2.0 e loopt vaag(loopt weer)

Forumindex Forums Modellen Manta 2.0 e loopt vaag(loopt weer)

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 267)
  • Auteur
    Berichten
  • #17928441

    yep en dan gaat hij uit.

    #17928442

    ligt er toevallig geen kabeltje af die je ECU voeding geeft?
    had deze bij mijn kadett verkeerd aangesloten en toen deed ie precies hetzelfde, starte even en direct hoog in toeren, en daarna viel ie uit alsof ie stopte met vonken.

    #17928443

    mmm mischien.
    ik ga morgen dan maar ff de injectie kabelboom om zetten.
    heb er nog 1 liggen.

    #17928444

    nou ander kabelboompje er in gezet.
    blijft het zelfde starten 2000 toeren uit.
    nu heb ik de injectoren ook los gehaald.
    de 5e doet het verklaart mischien de toerental en dan uitvallen (denk ik)
    de andere 4 blijven droog.
    heb er een bakje onder gedaan starten geen benzine.
    zou ik nu de injectoren kapot hebben.
    ik heb dat potje wat er tussen zit ook vervangen.
    probleem blijft.
    rarara wat is het nu.

    #17928445

    denk dat je injectoren dus niet openen, oftewel geen stroom krijgen.

    dat signaal komt van de ecu in comibnatie met je sensor op de gasklep en je luchtmassameter.
    afhankelijk van de tempratuur spuit de 5e injector achterop, ook benzine in. deze krijgt het signaal van de dikke bruine (mende bruin) sensor op het thermostaathuis.

    ergens zit er een foutje in je bedrading vrees ik

    #17928446

    dat zou kunnen je.
    dan is het een sensor denk ik.
    want ik heb de kabelboom van de injectie omgezet.
    maar dan vindt ik het nog vreemd want ik heb.
    alles van de injectie van de a naar de b gezet.
    maar het probleem blijft.
    en de a loopt weer.
    daar kom ik niet over uit.

    #17928447

    ook overal de massa draden goed aangesloten? groene draad bij de regelunit?

    #17928448

    yep heb vandaag express 1 extra massa kabel.
    van de accu naar blok gelegd.
    en de groene zit ook goed.
    de toerenteller werkt heb ik gezien.

    #17928449

    Ik heb alles nog eens terug gelezen van dit topic.

    Ik zie echter nergens feitelijke meetwaarden.

    Ik zie alleen “gele injectoren”.

    Ik zie niet of er nu wel of geen voorschakelweerstanden in je systeem zitten.

    Feit is dus, dat je injectoren niet open gaan.

    Deze krijgen een plus vanuit je brandstofpomprelais en een pulserende massa vanuit je computer.

    Wordt je brandstofpomprelais wel aangestuurd? Krijgt deze ook een voeding?

    Hoe stuur je momenteel je benzinepomp aan? Want volgens mij gebeurt dit momenteel ook niet vanuit je brandstofpomprelais??

    Mijn conclusie is: er komt geen voeding naar je brandstofpomprelais, waardoor de injectoren geen plus krijgen.

    #17928450

    pomp draaid wel anders spuit de koudstart niet in.

    koudstart injector zit niet bij het systeem met voorschakelweerstanden

    gele injectoren…. zonder weerstand

    grijze injectoren met weerstand

    #17928451

    @brobbel1 wrote:

    dat zou kunnen je.
    dan is het een sensor denk ik.
    want ik heb de kabelboom van de injectie omgezet.
    maar dan vindt ik het nog vreemd want ik heb.
    alles van de injectie van de a naar de b gezet.
    maar het probleem blijft.
    en de a loopt weer.
    daar kom ik niet over uit.

    Hohohohohoh daar gaat het fout Ecu van a was kapot draadboom mega kut, je moet gewoon ff bij het begin beginnen. alles aansluiten zoals het hoort, bruine sensor (temp ) is ook kapot van de a.
    Ff zonder relais werken dikke rode doorverbinden met dikke witte, 3 polige steker aansluiten zonder brandstof pomp, brandstofpomp zelf stroom geven tijdens het starten.
    Kijken wat hij nou doet.

