2.0 seh met c20ne computer kat en lambda

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 2.0 seh met c20ne computer kat en lambda

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246217

    Hallo ik heb pas net een corsa a met een 2.0seh maar ook met een lambda en kat :hmmz .En dus ook een c20ne computer.
    Ik wil graag van die kat en lambda af en gewoon een sehcomputer erin zetten.
    Mijn vraag is past deze seh computer of hebben ze er een hele andere kabelboom op moeten zetten.Er zit ook een 296 graden nokkenas en een lexmaul inlaat en uitlaat spruitstuk op in combinatie met de 1.2 pijp en kat niet echt ideaal dus…

    #17988550

    een seh boom is anders, dus je zult een ecu met boom moeten scoren.
    Lekker de 20ne boom en ecu laten zitten.

    laten herprogrammeren op jouw setup en de kat ertussen weg..
    Die lambda biedt niets nadeligs.. Lekker laten zitten

    #17988551

    En mocht je toch je lambda willen lozen, dan kun je die ook omzeilen. Je lambda stekker heeft 3 draden, 2 witten en een zwarte als het goed is. Als je die zwarte draad aan lambda legt, is die ook uitgeschakeld.

    #17988552

    aan massa bedoel je? (type foutje moet kunnen hoor ! :) )
    ja maar ik zie niet in waarin je het zou doen..

    Misschien voor de apk om 3,5% co te mogen hebben maar gewoon voor dagelijks gebruik zou ik hem er juist wel oplaten.

    Maar dat is persoonlijk hoor

    #17988553

    Aan massa ja :P

    Ik heb t zo gedaan, omdat ik een uitlaatspruitstuk zonder lambda aansluiting heb (inbouw c20ne in Corsa A). Dan is het makkelijker om dat draadje aan massa te leggen, dan om een lambda te kopen en een aansluiting er voor te maken.

    #17988554

    He bedankt mannen ik laat de computer zitten met de draadboom en lamda en haal de kat weg.De computer zou gechipt zijn maar gaat al bij 6700 in toeren begrenzer dus denk dat dat beter kan.Toch?
    Dacht zelf eigelijk dat de computer in storing zou gaan zonder kat maar dat is dus niet zo.

    #17988555

    6800 rpm is ongeveer de orginele begrenzer.. met een afwijking van je teller zou 6700 rpm idd te zien kunnen zijn.
    Lijkt me op een orginele chip

    #17988556

    Mocht je een SEH-computer nodig hebben, heb ik die nog liggen met verdelerkap en bougiekabels.

    Ik rij zelf een SEH met Motronic 1.5.2 (dus met luchtvolumemeter en lambda).

    Groeten,
    Mischa

    #17988557

    Ok weet niet precies wat dat is maar heb al een andere computer gefixt die zonder kat en zonder lambda draaid als het goed is (moet ik nog testen).Het rare is dat ik heb gelezen dat een seh 2 rijen bij de computer heeft en die van mij heeft er 3. :hmmz

    #17988558

    Sorry had even niet opgelet mijn computer heeft ook 2 rijen stekkers :sleeping haha
    Maar ik wil toch een orginele seh kabelboom scoren want de bedrading is een beetje een zooitje en volgens een monteur loopt die van mij niet goed door deze c20ne boom,en hij start ook heel slecht.
    Weet iemand mischien zon boom te vinden grt :D

    #17988559

    Je moet je auto goed laten afstellen qua chip en benzinedruk.
    Ook zou ik je dunne uitlaat vervangen door een goede dikke.
    Dan gaat die zeker goed lopen op een C20NE ecu en kabelboom.

    #17988560

    Hang er anders gewoon een Motronic 1.5.2 op. Werkt perfect en voor ettelijke tientjes te scoren. Het enige wat je nog zou kunnen doen is het monteren van een lambda in je uitlaatspruitstuk.

    Groeten,
    Mischa

    #17988561

    Ik weet niet echt wat een 1.5.2 motronic inhoud maar heb wel een orginele seh computer bemachtigd.Het is er een met de opdruk fa en die las ik dat die op een seh thuis hoort.
    IK heb al een groep a klaar liggen moet hem nog even afmaken, mijn spuitbus hittebestendigge verf was op en het was zondag beetje jammer :swear
    Maar als je volgas geeft dan stinkt hij naar benzine en de computer die erop zit is een gechipte c20ne computer,zou toch goed moeten wezen dan.
    En toch laait hij hem helemaal vol met benzine lijkt het wel.
    Volgens die monteur loopt hij op 3,5 cilinder maar ik denk ook dat hij gewoon raar loopt door de 296graden nokkenas,hoort er wel bij.

