledig kapot gelopen. Goed gebruik en onderhoud kan veel ellende voorkomen. De geluksfactor is en blijft ook belangrijk…….

    #17919725

    @Corsa A GSI wrote:

    Is een logische verklaring voor:
    Parkeer de auto op de handrem niet in de versnelling!
    Wat gebeurt mensen parkeren de auto in de versnelling op een heuvel.
    Hierdoor staat er continu druk op de kettingspanner en ketting.
    Met als gevolg slappe ketting en verrotte spanner.
    Dus parkeer de auto niet in versnelling maar op de handrem!
    Handremkabel is altijd nog als een gebroken ketting.

    Dit herken ik overigens wel. Vorig jaar moest ik ff parkeren op een helling in Frankrijk. Auto in de versnelling gezet en toch rolde ik schoksgewijs achteruit. Niet ineens maar om de tien seconden ongeveer rolde die een aantal cm’s per keer achteruit. Hoe is dit te verklaren?

    #17919726

    Hoe dat te verklaren is, Simpel, Mensen denken dat de Motor als deze uit staat Vast zit of zo, maar dat staat ie niet..

    De Auto word in dat geval tegen gehouden door de compressie van de motor…

    Daar de Zuigeveersluiting nooit 100% is, zal deze Compressie langzaam weglekken, en zal de auto bij de eerst volgende Compressieslag precies hetzelfde doen.

    Als je een auto Op een Helling of Afdaling parkeerd zowiezo ALTIJD de handrem gebruiken!!!!!! Als iemand de auto zo duwt, als ie er tegenaan rijd bijvoorbeeld, dat ie de motor tegen de draairichting in draait, kan het zijn dat je niet alleen Zichtbare schade hebt, maar ook een Onzichtbare schade aan de motor, en dit geld dan HELEMAAL bij de Ketting motoren van welk merk dan ook, de spanners daarvan zijn gevoelig voor klappen (hard kunstof), en breken dan ook makkelijk..

    Willem

    #17919727

    Dank voor de tip Willem. Ik zet de auto vaak alleen maar in de versnelling. ’s winters omdat de kabel vast kan vriezen, ’s zomers omdat het een gewoonte is geworden. Ik heb het idee dat veel mensen ook niet de handrem gebruiken?

    #17919728

    bij een automaat maakt dat toch niet uit? want handrem gebruik ik nooit.

    #17919729

    in de P is heel wat anders als in de Versnelling:

    de P stand op de automaat is een Blokkerring in de Automaatbak..

    Willem

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.