20ne loopt niet[nu weer wel]

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 20ne loopt niet[nu weer wel]

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219575

    ik heb de cabrio van tim van het forum en die loopt niet als je hem op contact zet vonkt hij 1x en verder niet meer.
    maar als hij op contact staat hoor je wel de pomp lopen:hmmz
    en trekt hij de injectoren open zodat de cil vol benziene spuiten.
    zo erg zelfs dat op een gegeven moment de motor niet rond ging.
    bougies er uit gedraait.gestart pfff 3 meter verder spoot de benziene weg uit het bougiegat.
    zover ik kan zien heeft hij wel het pomprelais vervangen en bdp sensor.
    weet niet of dan de ecu stuk is als ikgeen vonk krijg en injectoren open blijven staan of dat er een verkeerd pomprelais is gemonteert
    iemand hier raad??

    #17652025

    ff je ecu omwisselen met iemand..
    Relais lijkt wel te werken..

    Gok echt op de ecu..

    #17652026

    origineel gepost door corsaboy
    ff je ecu omwisselen met iemand..
    Relais lijkt wel te werken..

    Gok echt op de ecu..

    ok thanks :thumbup effe probren dan
    uitslag volgt binnekort

    #17652027

    Heb je gekeken of je bougies vonken aan de bougiekabels of ook aan de bobinekabel ?
    Kan zijn dat de rotor of verdelerkap moe zijn.

    Maar dat hij zoveel brandstof inspuit dat de motor niet meer rond wil…… das wel heel veel ! :hmmz
    Inderdaad even kijken of je de ecu en LHM kan uitwisselen.
    Of zit de klep van de LHM soms vast in geopende positie (= plankgas = veeeel brandstof) ?

    #17652028

    origineel gepost door CommoCruiser
    Heb je gekeken of je bougies vonken aan de bougiekabels of ook aan de bobinekabel ?
    Kan zijn dat de rotor of verdelerkap moe zijn.

    Maar dat hij zoveel brandstof inspuit dat de motor niet meer rond wil…… das wel heel veel ! :hmmz
    Inderdaad even kijken of je de ecu en LHM kan uitwisselen.
    Of zit de klep van de LHM soms vast in geopende positie (= plankgas = veeeel brandstof) ?

    ik heb hem op de bobine aangesloten en dan heb ik 1x een vonk als ik hem op contact zet verder geen meer.en de lhm staat dicht.
    heb het zelfs geprobeert met de lhm los te gooien maar dan pompt hij ook gewoon door

    #17652029

    3x ecu vervangen en ook de bdp sensor vervangen en bobine en nog geen vonk:swear
    maar zag wel dat er in het stukje vanaf stekker bij het blok tot de draaistekker bij het pomp relais geknipt is:swear zal wel vaker voor komen.
    heeft iemand van dit stukje en schematje want dan kan ik het een beete orgineel maken inplaats van knijpstekkers kroonsteentjes enz:fy1

    en met welke kabels heb ik daarvan lleen al een vonk??
    rooie ecu+
    groen puls bobine
    en verder??
    ook heel raar de koudstart stappenmotor bromt hele tijd lijkt me ook niet echt goed of wel
    :(

    #17652030

    schema vandaag bijde hand gehad alles los gehaald en opnieuw vastgeknoopt. en :puke af en toe een vonk ppfff en dan al 3 ecu s gewisselt een 1 bdp sensor.
    zit in de sensoren ook verschil?? van bv een 2,0ne of een 1,8 2,0 monopiont.
    en kan er niks met die schijf in het blok gebeuren??omdat ik maar af en toe een vonk krijg???

    help wie weet raad

    #17652031

    nee met de getande schijf in t blok kan niets zijn, is 1 geheel met de krukas, zou dan wel een heel raar geluid maken als die kapot is

    in welke auto hangt de motor?
    toevallig een auto waar eerst een carb motor in gehangen heeft?
    zoja, dan zit er een weerstandsdraad naar de bobine, dus ff nieuwe geschakelde + trekken

    sensoren zijn niet gelijk van een mono en multipoint

    in de ecu’s onderling zit wel verschil he
    je hebt een luchtweger en een luchtmassameter cpu

    zoiezo vind ik t raar dat de brandstofpomp gaat lopen als je t contact aanzet
    het relais mag dan 1x klikken en niet inschakelen,dat mag pas gebeuren zodra de motor rondgaat en een signaal aan de cpu geeft

    ik heb t wel een keer met een corvette gehad dat de injectoren open bleven staan, en de pomp bleef lopen, dat was een gebrek aan massa naar de injectoren toe

    #17652032

    ja de injectoren blijven nu ook niet meer open staan en de pomp loopt ook niet meer.

    op het blok staat c20ne
    is een gsi op kenteken.
    ik had straks wel continu een vonk toen heb ik de ouies er in gedraait en starten deed niks.toen effe een losse bougie in de bobine kabel gestoken maar nee deed af en toe een vonkje
    :swear

    #17652033

    ik heb ook eens een c20ne op een 20ne kabelboom gezet dat ging ook niet van harte.. is de kabelboom niet het euvel.. dat je een kabelboom van een 20ne hebt?

    #17652034

    mm was niet toevallig ee zilvergrijze cabrio
    :P
    maar ik heb wat lopen snoeien en de trekhaakverbindingszooi er afgegooit
    :wtf
    en opnieuw beginnen solderen.
    en nu loopt hij :jerry:jerry
    pomp zat rechtstreeks aangeslotendaarom pompte hij continu

    #17652035

    haha nee was ascona c.

    k heb hier nog een goeie kabelboom plus ecu van een 20ne:P en 3 ecu’s van c20ne

    #17652036

    hij loopt weer goed net stukje gereden.alleen krijgt hij denk ik meer benzine dan normaal want hij vlamt af en toe uit de uitlaat:P
    beetje te rijk of de lmm stuk:hmmz

    #17652037

    temperatuur sensor al geprobeerd ?

    #17652038

    origineel gepost door freek corsa
    temperatuur sensor al geprobeerd ?

    nee nog nie ben al blij dat hij sinds vandaag loopt
    :P

    #17652039

    hey,,

    beter dat de kadett weer loopt,,,
    inderdaad was er veel aan geknoopt….
    nu blij om te horen dat de kadett weer loopt…
    corsa is totall loss:cry:cry
    ben er mee over de kop gegaan:wtf

    #17652040

    :wtf:wtf:wtf:o:o:o wats gebeurt??
    hopelijk zelf niks aan overgehouden???
    ik ben er zelf 3 weken van te voren mee van brunssum gekomen en reed wel goed:hmmz

    en nu heb je hem al op de sloop liggen???

    of heb je hem nog thuis

    #17652041

    nja, khad er bbsjes onder gelegd… Toen reed ik iets te lomp en raakte vn de weg…. Kreeg hem niet onder controle en ben toen door boompje op mn kop gerold…. Kheb zelf last van rug nek en hoofdpijn…. Ik had gelukkig myn gordel om…. Anders had k t niet naverteld…. De corsa staat nu op de zaak…. Zal wel fotos vn maken en naar je sturen via mail…. Grtz tim

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.