2 Vraagjes over dumpvalve en luchtfilter

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) 2 Vraagjes over dumpvalve en luchtfilter

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221395

    Beste mensen,

    Zoals de topic titel al aangeeft komen er 2 vragen.

    1. Net mijn nieuwe ic buis aangesloten en dus de dumpvalve dichter naar het gasklep huis geplaatst en daar viel mij het volgende op. Dat mijn de vaccum van mijn brandstofdruk regelaar afgetakt is van de leiding die naar men inlaat loopt. En de vacuum van men dv rechtstreeks aangeloten zit op men vacuumbox, klopt dit wel?

    Ik dacht nl. dat je de vacuum van de dv af moest takken van de brandstof druk regelaar, en dat dat ook meteen de enigste aftakking was.

    2. Ik heb nog mijn oude luchtfilter box liggen, en heb zo eens zitten kijken, maar waarom is het niet een optie om alleen het deksel te draaien (dus dat de aansluiting naar de voorkant zit) en die rechtstreeks aan te sluiten op de turbo, ipv van de vele die met een 1.9cdti luchtfilter rondrijden.

    Het is puur een idee, maar het kan ook totaal fout gedacht zijn hoor.

    Groet,
    Sander

    #17674206

    Hoi Sander :
    1: Als je circulatieklep (orginele DV) afgesloten en geblokkeerd is sluit je de
    DV aan op de vacuumleiding van de brandstofdrukregelaar.
    Als de circulatieklep nog werkt (wat kan) in combinatie met je DV zou ik het zo
    laten.
    2: Ik heb idd weleens gezien dat iemand het orginele filter had gedraaid , maar dat past alleen
    zo bij de Zafira volgens mij , ik heb het bij mijn Astra ook eens bekeken maar daar is geen ruimte voor.
    De bult in het deksel komt dan verkeerd uit.
    Groet Marcel.

    #17674207

    Hoi Marcel,

    Bedankt voor je antwoord, alleen klopt het wel dat mijn brandstofdruk regelaar een aftakking heeft naar mijn inlaat? Moeten deze 2 niet alletwee rechtstreeks vanaf de vacuumbox komen? En dan je DV aftakken van de leiding naar brandstofdruk regelaar.

    Oh je dat zou idd heel goed kunnen, daar had ik nog niet bij stilgestaan, ga vanavond eens even kijken, maar aangezien we dezelfde astra hebben zal dat wel hetzelfde zijn.

    Groet,
    SAnder

    #17674208

    Dag Sander ,
    Op je inlaat staat vacuum en druk hiermee kan je drukregelaar aan de slag
    is dus ok.
    Je kunt via een T-stuk en slang een DV erbij zetten idd.
    Maar is je circulatie-klep nog werkend of heb je hem vastgezet?
    Groet Marcel.

    #17674209

    Hey

    jah wel idd recirculatie klep vast zetten is wel beter.
    En zoals marcel idd al zei: je klep van je filterhuis omdraaien gaat hem niet worden dan kan idd je kap niet meer dicht.

    Greetzz

    #17674210

    Heb de recirculatie klep af gedopt, kan dus niks meer doen. Moet wel toegeven dat hij beter afblaast sinds men dv precies bovenop mijn gasklephuis zit.

    Wel dan weer jammer van dat luchtfilter huis ;-).

    Maar wel bedankt voor de info mannen!

    #17674211

    Sander,

    Hoe heb je hem afgedopt…help me please?

    grtz,

    Martijn

    #17674212

    Hee Martijn,

    Ik heb hem nog afgedopt toen de turbo nog niet gemonteerd was, heb nl. een LEH turbo erop zitten, en bij mijn Forge dv zat een afdop plaatje. Natuurlijk kun je hier wel een ander rond plaatje voor gebruiken. Als hij maar geen lucht doorlaat.

    Dusja, als de turbo nog niet gemonteerd is, is het wel een stuk makkelijker erbij komen, denk als je turbo erop zit dat je dan behoorlijk moet gaan muggelen.

    Groet,
    Sander

    #17674213

    misschien een domme vraag maar hebben jullie misschien foto’s van de blow off (gemonteert ) samen met vaccuum aan sluiting of een site waar ik dat kan vinden

    #17674214

    @opcdriver
    ff vraag je moet je perse de orginele dv weg halen als je een after market blowoff plaats of kan ik de dus ook laten zitten . thanx greetz dennis

    #17674215

    Mocht je geinteresseerd zijn in een 1.9CDTi filterhuis, kijk eens op de sloop.

    Had de mijne voor €40,- tegenover de kunstmatig hoge prijzen die je elders ziet.

    #17674216

    origineel gepost door opctje

    @opcdriver

    ff vraag je moet je perse de orginele dv weg halen als je een after market blowoff plaats of kan ik de dus ook laten zitten . thanx greetz dennis

    Dennis je kunt je DV ook in combinatie met je CV (circulatie valve) gebruiken alleen maakt je DV meer herrie als je de CV geheel blokkeerd , maar verder is er geen verschil.

    groet Marcel.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.