20SEH in Ascona C ipv. C20XE

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 20SEH in Ascona C ipv. C20XE

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 67)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207281

    Hallotjes.

    Op dit moment zit er een C20XE motor in mijn Ascona C.
    Na wat navraag te hebben gedaan kost het me heel wat geld om de auto RDW gekeurd te krijgen.
    Dacht in de buurd van 600 euries.
    Dit omdat hier geen typegoedkeuring van is.
    Iets zegt mij dat de Opel Ascona C destijds ook met een 20SEH verkocht is.
    Kan iemand mij vertellen of dat ook zo is ?
    Zo ja, kan ik hier dan mijn F16-bak en motorsteunen van mijn C20XE voor gebruiken ?
    Rijd de 20SEH op 95 of 98 benzine ?

    :wors

    #17414681

    ik rij C ascona met 20i gt, en als ik op kenteken zoek op een onderdelen site (weet zo snel niet welke) dan krijg ik als motercode seh te zien.. dus denk wel dat ze geleverd zijn.

    misschien is als optie iets om mijn ascona te kopen?

    c20ne (kenteken) met snelle nok, spag spruitstuk lexmaul inlaat enz enz…

    km stand 35.000

    zie:
    I
    I
    I
    V

    #17414682

    Bedankt voor je snelle reactie!
    Een complete Ascona kopen gaat me iets te ver.
    Ben alleen een 20SEH nodig.

    #17414683

    alleen het blok met deze setup is ook mogelijk….

    #17414684

    heb je toevallig ook nog een casco voor de cross staan?

    #17414685

    als jij (stefan) nou mijn casco koopt.. en pizza het blok… dan zijn we alle 3 tevreden…

    #17414686

    Dan heb je het over een C20NE met 35.000 KM.
    Houd dat in dat ie helemaal gereviseerd is ?
    Zie ook dat je de nodige dingen veranderd hebt aan het blok.
    Zoek eigenlijk een origineel blok
    Die van jouw heeft zo doende wel wat extra PK-tjes ?
    Kan mijn F16-bakje niet aan

    #17414687

    ja een c20ne met 35.000… gekocht van sw16v hier op t forum… blok kwam uit schade omega.. en daardoor de lage km stand.

    k heb eventueel nog de originele inlaat, uitlaat en nok… dan gaat de prijs natuurlijk naar beneden als ik die onderdelen zelf hou.. k heb hier het spul om het blok weer origineel te maken hoor…

    #17414688

    Originele onderdelen klinkt goed.
    Maakt dit blok ook gebruik van dezelfde motorsteunen als die van een C20XE en past hier ook een F16-bak achter ?
    Zo ja, wat vraag je voor het complete motorblok met computer en motorkabelboom ?

    #17414689

    En wat vraag je voor t casco dan?

    #17414690

    er zit nu een f16 cl achter…

    verder even via u2u

    #17414691

    Nu wij toch aan de gang zijn, zit op die ascona ook elektrische ramen (4 deuren) ?

    #17414692

    nee geen elec ramen, wel elec spiegels met kabelboom

    verlaginsset veren en dempers

    #17414693

    Ha ha die heb ik niet nodig in iedergeval

    #17414694

    De Ascona C GT is idd met een C20seh motor geleverd (heb er zo eentje staan), en de motorsteunen van een 2l8v en de 2l16v zijn hetzelfde, dus kan je blijven gebruiken. Van de versnellingsbak kan ik niet bevestigen.
    95 ;-) is goedkoper. en om de 3 à 4 tankbeurten er es 98 in kletsen en dan rijd hij perfect!

    #17414695

    cseh bestaat niet… seh is geen kat uitvoering, en c staat voor kat..

    baksteun staat me wel iets van bij nader inzien dat die niet hetzelfde is maar niet veel werk om te veranderen volgens mij..

    big sexy hier op het forum weet er wel meer van denk k.

