20SEH in Ascona C ipv. C20XE

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 20SEH in Ascona C ipv. C20XE

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 67)
  • Auteur

Na enig speurwerk kwam ik op een Duitse site terecht.
    Hier staat heel erg veel info op tav. motoren, versnellingsbakken, enz.
    Misschien hebben jullie hier wat aan.
    Kon de C20SEH op deze site niet vinden

Ik heb me ook suf achter gezocht om er meer informatie over te vinden. ik dacht ook eerst dat deze niet bestond. maar navraag bij de autokeuring bleek dit wel allemaal te kloppen.

hmm nou k blijf erbij C seh is een toegevoegde kat.. en zal niet op kenteken staan denk ik….

seh is en blijft voor mij katloos:jerry

Zonder de site te vermelden schiet het niet op !
    Hierbij alsnog de site:

http://www.opel-infos.de/

zelf in mijn EPC is de C20SEH niet bekend..
    Ik heb hem zelf wel gebouwd maar dat was een seh met ne onderdleen om door de keuring te geraken..

Die 129 pk uit een seh haal je ook alleen zonder kat… anders knijpt ie hem….

MMMM even ter info: de letters die voor het getal staan heeft wel te maken met de milieuklasse:

C= euro1
    X= euro2
    Y= euro3
    Z= euro4

zo dacht ik dat het was.

verbeter mij als het niet zo is

en onder de meeste C- motoren ga je idd een kat vinden.

klopt, zo gauw er een C voorstaat hoort er een katalysator onder te zitten.
    En zoals gezegd, ik kan nergens terug vinden, op geen enkele site dat er 20seh is gelevert met een katalysator.

Denk dat er ook diverse forum members die ook al jaren 2.0 8v motoren hebben gehad, gebouwd, ingebouwd en weet ik wat dat ze nog nooit een door opel gebouwde c20seh hebben gezien…

origineel gepost door ACC
    DE C20SEH bestaat wel.

Deze stak origineel in de ASCONA C GT.
    spijtig genoeg kan ik je het gelijkvormigheidattest niet meer laten zien omdat ik hen 3 weken geleden (met veel spijt ondertussen) verkocht heb.

En deze had idd een kat er onderhangen. ook de motorcode C20SEH stond hier op vermeld. ook op de andere knalpotten die er onderhingen stond dit vermeld. (Ja volledig originele en goede staat).

Idd, en deze staat nu bij mij in de werkplaats (veilig en wel onder een beschermhoeske). Dacht dat ik het verkeerd gezien had, maar dus toch niet. Zal na het weekend eens kijken voor foto’s van gelijkvormigheidsattest of dergelijke.

maak eens kopie van de papieren…

wij hebben een tyd terug een kadett gsi cabrio gesloopt, motorcode op het blok zegt keurig 20seh, maar er zat een kat onder.

nu was het een ingevoerde, dus kan er altyd onder geprutteld zijn door de 1 of ander.

dan is het er zeker iets gerommeld mayhem.. je kunt onze oosterburen toch hahahaha.. moet er allemaal orgineel uit zien..

:afro

zowiezo begreep ik die kadett niet. mij is verteld dat de kadett cabrio nooit met 20seh is geleverd?

was een belgische dett,dat verklaard al heel wat natuurlijk:P

owh ok hahaha nog vager..
    heb ze wel met een 20ne gezien :D

c16nz, 20ne en c20ne is verkrijgbaar in de cabrio versie…

in de stationversie is ook nooit een 20seh gekomen…

origineel gepost door pizza
    Originele onderdelen klinkt goed.
    Maakt dit blok ook gebruik van dezelfde motorsteunen als die van een C20XE en past hier ook een F16-bak achter ?
    Zo ja, wat vraag je voor het complete motorblok met computer en motorkabelboom ?

ik had een c20xe in mijn ascona c liggen, de motorsteun aan de bakzijde is van alle motortypes hetzelfde en kan je gewoon blijven gebruiken. ik had er ook een f16cl bak achter, deze komt volgens mij origineel van een kadett 8V af, dus dat zou ook moeten passen. of de andere motorsteunen ook passen, moet ik even liegen. had wel aandrijfassen van vectracalibra eronder zitten, dus of deze nog passen… vraagteken.

Er was hier een discussie dat een seh geen katalysator heeft…
    Wel, deze heb ik gisteren van onder mijn ascona c gt (met seh) gehaald:

En misschien ben ik dom, maar volgens mij (en 2 andere personen die op dat moment aanwezig waren) is dit toch wel een kat.

ziet er uit als kat ja.. maar is deze ook origineel eronder vanuit fabriek.. want seh heeft toch echt geen kat..

je zou eens een foto van de eind demper moeten maken. daar staat het ook op wat voor een motor het is. ik heb ook navraag gedaan bij CTA (autokeuring) en het is een effectief een C20SEH met kat op het gelijkvormigheidattest.

IS een vlam dover annex absorbtiedemper, geen kat.

origineel gepost door robbyrood
    vlam dover annex absorbtiedemper,

zo hey, 3x woordwaarde..

Sjupke`

origineel gepost door pizza
    Hallotjes.

Op dit moment zit er een C20XE motor in mijn Ascona C.
    Na wat navraag te hebben gedaan kost het me heel wat geld om de auto RDW gekeurd te krijgen.
    Dacht in de buurd van 600 euries.
    Dit omdat hier geen typegoedkeuring van is.
    Iets zegt mij dat de Opel Ascona C destijds ook met een 20SEH verkocht is.
    Kan iemand mij vertellen of dat ook zo is ?
    Zo ja, kan ik hier dan mijn F16-bak en motorsteunen van mijn C20XE voor gebruiken ?
    Rijd de 20SEH op 95 of 98 benzine ?

:wors

ja je kan deze blijven gebruiken.
    f16 of f20 bakken zijn zelfde kwa bevestigingen en motorsteunen.

seh zal het beste rijden op 98, maar of het het beste is….

enne belgianastrag, is idd geen kat, want zat geen steen in:vertag

Originally posted by robbyrood
    IS een vlam dover annex absorbtiedemper, geen kat.

idd..
    :thumbup:thumbup

De Ascona C GT had geen kat.

En het kan natuurlijk best zijn dat een NE auto naar SEH is omgebouwd waarbij ze de katalysator achter hebben gelaten.

eventjes ter verduidelijking, er bestaat dus een c20seh, deze heeft wel een kat en een 20seh niet!
    de ascona van belgianastrag had dus wel een kat (wss leeggeklopt;))

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 67)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.