20SEH in Ascona C ipv. C20XE

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 20SEH in Ascona C ipv. C20XE

17 berichten aan het bekijken - 51 tot 67 (van in totaal 67)
  • Auteur
    Berichten
  • #17414730

    Zowel in mijn Autodata als op http://www.opel-infos.de is helemaal niets bekent over een C20SEH
    Wel de 20SEH (ligt in mijn Omega) die is wel geleverd in de C Ascona, onder meer in de bovengenoemde GT
    Het verschil tussen een SEH en een NE zit hem ook alleen in de Kop
    een SEH heeft grotere kleppen en een hogere compressie dan een NE, De onderblokken zijn hetzelfde

    Je kan bv een C20NE onderblok pakken met de Kop van een 1.8S en daar de injectie van de NE op zetten dan heb je op 5 pk na een SEH

    Harm

    #17414731

    origineel gepost door mayhem
    wij hebben een tyd terug een kadett gsi cabrio gesloopt, motorcode op het blok zegt keurig 20seh, maar er zat een kat onder.

    nu was het een ingevoerde, dus kan er altyd onder geprutteld zijn door de 1 of ander.

    stond die 20seh ook op kenteken?

    voor zo ver ik weet is de 20seh nooit in cabrio`s geleverd!

    #17414732

    origineel gepost door madmax1969
    Zowel in mijn Autodata als op http://www.opel-infos.de is helemaal niets bekent over een C20SEH
    Wel de 20SEH (ligt in mijn Omega) die is wel geleverd in de C Ascona, onder meer in de bovengenoemde GT
    Het verschil tussen een SEH en een NE zit hem ook alleen in de Kop
    een SEH heeft grotere kleppen en een hogere compressie dan een NE, De onderblokken zijn hetzelfde

    Je kan bv een C20NE onderblok pakken met de Kop van een 1.8S en daar de injectie van de NE op zetten dan heb je op 5 pk na een SEH

    Harm

    beste, al ooit eens gehoord dat data soms niet volledig is?
    in een omega a ligt normaal een 20SE. deze motor is dezelfde blok als een 20SEH maar het verschil zit men in de nokkenas en de software ECU.

    20NE en 20SEH zijn ook dezelfde blokken op de zuiger, nokkenas en ECU na. de zuiger zorgt hiervoor de hoger compressie.

    C voor het motortype duidt alleen de milieunorm aan.

    #17414733

    ook ik heb nog nooit gehoord van een c20seh die standaard in een auto geleverd is anders dan die van corsaboy die wel moest omdat zijn auto anders niet door de apk kwam.

    het lijkt mij ook hoogst onwaarschijneljik! na mijn bronnen is de c20ne gebouwdt door opel omdat de 20seh te miljeu vervuilend was.

    hierom hebben ze dus waarschijlijk de compressie verlaagd tammer nokkenasje in gedaan en anders ecu idd!

    dit klinkt mij ook heel logies omdat alleen in de oudere types kadett gsi 8v een 20 seh is geleverd van uit de fabriek.

    en alle latere modellen c20ne hebben!

    maar goed zo heb ik mij al vaker verbaasd over de c20xe moter die superbosch die ook in 170 pk uitvoering geleverd is! dus ja..

    als iemand met een kopie van de papieren van de auto kan komen waar c20seh op staat met eventueel wat back up info (linkje) geef ik me gewonnen :)

    #17414734

    en nog wat waar de 20seh op hoort te lopen hang af van waar de octaan stekker op staat

    95 98…….

    staat hij op 98 en rij je op 95 is dat niet al te best.

    doe je er 98 in en staat de octaan stekker op 98 trekt hij van af 4000 toeren overduidelijk stukke beter dan op de 95 octaan stand.

    #17414735

    Nog even voor de duidelijkheid, deze heb ik vanmiddag vanonder de ascona c gt gehaald, volgens mij is het toch wel duidelijk wat er op staat: C 20SEH. Das de middendemper en die is origineel GM

    #17414736

    Ze zijn een komma vergeten. De demper is voor een Ascona C, 20seh.

    #17414737

    Maar er zat ook een katalysator onder…

    #17414738

    wat doet het er nu toe of het een c20 seh of 20seh is??
    zit er een kat onder verwijder je die gewoon, zit er geen onder heb je die kat niet.

    ze kunnen een komma “vergeten” zijn, het kan ook niet, wie zal het zeggen.
    dat het voor ascona c staat kan, er kan ook gewoon ascona staan.

    #17414739

    moet haast wel voor ascona c staan. Anders hadden ze die C wel tegen de 20SEH aangeplakt. staat niet voor niks een spatie tussen

    #17414740

    Hoeveel pk kan een f16 bak aan? Heb me c20xe aardig gekieteld namelijk… andere nokkenasse ,gechipt, Lexmaul in- en uitlaat sportkoppeling omp, lichter vliegwiel, kop afgevlakt + revisie, open pijp naar achter…. dit blok zit nog in me ascona project maar hevel hem van de week over in een andere ascona die ik heb aangeschaft toch wel handig om te weten voordat er tandwielen beginnen rond te vliegen als ik het beestje op zen staart stamp! (Ascona project t word binnenkort te koop aangeboden )

    #17414741

    zo weer een “oud ” topic uit de kast.
    slechts 6 jaar oud

    #17414742

    Ja was beetje aan het bladeren en kwam bij deze topic uit… was wat discussie over de bak in het begin dus dacht ik laat ik er is een vraag tegenaan gooien! Tis ook alweer ff geleden he :d :jerry

    #17414743

    f16 kan wel wat hebben met een c20xe , rij ik ook me in mijn ascona , heb zelfs een hele tijd met een f16 4 bak erop gereden

    #17414744

    je kan trouwens ook gewoon t binnen werk van de f20 in het f16 huis stoppen

    #17414745

    Heb geen overbrenging van een f20 dus zal het met de bestaande bak moeten doen.
    Heb vandaag de auto opgehaald en er zit een f16 4 bak onder dus dat word hem ook niet….

    #17414746

    ik heb lang met een f16 4 bak op mijn c20xe gereden , maar op gegeven moment verlies je een paar versnellingen

    let wel op als je een andere bak koopt , dat het een f16 uit een ascona c ,vroege kadett e of kadett d is , f16 uit astra ,calibra of vec a past niet omdat die de bout gaten missen voor de tweede bak steun

17 berichten aan het bekijken - 51 tot 67 (van in totaal 67)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.