Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 2.0 16v inbouwen astra f station
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
12 november 2010 om 10:19 #17228372
Hallo iedereen,
graag zou ik een 2.0 16v in mijn astra f Stationwagen willen leggen.
Ik weet dat er al een aantal zijn van jullie die dit al eerder hebben gedaan, echter ben ik ik niet zo’n held met de zoek functie op het forum. Excuus.
Het betreft hier een astra F 1.8 16v Stationwagen uit ’96.
Wat moet ik wijzigen voor een 2.0 16v en is dit veel moeite ?
Ik hoor graag van jullie.
Gr Vincent.
12 november 2010 om 20:01 #17758531ligt eraan welke 2.0 16V
X20XEV is een eitje.
deze kan je zelfs als je wil op je eigen kabelboom en Computer aan sluiten.
dan moet je alleen inlaat etc van je eigen motor erop aansluiten.
Willem
12 november 2010 om 22:22 #17758532Willem,
het is een C2.0XE uit een kadett.
is dat ook zo makkelijk ?
gr Vinc
12 november 2010 om 23:12 #17758533dan moet je wel zorgen dat je het volgende erbij hebt:
– Motor Compleet met aanbouwdelen
– Motorkabelboom en Computer
– uitlaatspruitstuk en katalysator
– Koelslangen
– Luchtfilterbak
– LMM en slangwillem
13 november 2010 om 09:10 #17758534Willem,
Alles is voorradig, t komt immers zo uit mijn oude kadett.
Nu de vraag, is het een beetje te doen het inbouwen en hoeveel tijd kost het ?
wat kan ik laten zitten en wat moet er compleet vervangen worden ?
gr Vinc
13 november 2010 om 09:11 #17758535Bak kan je laten zitten.
De rest astra steunen op de kadett motor overbouwen.
EVT de multiriem + dynamo stuurbekrachtigingspomp op de kadett motor bouwen.
Start en laad draadboom van de Astra op de kadett motor zetten.
verder alles van de kadett motor overzetten.
willem
13 november 2010 om 12:30 #17758536mmm wel goed te doen als ik het zo hoor toch wim ?
zal er is goed over nagaan denken ;)
tanx wim :thumbup
gr Vinc
13 november 2010 om 12:31 #17758537Weet jij toevallig hoe het zit met een V6 ? (model 93/94)
dat schijnt helemaal simpel te zijn ??
ben benieuwd :afro
Gr Vinc
13 november 2010 om 13:36 #17758538je hebt dan alleen een calibra of vectra v6 nodig.
complete motorblok ombouwen inclusief bedrading.
bedrading moet iets gesoldeerd worden aan de astra bedrading.complete wielnaven verwisselen en remmen en schijven van de vectra/calibra v6
13 november 2010 om 13:58 #17758539Wielnaven kan je van van je huidige gebruiken, die aandrijfassen passen. Remmen moet je wel aanpassen, bv Calibra Turbo schijven (omgeboord naar 4-gaats), blokken en klauwen
14 november 2010 om 02:28 #17758540mmm bedankt mannen dit geeft wel stof tot nadenken :thumbup:thumbup
dus eigenlijk is het inbouwen van een v6 makkelijker dan een 2.0 16v ?
miss maar is gaan kijken voor een f25 schakelbakje.
aandrijf assen neem ik ook aan van een v6 ?
gr vinc
14 november 2010 om 03:35 #17758541naar een 2.0 is zeker wel gemakkelijker dan naar V6…..
als je een asatra gsi pakt kun je alles overzetten, bij V6 komen nog wel wat extra dingen kijken.
als ombouw naar V6 net zo gemakkelijk zou zijn dan zouden er wel meerdere ermee rijden.14 november 2010 om 14:47 #17758542k heb een kadett gsi motor, lijkt mij het zelfde he ??
k hoorde dat een v6 motor makkelijk aan te passen is voor een astra. steunen, motor, bak moet zo passend zijn namelijk.
kan iemand mij daar iets meer over vertellen ?
gr Vinc
14 november 2010 om 18:16 #17758543Er komt zowiezo veel bij kijken hoor bij een ombouw naar V6.
Denk aan koelslangen, brandstofslangen, uitlaat etc etc.
Passen doet het net.
Steunen gebruiken van de Vectra-A / Calibra V6
mooiste is ook om om te bouwen naar 5gaats onderstel.
met daarbij bijbehorende remmen.
Willem
14 november 2010 om 22:53 #17758544aha ok,
ik hoor wel veel verschillende dingen hoor, maar goed ik ga dan wel op de expertise van willem af.
bedankt voor de info :thumbup
Gr vinc
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.