2.4 in een 2.2 Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra 2.4 in een 2.2 Astra G

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213159

    Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een 2.4 LE5 motor bij een Z22SE Astra G??

    #17537641

    waar komt zo’n 2.4 uit als ik vragen mag.

    Willem

    #17537642

    zo’n 2.4 komt uit ondere een pontiac solstice, saturn sky (opel gt) en chevy cobalt.
    Een puur gm product dus.
    En ja, ik heb wel ervaring met inbouw van een 2.4 [size=-2]maar dat is een cih[/size]

    #17537643

    Je hebt best kans dat de basis gelijk is aan de 2.2 in de astra-G, dat is ook een Amerikaanse (GM) motor.

    Willem

    #17537644

    Is die 2.4 LE5 motor ook als basis gelijk aan de Z24XED van de Antara? Want dat blok hebben mn ouders namelijk in de Antara hangen

    #17537645

    De basis is inderdaad gelijk. kop heeft variabele kleptiming. Ontsteking en inspuiting leest hij dan ook op de nokkenassen.
    Porbleem zit hem in de electronica, hoe krijg ik die aangesloten op mijn Astra G bedrading. Motor komt trouwens uit een Pontiac G6, kennen we volgens mij niet in nederland.

    #17537646

    als de motor verder hetzelfde is, dan de Kabelboom en electronica van de 2.2 overnemen en daarna naar een Tuner rijden om de software van de 2.2 aan te passen op de 2.4. zo zou ik het doen:D

    #17537647

    Hoeveel vermogen heeft zo’n 2.4???

    Is het wel de moeite waard om er al dat werk voor te doen??

    #17537648

    De 2.2 waar Jolvio het over heeft uit de Astra G en Zafira A en de eerste Vectra C is in basis gelijk aan de Amerikaanse 2.4 een heeft ketting aandrijving!

    De 2.4 uit de Antara genoemd door martklanderman is een andere motor en in basis gelijk aan de 2.0 uit de Astra G, vectra B en Omega B (later is de 2.0 in de Omega B vervangen door een 2.2 op basis van de 2.0)

    Kort gezegd zijn er een aantal typen motoren bij Opel met een gelijke cilinderinhoud maar een totaal andere basis!

    Om te proberen het iets duidelijker te maken zet ik ze op een rijtje (er zijn van beidde ook nog Turbo versies)

    2.0 D-Riem Astra F+G, Vectra A+B, Omega B
    2.0 Turbo D-Riem Astra G+H, Zafira A+B, Speedster
    2.0 Turbo D-Ketting Vectra C
    2.0 Turbo D-Ketting GT
    2.0 Turbo D-Ketting Insignia
    2.2 D-riem Omega B
    2.2 D-Ketting Astra G, Zafira A+B, Vectra B
    2.4 D-Riem Antara
    2.4 D-Ketting Amerikaanse modellen

    Ze hebben in nog meer modellen gezeten in verschillende uitvoeringen zoals Astra F en Astra H maar dan alleen de modellen met D-Riem.

    #17537649

    origineel gepost door erwin78
    Hoeveel vermogen heeft zo’n 2.4???

    Is het wel de moeite waard om er al dat werk voor te doen??

    Standaard heeft zo’n 2.4 iets meer vermogen als een 2.2 ongeveer 170 t.ov. 150 je haalt alleen winst door hem te chippen omdat je hem lopend moet krijgen met je originele bedrading en ECU… en als je die niet aanpast zal de winst nihil zijn…

    Als die 2.4 nog andere dingen heeft zoals directe inspuiting of variabele kleptiming zal je zelfs je oude 2.2 kop over moeten zetten of iets met een vrij programmeerbaar motor management moeten gaan doen…

    #17537650

    Ik weet wel iemand die je 2.2 wil overnemen.:P:P:P

    #17537651

    waarom laat je geen compressor monteren op jouw z22?

    Doen ze bij Courtenay sports in de uk. Maar dat levert zoveel vermogen en happy faces dat je denk ik geen 2.4 wil hebben.

    #17537652

    Alleen al het 2.4 inlaatspruitstuk monteren en de motorsoftware aanpassen schijnt al flink winst te geven.

    Kijk hier eens

    #17537653

    Het is gewoon een leuk idee, een 2.4 in je Astra. Het zal ook wel iets meer koppel geven door de grotere slag. Het lijkt me inderdaad het beste een 2.2 kop te monteren, en vervolgens de 2.2 electronica te gebruiken. Snelste klaar.

    Ik heb een nieuwe o km motor. Iemand interesse in de kop met toebehoor (bobines, sensoren etc.)?

    #17537654

    Heb ondertussen de 2.4 kop vervangen voor een 2.2 kop. Electronica van de 2.2 erop.
    Alleen de krukaspositiesensor is anders, onsteking en inspuiting pakt hij op de nokkenassen.
    Ben nu bezig met een schijf aan het maken die op de poelie komt voor op de motor.

    Kan iemand mij eens in nederlands uitleggen hoe ik een foto toevoeg op dit forum.

    Mvrgr Ivor

    #17537655

    Volgens mij zit dat blok ook in een Chevrolet HHR :hmmz

    #17537656

    mrmonkey, dat klopt, dat is de eerste auto die hier te koop is met deze motor.

    #17537657

    origineel gepost door Jolivo
    Heb ondertussen de 2.4 kop vervangen voor een 2.2 kop. Electronica van de 2.2 erop.
    Alleen de krukaspositiesensor is anders, onsteking en inspuiting pakt hij op de nokkenassen.
    Ben nu bezig met een schijf aan het maken die op de poelie komt voor op de motor.

    Kan iemand mij eens in nederlands uitleggen hoe ik een foto toevoeg op dit forum.

    Mvrgr Ivor

    Motor loopt. Wat een koppel. Ben zeer tevreden.
    2.4 LE5 in een Astra G met zijn eigen cilinderkop en electronica. Alleen Krukaspositiesensor verplaatsen naar de poelie voorop de motor. Zelf een schij maken.
    Zo een motor is zeker een aanrader. Kost even wat moeite, maar dan heb je ook wat.

    #17537658

    Super :D

    #17537659

    Ik snap er niks van. Ik krijg geen foto toegevoegd. Kan iemand mij helpen??

    #17537660

    origineel gepost door wesley015
    Ik weet wel iemand die je 2.2 wil overnemen.:P:P:P

    Wat brengt zo een 2.2 nog op??

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.