20E met 19S kop

Forumindex Forums Techniek Cih 20E met 19S kop

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216447

    Omdat bij mijn 20E motor een drijfstanglager kapot is, wil ik dit weekend mijn reserve blok tijdelijk inbouwen.
    Bij het schoonmaken van het reserve blok (ook 20E) kwam ik er achter dat hier een 19S kop op zit, op de zijkant staat 19A en op de nokkenas een A.

    Nu is mijn vraag hoe ik de ontsteking op dit blok moet afstellen, een 19s blok heeft namelijk een ander tijdstip dan een 20E. Moet ik nu de ontsteking afstellen op 5 graden, vanwege de 19s nokkenas, of op 10 graden, vanwege de injectie?

    Gr. Dennis

    #17597081

    gevoelsmatig zou ik zeggen op de kop gegevens want het onderblok is alleen qua diameter zuigers anders…correct me if i’m wrong….

    #17597082

    origineel gepost door MantasticB1
    gevoelsmatig zou ik zeggen op de kop gegevens want het onderblok is alleen qua diameter zuigers anders…correct me if i’m wrong….

    Ik zou zeggen omdat er elektronische ontsteking en injectie afstellen op 10 graden.

    #17597083

    Heeft de motor een carburateur dan stel hem op het merkteken bij het vliegwiel af, heeft de motor injectie dan stel je hem af op het merkteken op de voorste poelie.

    Type kop, nokkenas, type ontsteking heeft er in dit geval weinig mee te maken.

    #17597084

    Bedankt voor de reacties, dan stel ik hem gewoon af op het merkteken op de poelie.

    gr. Dennis

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.