2.2DTI P0400 (5)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum 2.2DTI P0400 (5)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260393

    Beste forumleden,
    ik ben in het bezit van een Vectra B 2.2DTI, Deze gaat vaak in foutcode en als ik hem aan de opcom hang geeft ie aan P0400(5) en soms ook p1590, Wanneer de wagen in noodloop zit trekt ie niet op, Als ik dan even hoogtoerig blijf heb ik de indruk dat de motorstoring verdwijnt, Ikzelf heb de indruk dat de foutcode ook vaak komt nadat ik van een snelheid afrem naar 0 en dan terug wil optrekken.
    Ikzelf heb bij de motor en onder het schutbord alle vacuum leidingen nagekeken en zie hier nergens een scheurtje of eender wat in.
    Iemand nog enig idee naar wat deze foutcode kan verwijzen of wat de oorzaak kan zijn?
    Vacuum heb ik gemeten en dit zit op 25HG.
    Mvg Bart

    #18171454

    Heb zelfde storing gehad met de B
    Was uiteindelijk toch een vacuum slang een van de koppel slangetjes was lek
    Later nog eens gehad en dat was vacuum slang links van het blok daar waar de airco gevuld word

    #18171455

    Heb deze al vervangen maar zonder enig resultaat:)

    #18171456

    :hmmz egr wervelkleppen
    :hmmz Heb je alles goed schoon gemaakt

    :sleeping vast wel maar tja

    #18171457

    Bijde pas schoongemaakt:) vraag me af wat die p1590 foutcode erbij is:)

    #18171458

    p1590:
    Fault location: Ignition switch, supply voltage – out of limits.

    Cause: wiring, battery, alternator

    Lage batterij spanning
    Google is je beste vriend

    #18171459

    Kwam ook dit tegen: viewtopic.php?f=13&t=149831

    #18171460

    Had het ook gelezen
    Je kunt niets uitsluiten
    Als je stap voor stap de dingen naloopt en niets vind klinkt dit niet geheel onlogisch
    Zal morgen nog eens kijken bij mijn eigen historie

    #18171461

    Alvast bedankt:) De DTI blijft gevoelig op dit punt:)

    #18171453

    Kan in mijn historie niets vinden over de 1590 code

    #18171462

    Speitig:) ben aan het denken aan die magneetklep y51, Zou deze uit te meten zijn?

    #18171463

    @Bartjex88 wrote:

    Alvast bedankt:) De DTI blijft gevoelig op dit punt:)

    Ik vind de DTI sowieso geen fijne motoren! Veel te gevoelig met al die vacuüm-gestuurde troep!
    Enige voordeel is de kracht van dit blok, maar nee, geen 2.2 meer!

    #18171464

    Gechiptuned vind ik hem wel fijn rijden

    #18171465

    Het probleem is opgelost, Heb alle lediingen vecuum getrokken en dit was de boosdoener:)

    #18171466

    Welke slang was dit :jerry Zitten er gelukkig niet zo heel veel :hmmz

    #18171467

    Niet zo heel veel? Vind het er toch aardig veel,
    Vacuumpomp =>Wervelklep actuator
    Vacuumpomp => EGR klep
    Vacuumpomp => Rembekrachtiger
    Vacuumpomp => turbo actuator
    Vacuumpomp => Buffertankje
    Vacuumpomp => Kachel
    Vergeet ik er nog?
    Bij me was de darm van vacuumpomp naar schutbord stuk:)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.