2.5 blok 2.8 kop

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211481

    Hallo,

    Mijn kop van een 2.5 s is kapot gelopen.
    Is het mogelijk (wat wel niet allemaal mogelijk is) om een kop van een 2.8 op een 2.5 onder blok te zetten.

    Wat zijn hiervan de voor en na-delen.

    Het gaat mijn niet om meer pk enzo.
    Alleen om een kop revisie te besparen.

    MVG: Kylian Wierenga

    deze topic staat ook in Opel-Forum » Motoren » Cih » 2.5 blok 2.8 kop

    #17513583

    Ik denk dat ’t wel past, de koppen en blokken van de cih’s zijn grotendeels gelijk.
    Maar ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een andere 2.5 of evt. 3.0 dan ben je denk ik goedkoper klaar dan een andere kop er op. En als je toch meer vermogen wilt hebben dan is een 3.0 natuurlijk ook leuk

    #17513584

    Ik zie mogelijk problemen als:
    2800=grotere inhoud als 2500 en daarom een grotere verbrandingskamer als een 2500,met als gevolg minder compressie bij plaatsen op 2500.

    2800 kop van injectie bv dan mogelijk kanalen op verschillende hoogte liggen ipv op 1 lijn,de 30E en S hadden dit verschil.

    Verder zal het wel gaan,maar of je er iets aan hebt behalve dan je een paar cent hebt uitgespaart zie ik er geen 1 voordeel in,niet meer vermogen,niet beter bestand tegen LPG.
    Ow ik zie wel een voordeel als mijn compressie theorie klopt je kunt dan euro 95 tanken gok ik.

    #17513585

    Ik heb nog een kop liggen van een 2.8.
    Vandaar de vraag of dit mogelijk is.
    Ik denk zelf namelijk dat het wel mogelijk is.
    Omdat ik denk dat het verschil is tussen 2.5 en 2.8 allen de cilinder inhoud is. (hehe)
    Maar misschien heeft de 2.8 kop grotere kleppen en kan dat misschien voor problemen zorgen.

    Ik blijf nu nog even bij carburateur motor. Maar mijn droom is een 3.0E 24.
    Maar dat komt later. (arme student)

    Verder zitten er toch mee verschillen tussen de carburateur kop en een injectie kop.

    ps: GSE wat is jou compressie theorie??

    #17513586

    origineel gepost door GSE
    Ik zie mogelijk problemen als:
    2800=grotere inhoud als 2500 en daarom een grotere verbrandingskamer als een 2500,met als gevolg minder compressie bij plaatsen op 2500.

    Dat was deze. Hij bedoelt dat de verbrandingsruimte in de 2.8 kop groter is dan van de 2.5 waardoor je in principe compressieverlaging krijgt en dus minder vermogen. Misschien is het vrijwel niet merkbaar dus je kunt het altijd proberen.

    Er staat trouwens op marktplaat ook nog een 2.5 motor en een losse 2.5 kop.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.