18s spruitstuk op 20 ne past dat

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 18s spruitstuk op 20 ne past dat

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218913

    hallo opel liefhebbers ik kijk al een geruime tijd mee op dit forum en al een hoop opgestoken
    maar ik had toch even een paar vraagje,s over de ohc motor heb 2 blokken een 18 s en een 2l ne wil eigenlijk iets meer pk heb nu heb ik 90 pk in mijn rekord e 2 ( 18s) wat kan ik het beste doen heb een paar vraagjes
    1 het spruitstuk van een 18s of dat past op een 2liter ne
    2 zo ja hoeveel pk raak ik kwijt van de 115 (als het past omdat ik dan met carbrateur rijd )
    3 flowen van de kop wat levert dat op

    4 zijn de poorten en kleppen van een 18s kop net zo groot als een kop van een 18e motor

    5 of kan ik beter de gehele kop van de 18 s overschroeven op de 2l ne omdat ik dan meer compressie krijg
    wat is volgens jullie het beste
    groeten gert

    #17633077

    gewoon de c20ne erin..
    Al die alle andere stappen die wilt wilt kunnen niet of hebben te weinig effect…

    Niet te moeilijk gaan doen. En die 2.0 erin knallen en gaan

    #17633078

    oke dat ben ik met je eens (corsaboy) dat dat de beste oplossing is en dat scheelt me al 25 pk

    voordat ik de motor er in hang wil ik alle pakkingen vervangen en lagerschalen en zuigerveren
    omdat ik het gelijk zo goed mogelijk wil doen ….

    omdat de kop er toch af is wil ik vragen helpt het flowen ook kwa pk,s
    of is dat onzin om dat te doen ….. (lees ook veel dat het juist niet helpt als ik google)
    en ik wilde de kop dan ook maar laten vlakken tot hoever kan ik gaan
    en wat levert het op om dat te doen ……..

    zijn er verder nog leuke dingen te doen om hem nog iets sneller te krijgen door niet al te veel euro,s er in te stoppen

    groeten gert…

    #17633079

    Het opfrissen van de motor is de beste keuze,
    ff nieuwe lagerscahlen, nieuwe zuigerveren, hoont door de cilinders heen.

    Een kop goed flowen kost best veel geld. En wordt vaak op het laatst gedaan wanneer men heel veel heeft aangepast.
    En als je het niet goed doet dan heb je idd kans op minder pk’s.

    Ik zou de kop gewoon normaal vlakken, en gewoon eens kijken naar een 276 graden nokkenasje met een lift van zo rond de 12..
    En dan ff zo’n chippie erin.. hoeft echt niet veel te kosten als je goed zoekt..

    Heb je meer aan dan het extreem vlakken van de kop.

    Owh ja ga eens op zoek naar een setje zuigers van een 20seh.
    Die hebben wel nut. Dan ga je ineens in compressie een heel stuk omhoog. :P

    #17633080

    oke thank,s voor de snelle tip,s ( corsaboy) ik ga er zeker.s mee aan de gang
    groeten gert……..

    #17633081

    wie weet er een goedkoop adresje waar ik de zuigerveren en lagerschalen enz enz kan kopen
    groeten gert…….

    #17633082

    waar kom je weg??
    Want dat is iets makkelijker aan te geven waar je terecht kunt..

    #17633083

    ik kom uit arnhem corsaboy :D ik ga me van de week ff voorstellen hier op het forum nog even foto,s maken van me rekord en gelijk voor de avator……

    #17633084

    arnhem weet ik zo niets te zitten.
    In Hengelo (OV) zit OMR waar ik veel zaken mee doe.
    Maar dat is voor jouw nog een uurtje rijden zeg maar haha.

    http://www.motorenrevisie.com

    #17633085

    thank.s….. en dat rijden maakt me niet zo veel uit das een hobby :D
    aan welke prijs moet ik ongeveer denken voor zuigerveren lagerschalen sealt,s pakkingen enz enz ………
    riem en waterpomp heb ik nog nieuw …..
    groeten gert……..

    #17633086

    prijzen weet ik zo niet uit mijn hoofd.
    Gewoon ff een mailtje sturen.

    Duidelijk neerzetten wat je precies zoekt.
    en ze zoeken het voor je uit. :)

    ;)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.