    #17928413

    denk dat de ecu van het staan en vocht kapot is gegaan.
    kabelboom was idd k
    maar hij liep wel altijd.

    meetwaarden kan ik niet geven nee. dat gaat me boven de pet.
    maar kan eens de boel door lussen.

    man ik die sensoren ook doorlussen.????

    #17928414

    Sensoren niet, alleen ff relais verwijderen en doorlussen en zelf de brandstofpomp op de accu drukken. Dan kun je al heel wat uitsluiten als hij dan wel of niet loopt.

    #17928412

    ok proberen we dat zo ff.

    #17928452

    @Hendri wrote:

    Sensoren niet, alleen ff relais verwijderen en doorlussen en zelf de brandstofpomp op de accu drukken. Dan kun je al heel wat uitsluiten als hij dan wel of niet loopt.

    geprobeerd maar dan start hij helemaal niet.
    als ik het om lus hoor ik een klik.

    zet ik alles weer terug start hij wel weer.
    maar valt ook weer uit.

    #17928453

    Wat lus je dan precies door?

    Laat je dan het brandstofpomprelais zitten of trek je deze uit de houder?????

    En nogmaals de vraag: Werkt je benzinepomp nu wel of niet via het brandstofpomprelais?

    #17928454

    relai haal ik er uit.
    de dikke rode van rela met dikke witte van 3 polige stekker.
    pomp werkt wel via relai.

    #17928455

    En welke 3-polige stekker is dat?

    Ik heb hier even geen draadboom of voorbeeld in de buurt……….en in het schema kan ik even geen dikke witte kabel vinden.

    Waar zou deze witte kabel van moeten zijn?

    #17928456

    de 3 polige stekker waar brandstofpomp op komt.
    contact en startmotor.
    daar zit ook de witte aan

    #17928457

    Als ik het goed begrijp, trek je het brandstofpomp relais van de stekker…………..en lus je de dikke rode aansluiting (voeding) door met de dikke witte aansluiting (deze wordt in de 3-polige stekker blauw……en loopt naar je benzinepomp).
    Als je nu je contact aanzet, moet de pomp gelijk gaan draaien.
    De dunne witte aansluiting moet je echter ook voorzien van een voeding, want dit is de voeding voor je injectoren.

    Let op: als je per ongeluk op een andere aansluiting voeding zet, is de kans groot dat er ergens iets kapot gaat. Ik heb het dan vooral over de groene kabel.

    #17928458

    het eerste klopt ja.
    maar de pomp sloot ik gelijk aan de stroom.
    zo dat die constant loopt.
    maar met de kleine witte heb ik niets gedaan.
    groen kom ik verder niet aan.

    #17928459

    probeer maar een andere brandstof relais, zo krijg je ook geen risico dat je het mis gaat.

    #17928460

    Is niet goed zoals je het gedaan hebt de drie polige moet je niets aan doen als dat goed zit rood zwart/startmotor, zwart/contact 12v
    Relais haal eraf dan druk je op de dikke rooie 12v een draadje van 5 cm naar de aansluiting er recht tegen over ( dacht wit) dan wordt het koudstart injectoretje gewoon gebruikt en de injectoren krijgen hun spanning, brandstofpomp wel ff van de drie polige af halen en zelf bedienen.

    prettige zondag hahaha

    #17928461

    GOED EN VOLLEDIG LEZEN A.U.B. !!!!! (anders heeft de aangeboden hulp geen zin…………..en dat vind ik ook zonde van mijn tijd)

    Voor zover ik op het schema kan zien, loopt de koudstartinjector volledig buiten het brandstofpomprelais om.

    Als je de drie-polige stekker laat zitten, je verwijdert het brandstofpomprelais en je zorgt dat de brandstofpomp draait (d.m.v. een voeding op de dikke witte aansluiting te zetten) dan zou de motor precies hetzelfde moeten doen:

    Even starten, een paar seconden lopen en dan weer afslaan.

    Zet je nu echter OOK voeding op de dunne witte aansluiting, dan zouden de injectoren weer moeten werken. (als de computer goed werkt en goed aan massa ligt……..)

    EVEN PROBEREN DUS!!!

    #17928462

    @postbusmanta wrote:

    GOED EN VOLLEDIG LEZEN A.U.B. !!!!! (………….en dat vind ik ook zonde van mijn tijd ;) )

    komt zo net wat vriendelijker over.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 267)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.