2.0 e loopt vaag(loopt weer)

Forumindex Forums Modellen Manta 2.0 e loopt vaag(loopt weer)

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 267)
  • Auteur
    Berichten
  • #17928513

    @postbusmanta wrote:

    Staat de motor nu vast of geeft de versnellingsbak hem niet vrij??

    Uitsluiten dus!!!

    Hoe???

    Op de krik aan de achterkant en van de handrem af.

    Dan even een sleutel op de kruk-as en draaien!!

    Hoeveel toeren laat jij de motor maximaal draaien als je rijdt?

    morgen ochtend als ik klaar met werk ben.
    het eerste wat ik doe.
    wat als hij dan ook niet draaid?
    hoeveel toeren ik hem laat gaan.
    is max 2000 dan schakel ik over.
    jaag hem niet echt in de toeren.
    zeker niet als hij koud is.
    ik zal hier en daar wel eens een uitschieter hebben.
    maar nooit in het rode ver daar van af.

    #17928514

    Als hij dan nog niet draait, kun je ervan uitgaan dat het blok zelf vast staat.

    Je kunt het dan nog even met de hand proberen met de bougies eruit.

    Meestal is dit toch een teken dat de distributie van tijd af is.
    Dit komt vaak weer door defecte kettinggeleiders ,of kettingspanner, in combinatie met een te hoog toerental.

    2000 omw/min vind ik echter weer erg laag om over te schakelen. Ik snap dat je de vrachtwagen gewend bent, maar dit is wel erg laag. Dat is weer erg slecht voor je drijfstanglagers.
    Als hij koud is, schakel ik bij 2700 omw/min. Dan trek je de volgende versnelling vanaf 2000 omw/min.

    Als hij warm is, ligt het een beetje aan de manier van optrekken.
    Bij rustig rijden, schakel ik bij 3200 omw/min.
    Bij flink stampen, schakel ik bij 4500 omw/min.
    Dan blijft de boel nog een beetje heel ;)

    #17928515

    ok dus iets ruger mag wel.
    maar heb het ff gedaan wat je zei maar geen beweging er in te krijgen.
    ik heb er ff een filmpje van gemaakt.
    zo dat jullie kunnen zien wat van stoters ik heb.
    en wat hij dus doet als ik wil starten.
    ben bang dat dit blok ook naar het oudijzer kan.
    dat wat ik als eerste doe bij de tuimelaar verklaart het tikken.
    http://youtu.be/ZtXCOS32B9c” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17928516

    het geluid van het proberen te starten klinkt als het start relair wat vast zit
    heb je hem in de versnelling staan of zijn vrij als je poelie probeert te draaien
    en haal ook even je bougie’s eruit met de poelie draaien

    #17928517

    juist ook even de bougies eruit, en je oliepeil hoe staat dat? en ruikt het niet toevallig naar benzine?

    #17928518

    bougie’s zijn er uit.
    het oliepiel staat goed.
    had hem net ververst omdat ik al een vermoeden had dat het carter vol zou staan.
    van de vorige startpogingen.
    start altijd in zijn vrij.
    hij stond nu ook in zijn vrij.

    #17928519

    Kolere man, je hebt echt pech met die dingen :wtf

    Als hij vrij staat en met de wielen van de grond, ben ik bang dat je blok zen beste tijd achter zich heeft.

    (btw, je hebt hydro’s, niet dat je daar nu veel aan hebt, maar goed)

    #17928520

    Idd appart maar goed als je hem rijdend weg heb gezet is wel raar idd

    Laatste optie slepen ? Kijken of hij los komt

    #17928521

    zal morgen ochtend als ik thuis kom.
    hopelijk een beetje vroeg klaar als ik geluk heb ben ik 6 uur weer thuis.
    dan ga ik ff de startmotor er af trekken.
    helpt dat niet dan zet ik ff de astra er voor.
    kijken wat hij dan doet.
    kan hem helaas niet slepen en starten want ik ben mometeel alleen thuis.

    als het blok idd af is.
    moet er een ander blok in.
    dan wil ik er minimaal weer 2.0 in.
    maar als ik een 2.2 of 2.4 er in kan leggen.
    dan moet er ook een 5 bak achter denk ik???

    ik hoop dat het nog lukt met dit blokje.

    #17928522

    Hoop het ook voor je

    #17928523

    slepen lijkt mij niet zo verstandig…. blok zit niet voor niks vast.
    ga je slepen, of hij blokkeert.. of de prut breekt af.. ben je verder van huis.

    een 2200 kan prima achter een 4 bak.. maar rij je veel op de grote baan, en lange stukken,
    dan is een 5 bak zuiniger en maakt minder toeren.. dus rijd weer fijner.
    tis maar net wat je wil. een 2.0 vind je wel voor leuk geld.. een 2.2 of 2.4 wordt al diep in buideltasten.

    succes ermee verder!

    #17928524

    slepen is ook het laaste wat ik doe.
    heb nog een paar optie’s over.
    hopelijk werkt dat.

    :hmmz dan blijft het bij een 2.0 mischien 1.6 maar ook niet lager.

    #17928525

    probleem gevonden.
    na veel zoeken en veel tips.
    heb ik de motor weer los.
    heb net de kleppen weer terug gesteld.
    was het ook niet.
    maar ik kreeg nog een hele goede tip voordat ik alles los ging trekken.
    even de startmotor demonteren.
    en wat denk je.
    kreeg de startmotor er niet af.
    ja met geweld toe hij er af was draaide de motor ook weer.

    nu een andere startmotor vinden denk dat die van een 1.2 blok niet kan op een 2.0

    #17928526

    dan zou je hem nu wel even aan kunnen slepen zonder startmotor ;) om te kijken hoe die loopt in ieder geval, mooi dat je blokkie niet vast zit :thumb

    #17928527

    wat zei ik je al eerder in dit topic ,startmotor vast ;)

    #17928528

    heb hier eventueel nog wel een startmotor voor je liggen

    #17928529

    @mantadevil wrote:

    wat zei ik je al eerder in dit topic ,startmotor vast ;)

    hahah ja maar dat verwacht je toch niet.
    dat de startmotor een heel blok blokeert.
    het bleek dat hij nog op het vlieg bleeft zitten.
    was echt bang dat het blok naar zijn k was net als de kadett.

    #17928530

    men verwacht wel vaker wat niet…. :agent

    brobbel weer blij :D en nu andere starter scoren en knallen maar weer :D

    #17928531

    ik heb nog wel een startmotor voor je liggen king:

    #17928532

    hopelijk kan ie binnen kort weer knallen

    #17928533

    niet vergeten losse tuimelaartje vast te zetten :jerry

    #17928534

    hahah nee dat vergeet ik niet.
    eerst de startmotor er in kijken of hij dan wel draait.
    en dan alles weer opbouwen.

    en dan hopelijk wat aan zijn uiterlijk doen.

    #17928535

    Hydro stoters moet je anders stellen
    Dan vaste

    Staat wel op forum hier

    #17928536

    zo heb gisteren voor dat ik naar het werk ging een startmotor opgehaald.
    straks ff monteren.
    ff zoeken naar het stellen voor de stoters.

    #17928537

    Als je zeker weet dat je hydro hebt
    Laten lopen los draaie tot ze klapperen dan geloof ik draaien tot klapperen op houd dan 3/4 na draaien
    (zo uit mijn hoofd)
    Echt stellen kan je ze niet is meer na stellen

    Enkel weet ik de basis niet als je ze allemaal los hebt

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 267)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.