2.8 SH revisie dubbele zenith

Forumindex Forums Techniek Cih 2.8 SH revisie dubbele zenith

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222335

    Ik ga mijn dubbele zenith’s reviseren van mijn TE2800

    Wie heeft voor mij alle gegevens van de dubbele zenith
    carburateurs op een 2.8 SH motor, ook welke sproeier
    bezetting.

    Bij voorbaat dank!!

    heb de zenith’s die er op zaten er afgehaald en voor
    nood een set andere opgezet.

    #17686382

    bccp in gramsbergen heeft complete revisie sets voor de Zenith carb
    Daar heb ik ze toen ook vandaan gehaald voor mijn admiral (zelfde motor)

    Basis afstelling heb ik wel voor je, maar momenteel ff ingepakt in dozen (ivm verhuizing)
    Meende me echter te herinneren dat de basis afstand volgende was.
    Die van de stationair stang (die waar je stationair mee afregeld) 51mm
    En speling van de choke klep 2 mm

    Even zo uit mijn hoofd. Beide carbs daarop afstellen en dan mbv een debiet meter synchroom afstellen (voorste in de basis stand zetten, en dan de achterste mbv meters gelijk zetten)

    Voor zover ik weet, kun je verder niet veel stellen aan die carbs.

    #17686383

    de revisie sets heb ik al bij bccp weg, die zit vlak bij mij in de buurt.

    wat ik ook wil weten is wat de grote van de (lucht) sproeiers moeten zijn.
    de zenith’s die ik er eerst weer heb opgezet zijn weer anders dan
    die er op zaten.

    das weer nadeel van dat oude spul, het kan ook een bijelkaar geraapt
    spulletje zijn :o maar loopt nu zonder afgesteld te hebben best wel goed :D

    #17686384

    Dat durf ik je zo niet te zeggen, daarvoor moet ik in de documap wezen.
    En daar kan ik nu niet bij.

    #17686385

    niemand??

    #17686386

    origineel gepost door Freestyler
    Dat durf ik je zo niet te zeggen, daarvoor moet ik in de documap wezen.
    En daar kan ik nu niet bij.

    En documap gevonden :P

    heb nu het spul uit elkaar liggen schoonmaken en dan weer in elkaar :hmmz

    #17686387

    van mij mag je dat stuk wel inscannen want ik heb ook nog zo’n koppeltje liggen.
    maar dan als autentiek “opvoersetje” voor mijn manta 1,9s…
    ik hoorde dat het vroeger zo gedaan werd, leuk experiment iig ;)king:

    #17686388

    heb je de vacuumpot van de 2de trap ook vervangen? die willen namelijk nogal eens inscheuren

    #17686389

    origineel gepost door Freestyler
    heb je de vacuumpot van de 2de trap ook vervangen? die willen namelijk nogal eens inscheuren

    nee, die heb ik niet vervangen maar zijn nog wel goed.

    deze zit ook niet bij de revisie set en wel meer dingen die
    er niet bij zitten die ik liever wel had vervangen…..

    maar je moet het doen met de dingen die er nog zijn

    kan er eventueel wel een grotere vacuumsproeier inzetten
    zodat de 2e trap eerder inkomt

    #17686390

    Ik heb er één weer in elkaar zitten en is weer als nieuw

    maar nu ben ik met de 2e bezig en er zit verschil in de sproeier bezetting :hmmz

    ook de vacuumpot voor de 2e trap zit verschil in de sproeier/vacuumdoorlaat

    volgens mij omdat bijde op één motor zit moet dit toch gelijk zijn???

    wie weet hier meer over…………

    #17686391

    ik ben inmiddels voorzien van de juiste documentatie

    #17686392

    sjit, door 7um dit topic over het hoofd gezien.

    Ziet er wel beter uit zo :wors

    en idd horen beide gelijk te wezen (is anders moeilijk om ze synchroom te krijgen)

    #17686393

    De in- en uitlaat spruitstukken voorgemonteerd in één keer gevlakt,
    zodat deze zonder trekspanning kan worden gemonteerd.

    Met zo’n ultasoonreiniger gaat dat weer mooi schoon :thumbup
    Ik heb nu alle gegevens van de originele sproeierbezetting enz.,
    zal wel weer foto’s plaatsen als de hele meuk er weer op zit.

    Voor wie ook gegevens zoekt ik heb het hier weg:

    http://link.marktplaats.nl/369142906

    Zeer netjes en duidelijk, op cd :thumbup

    #17686394

    Ik heb de tweeling benzine slurpers weer in elkaar zitten king: nu de
    gashendels nog daar zit speling in en daar worden bronsen bussen
    voor gedraaid

    #17686395

    dat ziet er weer superstrak uit :wors
    ze zien er echt als nieuw uit

    #17686396

    :thumbup netjes!

    #17686397

    ik zie dat de 2.8 in een manta a zit klopt dat?
    zo ja wat zijn de aanpassingen die je moet doen in de motorruimte en en tunnelbak?

    Ik ga volgende maand beginnen om een manta a op te knappen en wil er ook een 2.8 in zetten.

    #17686398

    deze 2.8 zit in een “nep manta” ook wel TE2800 genoemd :P

    om zo’n 2.8 motor in een manta a te plaatsen moet de radiateur naar
    voren worden gezet, voorin een verstevigingsbalk worden geplaatst
    motorsteunen op vooras naar voren maken en eventueel carterpan
    aanpassen. aan de tunnelbak hoeft dan niets te worden gewijzigd.

    zou er een 5 bak in komen kun je het schakelmechanisme zo ver
    inkorten dat dat past zodat de schakelpook door de bestaande
    opening past.


    @Manta
    24V hier op het forum heeft een 6 cilinder eens ingebouwd
    met de motor op het hart van de as, maar dan moet je tunnelbak
    schudbord enz. aanpassen.

    #17686399

    zo.. zo..

    sta er toch enigzins van te kijken.
    petje af hoor

    #17686400

    dankos voor die complimentos :D

    #17686401

    alles zit er weer op en gister een proefrit naar bergentheim gemaakt, en loopt
    mooier dan dat de TE heeft gelopen zolang ik die heb king:

    ik heb de zenith’s nu nog handmatig afgsteld en het loopt nu al prima :wors

    #17686402

    velgjes gehaald in B`theim???

    #17686403

    :wub:wub

    mooi netties:)

    #17686404

    Hee hoe heb je die zo mooi schoon en netjes gekregen joh, welk schoonmaakspul heb je ervoor gebruikt als ik vragen mag?

    #17686405

    origineel gepost door Maartuh
    Hee hoe heb je die zo mooi schoon en netjes gekregen joh, welk schoonmaakspul heb je ervoor gebruikt als ik vragen mag?

    In een ultrasoon reiniger, zal even nazien hoe dat spul heet wat ik er in doe er zijn verschillende reinigers die je moet
    toevoegen aan het water. Voor messing er ijzer is weer een
    andere dan voor aluminium, vaak moet je zelf uitvinden wat
    het beste wil, aluminium en aluminium zit ook weer verschil in.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.