    #17414696

    Ik ging net trouwens onderdelen bestellen en daar kon ik kiezen tussen een c20ne met kat, een c20ne zonder kat een een c20seh dus ik denk dat die inderdaad geleverd zijn

    #17414697

    origineel gepost door StefanAscona1987
    Ik ging net trouwens onderdelen bestellen en daar kon ik kiezen tussen een c20ne met kat, een c20ne zonder kat een een c20seh dus ik denk dat die inderdaad geleverd zijn

    c20seh is nooit geleverd…alleen 20seh

    #17414698

    een 20seh heeft toch 129 pk en een c20ne 115 ?
    als ik voor een 20seh ga lever ik ca. 27 pk in tov. mijn c20xe (zonder cat.)
    en ca. 41 pk minder bij een c20ne.
    dan is voor mij zo’n seh motor het aantrekkelijkst.
    heeft iemand een 20seh te koop staan ?
    kan wellicht geruild worden met mijn C20XE (ca. 150.000 gedraaid)

    #17414699

    seh heeft 130 pk ja en een c20ne 115.

    #17414700

    Ja, srry mannen, typefoutje… Seh heeft idd 130pk en C20ne 115. Ik heb er een zitten in mijn ascona c GT. 20XE gaat lekker snel, maar een Sehje heeft ook wel z’n charmes, gaat ook wel lekker vooruit. idd voor jou zou een seh het best uitkomen. Veel succes, moest ik op een 20Seh vallen, zal ik het zeker laten weten.

    #17414701

    DE C20SEH bestaat wel.

    Deze stak origineel in de ASCONA C GT.
    spijtig genoeg kan ik je het gelijkvormigheidattest niet meer laten zien omdat ik hen 3 weken geleden (met veel spijt ondertussen) verkocht heb.

    En deze had idd een kat er onderhangen. ook de motorcode C20SEH stond hier op vermeld. ook op de andere knalpotten die er onderhingen stond dit vermeld. (Ja volledig originele en goede staat).

    Trouwens mijn C20SEH was sneller weg en kon een kadett C20XE voorblijven tot ongeveer 140km/u.

    De 8v zijn trouwens ook een stuk zuiniger en sterker gebouwd dan een 16v. en veeeeel minder problemen mee. het grote voordeel van de 8v is dat het koppel veel lager ligt dan de 16v. en zodus ook plezanter rijdt. je hoeft de 8v ook niet op toeren te houden om sneller te kunnen hernemen. Voor mij hebben de (C)20XE motoren alleen maar nadelen en een zwakker oliepomp :p

    #17414702

    ik heb origineel ascona 2.0gt en dat is op kenteken gewoon een 20ne.

    #17414703

    Originally posted by ACC
    DE C20SEH bestaat wel.

    Deze stak origineel in de ASCONA C GT.
    spijtig genoeg kan ik je het gelijkvormigheidattest niet meer laten zien omdat ik hen 3 weken geleden (met veel spijt ondertussen) verkocht heb.

    En deze had idd een kat er onderhangen. ook de motorcode C20SEH stond hier op vermeld. ook op de andere knalpotten die er onderhingen stond dit vermeld. (Ja volledig originele en goede staat).

    Ik kan verder in geen enkel systeem een c20seh terug vinden. Ik heb ook nog nooit zo’n onderblok gezien.. Terwijl ik best wat 8v motoren heb gehad..

    Ook in de algemene info wordt er gemeld dat deze model serie geen kat heeft… Wel de 2.0i GT maar das een c20ne..
    de 95 Kw variant heeft geen kat en is een seh

    zal nog eens gaan zoeken..

    #17414704

    origineel gepost door ACC

    De 8v zijn trouwens ook een stuk zuiniger en sterker gebouwd dan een 16v. en veeeeel minder problemen mee. het grote voordeel van de 8v is dat het koppel veel lager ligt dan de 16v. en zodus ook plezanter rijdt. je hoeft de 8v ook niet op toeren te houden om sneller te kunnen hernemen. Voor mij hebben de (C)20XE motoren alleen maar nadelen en een zwakker oliepomp :p

    een 8v is wel leuk, maar zuiniger?

    met mijn c20xe ging ik heen en weer naar ameland op 1 tank, en met een c20ne naar een plekkie wat minder ver friesland in was, en mocht op de terugweg tanken by utrecht.

    en had beiden afgetankt voor t weggaan.

    is wel een corsa A c20xe vergeleken met een kadett gsi 8v, maar een dett heeft ook weer een grotere tank.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 67)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.