200X Astra DTI

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen 200X Astra DTI

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206769

    hoe lees je daarvan de storingscodes uit. auto draait goed rond, verstuivers druk en dergelijke is allemaal al nagzien ……………..maar wil niet aanslaan …

    #17394878

    niemand ? misschien iets met de verstuiverringen ?

    #17394879

    Hoi Ronaldo, de verstuiverringen kan je controleren door er een vacuum pompje met meter op de aansluitingen te zetten en ze onder vacuum laten staan. Loopt het vacuum heel snel weg dan is het ringetje van die verstuiver lek. Hier licht het waarschijnlijk niet aan omdat de ringen van de retour zijn. Hoe is de auto er mee gestopt? Net na de koude start of de eerste paar 100 meter? Meestal als de auto er mee stopt met deze verschijnselen dan is het de brandstofpomp. Als je start heb je dan wel een toerental op het dashbord, anders eerst even een toerental sensor proberen, is denk het goedkoopst.

    Groetjes Tana

    #17394880

    hey bedankt voor de tips !:thumbup

    #17394881

    als ie echt niet meer wil starten en ook niet lopen als je hem aansleept ben ik bang dat de brandstof pomp overleden is. Anders eerst retourleidingen en verstuiverringen controleren

    #17394882

    retourleidingen en verstuiverringen komen morgen aan de beurt ……de pomp werkt goed

    #17394883

    retourleidingen en verstuiverringen zijn 100% ….en nog nie praten ……vooralsnog de vraag hoe de codes uit te lezen in dat hok …..?het vreemde is toen dat hok nog liep dat de turbo maar weinig tot geen sjoege gaf bij werklast ……top was misschien 0,3 bar en ik dacht eerst aan een noodloop……..alleen dan moest er haast wel een storingscode teveoorschijn komen ……

    #17394884

    Hoi ronaldo, de storingen kan je alleen uitlezen met de computer en niet meer met een knippercode. Als je start met de injectorleidingen los moet de diesel er flink uit spuiten en niet alleen nat worden. Voor de turbo druk kan het zijn dat de lucht massameter stuk is of dat de turbodruk sensor dicht geroet is. Deze zit als je voor de auto staat links in de hoek op het spruitstuk. Als je start kan je ook proberen de dikke rubbere slang van het inlaatspruitstuk af te halen als de auto nu wel wil lopen zit waarschijnlijk de luchttoevoer dicht. Probeer toch eerst maar de auto en de brandstofpomp uit te laten lezen kost mischien €50,- maar dan weet je het wel meteen.
    Groetjes Tana

    #17394885

    Thx Tana , zal vanaaf eens een blikje werpen en weer wat opensleutelen ;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.