2.0 opboren naar 3.0

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) 2.0 opboren naar 3.0

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17686724

    Wat doet een c30se in deze post ?:wtf

    #17686725

    ja, hoe komen ze op een 6 in lijn.:hmmz:hmmz
    er staat duidelijk; een c20xe opgeboord naar 3.0.
    dus wat willen we weten, laat die beste man dan eens vertellen hoe hij het gemaakt heeft.

    groeten.

    #17686726

    origineel gepost door jermir
    denk dat hij een aangepaste carterpan heeft zodat er een krukas inkan met een slag die onv 5 cm langer is :P
    of misschien ook wel variabele compressie, ( schijnt nog te bestaan ook al zijn t prototypes)
    nee het lijkt mij niet mogelijk , 2.3 is idd de max of hij moet vloeipapier gebruiken als cilinderwand
    dacht ik lul ook ff mee…..

    doe dat:jerry

    enkel is er al 1 met een 2.4 c20xe.

    enkel ligt die motor wel in een Ford escort mk2.

    #17686727

    met een volvo motor kan het dus wel.

    Baas van me zen rallycrossmachine is een volve S40 met een 3.0 8V motor in op 4carbs +/-300pk en in al die volvo’s van de rallycross ligt blijkbaar zone blok

    wou wisselen, maar dat vond i niet goed:P

    #17686728

    Tsja, dan kan je ook een Porsche 964 motor pakken. Is ook een 3.0 liter 4 cilinder (en nog standaard ook). :D

    #17686729

    origineel gepost door 2000

    origineel gepost door CommoCruiser
    Imotec ( imotecgmbh.de ) vergroot wel de 2.0 CIH naar 3 liter, maar met de 20XE gaan ze ook maar tot 2.3 liter.

    Ik heb dat inderdaad wel een gehoord, maar hoe lang blijft dat heel?

    Heb het vermoeden dat zo’n blok geen 300.000 km meegaat. :hmmz

    #17686730

    origineel gepost door 2000

    origineel gepost door cd-design

    En niet om beidehand te doen maar de zuiger diameter van een c20xe is 86mm en van een c30ne/c30se 96mm. Dus de zuigers zijn niet hetzelfde. Verhaaltje 3000cc delen door 6 is 500 en 2000cc delen door 4 is 500 klopt dus niet.

    Is niet bijdehand hoor, maar de (mijn) berekening klopt in mijn ogen dus wel, de zuigers/slag mogen dan anders zijn, maar de berekening blijft hetzelfde.:vertag

    Bedoelde het anders, jou berekening klopt natuurlijk wel maar dat houdt niet in dat de zuigers identiek zijn:P

    #17686731

    origineel gepost door mr-turbo
    Wat doet een c30se in deze post ?:wtf

    Ach zit nie zo te janken. Gewoon ff extra info vragen of ik het wel bij het juiste eind heb…..Er werd nl. over een ingekorte 6-cilinder gesproken en omdat er nog niets bekent is over de 3.0 16v waar het topic over gaat is dit misschien ook nog een optie. (wat mij natuurlijk wel heel erg sterk lijkt)

    En als je toch wilt zeiken doe het dan goed…..Er staat ook nog x30xe, c30ne en 6-cilinder in dit topic en dat heeft ook niets met een c20xe te maken.

    #17686732

    Nee dat is geen optie…. vandaar ook mijn reactie:sleeping

    Als je ook maar iets van deze totaal verschillende motortypes afweet, weet je hoe zinloos het vergelijk tussen een cih en een c20xe is…

    #17686733

    origineel gepost door cd-design
    Ben eigenlijk nu wel benieuwd naar dit concept….Heb je geen Stroker kit voor een c20xe??? Dus niet opboren maar enkelt de slag veranderen???

    Alsjeblieft!

    Link—-> Stroker Crankshaft

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.