    #17988562

    Nou, aan de mijne is wel meer gebeurd (alleen geen chip), maar die loopt stationair als een originele.

    Een 1.5.2 Motronic heeft niet die hinderlijke luchtklep in de inlaat, maar een luchtmeter zoals de C20XE. Hierdoor heb je altijd een goeie doorstroming door je inlaat en klinkt hij ook nog eens erg lekker.

    Hoe loopt ie op de SEH-computer?

    Als hij te rijk loopt, zou je kunnen kijken of je temperatuursensor goed is, anders denkt de computer dat de motor nog niet op temperatuur is en blijft hij hem wat rijker aansturen. Nog een voordeel van de M1.5.2: door middel van de lambdasonde heb je altijd het juiste mengsel.

    Groeten,
    Mischa

    #17988563

    @mischa wrote:

    Mocht je een SEH-computer nodig hebben, heb ik die nog liggen met verdelerkap en bougiekabels.

    Ik rij zelf een SEH met Motronic 1.5.2 (dus met luchtvolumemeter en lambda).

    Groeten,
    Mischa

    Ik heb zelf een Kadett gsi gehad bj.sep 1987 dus zonder cat. 130pk en dat is motorcode 2.0SEH en jij rijdt met een Lambda?? :hmmz

    #17988564

    ik zal vanavond even de code die op een SEH motronic staat even doorgeven en als het lukt mischn. een foto :D

    #17988565

    @NoFear1696 wrote:

    @mischa wrote:

    Mocht je een SEH-computer nodig hebben, heb ik die nog liggen met verdelerkap en bougiekabels.

    Ik rij zelf een SEH met Motronic 1.5.2 (dus met luchtvolumemeter en lambda).

    Groeten,
    Mischa

    Ik heb zelf een Kadett gsi gehad bj.sep 1987 dus zonder cat. 130pk en dat is motorcode 2.0SEH en jij rijdt met een Lambda?? :hmmz

    Jup, geloof je het niet?

    #17988566

    ik geloof jou wel maar de SEH motor is nooit uitgevoerd met een Cat&lambda.
    heb bij mijn kadett nergens een lambda kunnen ontdekken in de 10 jaar die ik hem heb gehad.
    geen cat= geen lambda

    #17988567

    Lees eens goed: Ik rij een SEH met Motronic 1.5.2 Is deze Motronic (van onder andere de Astra GSI) met of zonder lambda?

    Groeten,
    Mischa

    #17988568

    wat is de reden dat je met een Motronic 1.5.2 draait?

    #17988569

    Omdat dat de enige betaalbare manier is om die luchtklep net achter het filter eruit te kunnen mikken. Die zorgt voor weerstand in de doorstroming. De auto trekt van onderuit beter door, heeft een zeer mooie loop voor een aangepaste motor en ik hoef me om de emissienormen nooit zorgen te maken. Daarnaast klinkt hij met de Irmscher inlaat in combinatie met deze Motronic ook nog eens erg lekker zonder teveel herrie te maken.

    Groeten,
    Mischa

    #17988570

    Oké,je bent nooit te oud om te leren,
    Groeten Ayhan

    #17988571

    Nou ja, leren? Je kunt ook gewoon met de originele inspuiting rijden of met de M1.5 (ook van de C20NE).

    Groeten,
    Mischa

    #17988572

    Past de SEH computer dan op een NE en omgekeerd?
    Wat is er anders aan de kabelboom?
    Ik heb namelijk NE motoren maar heb nu een SEH gekocht met gechipte computer, zou die gechipte SEH computer ook goed op een NE gaan?

    #17988573

    Een NE is meestal met KAT, dus als hij in de auto hoort, kom je waarschijnlijk niet meer weg met je emissienormen. Is dat geen probleem, lepel dan gewoon die complete SEH erin.

    Ik heb een SEH lopen op een C20NE computer (M1.5.2). Draait perfect en is beresterk.

    Groeten,
    Mischa

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.