2 vragen tbv nieuwe banden,en ventilator ??

Forumindex Forums Modellen Astra 2 vragen tbv nieuwe banden,en ventilator ??

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Morge forum-leden

ik heb een tweetal vragen aan jullie

ik moet weer bijna naar de apk,en ik weet zeker dat ik 2 nieuwe voorbanden nodig heb maat 205-55-R16

maar bij opel astra G,gebeurt het nog wel eens dat bepaalde soort banden gaan zingn in de wielkassen ???

dit wil ik verkomen,dus wie kan mij adviseren,een leuke banden site met liefst wat goedkopere banden,maar die niet gaan zingen,maar toch redelijk goed zijn ??

Vraag 2

met deze tijd gaat de airco vaak aan,die van mij is super goed lekker koud in de auto helemaal tevreden over, alleen als ik heb uitzet ongv 10 min voor dat ik ergens aankom,dan stikt ie altijd muf hoe komt dit ??? maar het vooral als ik de airco heb aan gehad,de koude geur van de airco ruik je niks aan. dus hierbij wat kan het zijn ???

alvast weer bedankt gr mik83

dat van de banden daar heb ik geen antwoord op, heb er zelf firestone banden onderliggen en die zingen er lustig op los, dus een merk wat niet zingt vind ik ook prettig, het muffe luchtje in de airco komt door dat de condensor smerig is. ff laten reinigen bij de airco boer, is niet de hoofdprijs en dan ruikt i weer lekker,

In je airco groeien schimmels omdat het daar mega vochtig is, die ga je ruiken.
    Pollenfilter eruit, busjes reinigingsschuim erin en nieuw pollenfilter, opgelost ;)

Kwa banden, ga voor aan A merk, heb tot nu toe op mn Astra G Yokohama Parada’s gehad die een hoop herrie maakten maar ook Goodyear Eagle F1 Assimetric en Michelin Pilot Excalto’s die er nu om liggen. deze zijn zeer stil gelukkig.

Zolang je voor een fatsoenlijk A-merk gaat is het goed.

Ik rijdt ook op de Michelins en geen last van bijgeluiden

over de airco geur.

De pollen-filter is dat het interieur-filter ??? die achter je dashboard kastje zit ??? (die 6 manden geleden vervangen)

misschien bedoelen wat anders met pollen-filter ??

En voor de duidelijkheid het is alleen me gewone ventilator die stinkt !!!!!! niet me airco !!

Want ook als ik me airco netjes op tijd 10 min voor aankomst uitzet ruikt ie muf !!! (niet als ie aanstaat!!)

gr mik83

dat komt waarschijnlijk wel door de airco die geur, want na de tijd komt die geur altijd de auto in sluipen.
    en hoe vaker je een airco gebruikt hoe minder het volgens mij wordt maar als je die stank al hebt blijf je hem houden totdat je het filter schoonlaat maken enzo.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.