2.0seh tunings zuigers of XE zuigers in een SEH

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 2.0seh tunings zuigers of XE zuigers in een SEH

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253020

    Hoi Allemaal.

    Ik heb zelf een 2.0seh die ligtjes gekietteld is.
    In en uitlaat kanaal gepolijst, 296 gr nokkenas, Webers en Groep A spagettie uitlaat.
    Loopt aardig maar wil meer ;)
    Nu was ik aan het denken aan een lichter vliegwiel en andere zuigers.
    Weet iemand waar ik andere zuiger kan uithalen voor een seh?

    Anders had ik een ander idee.
    Misschien stom een idee :shock: maar passen zuigers van een C20XE in een SEH?
    de XE heeft iets meer compressie en hier zijn wel andere zuigers voor verkrijgbaar.
    Heeft hier iemand al ervaring mee?

    Wil niet voor een ander type motor gaan.
    Is een uitdaging om het maximale uit een 8V te halen.

    #18076642

    Volgensmij krijg je bij C20XE zuigers problemen met je kleppen..

    #18076643

    Wil inderdaad niet zonder de zuigers te bewerken. Wat wel eens gedaan wordt, is een X20XEV onderblok en zuigers met een c20ne/20seh kop.

    #18076644

    Het probleem is niet zozeer de kleppen maar de pockets in de zuigers.
    deze pockets gaan scheuren als je er een ne/seh kop op zet.

    vlakke zuigers geven geen problemen met je kleppen.
    zou wel gelijk ook de drijfstangen meenemen als je het onderblok aanpakt

    Theun

    #18076645

    Die onderblokken zijn toch gelijk, daar krijg je toch geen vermogenswinst mee?

    Je zou nog een dikkere nokkenas kunnen plaatsen, 312 graden.

    Opzoek gaan naar een Irmscher inlaatspruitstuk of 1 van Lexmaul.

    Ook zou je de kop nog kunnen laten flowen (kanelen groter maken) en eventueel grotere kleppen monteren.

    #18076646

    Van het onderblok krijg je geen vermogenswinst nee, de zuigers doen t.

    #18076647

    is een extreem gevlakte kop icm seh zuigers niet veel betere en kortere klap?

    #18076648

    1.8e kop erop :angel

    #18076649

    Thanks voor de reacties.
    Lichtere drijfstangen is inderdaad handig om direct mee te vervangen.
    Zal alleen in vermogen niet zo veel schelen maar zal wel soepeler lopen in hogere toeren lopen.
    De kop is volgens mij al licht gevlakt meer weet niet hoeveel.
    Waarom een 1.8E Kop?
    de kleppen van een 2.0 zijn volgens mij niet kleiner als de van de 1.8.

    Heb het blok nu los liggen. dus wil eerst met het onderblok aan de slag.
    De kop kan naderhand nog als hij in de auto ligt.
    Moet ook op de kleintjes letten :(
    De auto moet ook nog gespoten worden.

    Maar andere zuigers geen optie?

    #18076650

    volgens mij zijn idd de kleppen groter van een 1.8 of de kanalen zijn groter en de compressie is veel hoger met z,n kop.

    #18076651

    Kleppen zijn gelijk of misschien zelfs 1mm kleiner. Inlaatkanalen zijn daarentegen wel korter en een stuk groter in diameter. C20ne is 33mm doorsnede, 1.8e is 36mm. En de compressie gaat inderdaad omhoog.

    #18076652

    dus ik begrijp dat als je een kop van een 1.8 e pakt en daar verder niets aan doet, je vermogenswinst krijgt?
    hoe zit dit met de distributie dan?
    ik wil hier graag meer van weten.

    gooi alles er maar uit :puke en je hoeft niet alleen antwoord te geven op mijn vraag maar vul het maar aan met veeeeeel info :vertag :vertag :vertag

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.