2.0 20seh loopt brak

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 2.0 20seh loopt brak

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211442

    heb vorige week een 20seh blok in mijn corsa geswapt ik had alle bekabeling goed gemerkt
    na alles 100% goed terug te hebben gezet na een dubbele controle
    loopt de corsa niet goed hij loopt op 2 cilinders
    heb alles gecontroleerd de bougies vonken alle 4
    dus aan de bougie´s ,bougiekabels, verdelerkap of bobine kan het volgens mij niet liggen
    alleen als ik met de bekabeling van de inspuitventielen ging spelen terwijl ie liep
    hoorde je dat hij daar op reageerde je zou denken kabelbreuk dus
    nu had ik de motor laten lopen en een voor een de injectorkabels eraf gehaald
    en op de injectoren van cilinder 2 en 3 reageert hij niet als ik die kabels eraf trek
    nou heb ik de stekkertjes zelf al vervangen wandt die waren niet helemaal fris meer
    en heb ik de kabelboom van de ecu erhelemaal uitgehaald
    en de tape erafgedraaid de bekabeling helemaal doorgemeten maar dat is gewoon goed geen kabelbreuk dus
    geen kabelbreuk als het aan mij ligt
    kan het nu ook nog aan de computer zelf liggen?
    weet misschien iemand wat het kan zijn of die een tip heeft

    alvast bedankt

    M.V.G Vlas

    #17512777

    heb je al gemeten of er wel stroom op de stekkers komt te staan?

    miss 2 injectoren ineens dood (lijkt me sterk maar goed)

    laat hem anders eens uitlezen,

    hoe is het afgelopen met de bak?

    groeten sebas

    ps wat doe je met het casco van de donor corsa?

    #17512778

    Je kunt proberen te starten zonder bougie’s erin, dan kun je zien uit welk bougie gaten benzine dampen komen.

    Als er uit 2 gaten geen damp komt, dan weet je dat het dus daaraan ligt.

    Ik vermoed in eerste instantie een fout in de ontsteking, geen vonk door slechte kabels of bougie’s.

    #17512779

    Massa punten allemaal controleren .
    Waar woon je nog maar ?

    #17512780

    De volgorde van de bougie kabels is die ook goed ?

    1 3 4 2 is de volgorde, als je de distributie op tijd zet dan staat cilinder 1 op verbranden.

    ik hoor het wel.

    #17512781

    hee
    met de bak ik heb er een andere aandrijfaskeering in geperst
    en met de het chassis van de rode corsa + 1.2 motor enz. weet ik nog niet wat ik ermee doe
    ik heb nog niet gemeten of er stroom op de injectorkabels komt te staan maar moet ie dan
    op contact staan of moet je de motor dan starten
    dat van die bougies eruit draaien kan ik wel eens doen ja
    ik heb alle massa punten al dubbel gecheckt
    freek dat van die onsteking op tijd zetten kan je dat misschien uitleggen hoe da precies moet
    ik woon in lierop bij eindhoven

    #17512782

    De ontsteking op tijd zetten.

    De distributie kun je op tijd zetten door het merk teken van de nokkenas poulie boven aan te zetten, dan staat de 1e cilinder aan de distributie zeide op ontsteken. Als je de verdelerkap eraf schroeft kun je de rotor bekijken op welke bougiekabel die gericht staat.

    De motor draait vooruit, dat is als je naar de distributie kijkt rechtsom.

    De ontsteking volgorde is 1 3 4 2

    Ik hoop dat het je zo lukt.

    #17512783

    ja zeker zo lukt het wel jah bedankt
    van die bougie kabels de ohm meten hoe dat

    #17512784

    neem een multimeter zet hem op Ohm, meet door de kabel heen en lees de waarde af.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.