2.4 vs 2.2

Forumindex Forums Techniek Cih 2.4 vs 2.2

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234101

    Ik heb nu een 2.4 met 2.0 kop in mijn c-kadett liggen. Van de 2.4 zijn diverse dingen versleten, en moet óf de motor wisselen of een zogoed als totale revisie. Revisie heeft de voorkeur, maar dat betekent dat ik weken zonder auto zit.

    Nu het volgende, ik kan een door biesheuvel gereviseerde 2.2 “krijgen” met 0 km op de teller. Waar loop ik tegen aan, ik bedoel hiermee: past het (2.0) inlaat spruitstuk, en het uitlaatspruitstuk nog? Er zit waarschijnlijk geen vliegwiel op, past het 2.4. vliegwiel?

    #17834269

    Het uitlaatspruitstuk past altijd, de inlaat niet omdat de kanalen van een 2.2 hoger in de kop zitten, en het vliegwiel past ook, wel even opletten dat je de juiste bouten gebruikt.

    #17834270

    het (2.0) inlaatspruitstuk is niet aan te passen?

    #17834271

    Tsja, het is mogelijk, maar valt wel onder het hoofdstuk “knoeien”, want de kanalen in de kop en in het spruitstuk zullen nooit goed op elkaar aansluiten, en de boel lekdicht monteren is ook erg lastig.
    Niet doen dus, maar een 2.2 inlaat er op zetten!

    #17834272

    heb al een bod gedaan, maar als iemand nog wat heeft liggen?

    #17834273

    een aangepaste 3 liter inlaat past ook, en die heb ik nog wel liggen, is al gekort, moet alleen gelast worden

    #17834274

    [rquote=1890386&tid=144427&author=gt/w]een aangepaste 3 liter inlaat past ook, en die heb ik nog wel liggen, is al gekort, moet alleen gelast worden[/rquote]past een 2.0 gasklep daar op, of zit de 3.0 gasklep er bij? Enne, wat kost dat?

    #17834275

    O ja, hoe zit het met mijn vliegwiel, past een 2.4 op 2.2?

    #17834276

    boutcirkel is hetzelfde, de bouten niet.

    Als je een normale Getrag bak er achter hebt, dan heb je al een ander vliegwiel en dat past zo op de 2.2 krukas, wel letten op de pasbout dat hij in het juiste gaatje zit.

    Als je dus een R25/R28 bak hebt, dan heb je een giga-vliegwiel met dezelfde bevestigingspunten en dan heb je verder geen probleem met pasbouten.

    #17834277

    Dus samenvattend: ik heb alleen een andere inlaat nodig, en nieuwe vliegwielbouten. De rest zou plug&play moeten zijn (op het thermostaathuis na)

    #17834278

    ja, thermostaat huis heb ik ook wel, maar de P bout, is er standaard niet voor de 2.4, mail me eens, komen we er wel uit denk ik
    GERT

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.