Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 2 types 120 pk CDTI blokken ?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2011 om 19:14 #17240255
Ik heb van Chargertech een mailtje gekregen met daarop een antwoord op mijn vraag; Hoe kan het zijn dat jullie uit een 120 pk CDTI ‘maar’ 160 pk halen en dat ze bij EDS (zoals bij Eric) 188 pk kunnen halen.
Antwoord; er zijn 2 types 120 pk in omloop de ene met de turbo van een 100 pk blok(die kan tot 160 pk) de andere met de turbo van een 150 pk (die kan tot wel 200 pk),iemand ooit van gehoord?
Verder zegt hij de uiteindelijke ‘power’ vrij exact uit te kunnen rekenen, aangezien hij geen rollenbank heeft,wat denken jullie?13 juli 2011 om 19:24 #17906871z19dtl
-100PK 8 kleppen
-Hetzelfde als de z19dt op andere software naz19dt – 120PK
-8 kleppen
-EDS kan hier 188PK uithalenz19dtj – 120pk
-16 kleppen
-Hetzelfde als de z19dth op andere software na
-EDS kan hier 200PK uithalen (soms nog wat meer)
-Dit blok is enkel in de astra h geleverdz19dth – 150pk 16 kleppen
-EDS kan hier 200PK uithalen (soms nog wat meer)EDS kan er gewoon meer uithalen dan Chargertech
13 juli 2011 om 19:32 #17906872Dus als hij nog niet eens weet over welke motoren hij het heeft, lijkt het me ook stug dat hij dat EXACT kan berekenen ;)
Mijn advies, rij gewoon naar Marl en zet de auto bij EDS op de rollenbank
Dat hebben er hier al genoeg gedaan met goede ervaringen :vertagBij de Astra J is de M32 bak volgens mij ook de beperkende factor.
De F40 bak die in de Vectra ligt, is schijnbaar te groot om in een astra te leggen, maar wel sterker.13 juli 2011 om 19:34 #17906873de M32 hoeft geen probleem te zijn, enkel de eerste series hebben een (relatief) zwakke lager erin zitten die kan springen.
13 juli 2011 om 19:37 #17906874Wat ik begrepen heb is:
Dat de 1.9 DTL en de 1.9DT de zelfde motoren zijn , op de software na.
EDS zal hier dus allebei het zelfde uit halen.En de 1.9 DTJ is een ge-down tunede 1.9DTH omdat er een te kort aan 1.9DT’s was
Daarom trekt EDS hier allebei 190pk (of meer) uit !!Edit: ik sta hier het zelfde te verkondigen als Spacejam zie ik net ! :sleeping
13 juli 2011 om 20:11 #17906875@ahrend wrote:
Ik heb van Chargertech een mailtje gekregen met daarop een antwoord op mijn vraag; Hoe kan het zijn dat jullie uit een 120 pk CDTI ‘maar’ 160 pk halen en dat ze bij EDS (zoals bij Eric) 188 pk kunnen halen.
Antwoord; er zijn 2 types 120 pk in omloop de ene met de turbo van een 100 pk blok(die kan tot 160 pk) de andere met de turbo van een 150 pk (die kan tot wel 200 pk),iemand ooit van gehoord?
Verder zegt hij de uiteindelijke ‘power’ vrij exact uit te kunnen rekenen, aangezien hij geen rollenbank heeft,wat denken jullie?Onzin wat ze daar uitkramen. idd gewoon naar EDS gaan.
DTL en DT zijn het zelfde blok met 8 kleppen en hebben het zelfde type turbo. De DTL is een gedownsized DT, vandaar de L in het type, staat voor Low Hierdoor haalt EDS er het zelfde uit :agent De H in de DTH staat voor High :angel
De DTH is een 16 klepper met een ander verdichtings verhouding en een andere turbo. Alle drie de blokken hebben wel het zelfde motormanagement.Safe driving Jurgen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.