Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › 18"/19" op vectra b, welke maten?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
11 september 2012 om 17:48 #17252176
nu ben ik best bekend met de “oudere” opels qua breedte en et waarde, maar de vectra is te nieuw voor me.
Ik zit met de originele randen voor en achter en een verlaging van ongeveer -80 voor en -50 achter + LPG tank.
De 9jx16″ velgen nu zijn leuk, maar ik krijg hem achter niet stug genoeg om schuins van een drempel te gaan zonder af en toe het spatbordrandje te raken als hij aan 1 kant iets verder overhelt vanwege de onafhankelijke wielophanging. Bumpstops tussen de veren en schokdemper zijn achter al gemonteerd, voor ligt hij met alle windingen op elkaar. smallere banden zijn ook geen optie daar er al 205 op ligt. Ik heb nog hele mooie randjes en dat wilde ik ook zo houden. Voor vreet hij af en toe iets in de plastic wielbakken maar daar maak ik me nog niet zo’n zorgen om.is er iemand mee bekend welke maten ik mag aanhouden voor een nieuw setje velgen?
De maat moet 18 of 19″ worden, maar volgens mij wordt 19″ al problematisch qua diameter. heb het overigens wel eens gezien.
more likely zal het dus 18 worden, maar ik zit even met breedte en ET waarde.
Ik vermoed dat het niet breder dan 8J mag worden en een hoge ET waarde van om de 40, gezien de andere opel modellen. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
11 september 2012 om 18:54 #18065596de mooiste maat is idd 225/40 18. 19 wordt krap, maar kan wel. Et waarde niet lager dan 38.
11 september 2012 om 18:55 #18065597thx bas.
maat wordt 215/35 bij beide maten.ben alleen bang dat het krap wordt icm de verlaging voor met 19′
11 september 2012 om 18:58 #18065598wat voor motor heb je in je B’tje liggen?
boven de 2L benzine worden de achterwiel ophangingen aan weers zijde 1cm breder.
Rekening houden dus met je ET-waarde ;)ik heb een 1.8 en bij mij past er 18x8j ET38 en 225/40/18 onder.
zonder aanlopen met 5 man in de auto.
al moet ik wel zeggen dat mijn randjes omgevouwen zijn in de wielkasten.achter is de mijne niet verlaagd en voor zit er een standaard sport ed veer op (-30 geloof ik)
in engeland rijden ze veel met die 19inch OPC snowflakes
die zijn volgens mij ET43 en die rijden ze met 215/35/19 volgens mij11 september 2012 om 19:03 #180655991.8 zit er in…
voor zit ik ongeveer op -80, achter op -50 pak em beet.
heb de originele randjes nog. wil ze liever niet omvouwen….zie idd wel de engelse foto’s, ziet er machtig uit, maar dan zitten ze wel met een verlaging van 30-40mm max.
Helaas zit ook de vectra dus met de hoge ET waardes. Heb namelijk wel een zwak voor diepe velgranden…. king:
11 september 2012 om 22:54 #18065600@Big Sexy wrote:
maat wordt 215/35 bij beide maten.
Ik zou eerst de omtrek berekenen van je standaard wielmaat.
Dan de omtrek van de maat die je in gedachte had.
Zit hierin verschil, dan krijg je te maken met verkeerde waardes aangeven van de snelheidsmeter ;)
Waarschijnlijk zullen 225/45-18 en 235/35-19 beter overeenkomen met de standaardmaat.
Maar of dat past onder een verlaagde Vec-B :???:11 september 2012 om 23:25 #18065601@Henkieo wrote:
@Big Sexy wrote:
maat wordt 215/35 bij beide maten.
Ik zou eerst de omtrek berekenen van je standaard wielmaat.
Dan de omtrek van de maat die je in gedachte had.
Zit hierin verschil, dan krijg je te maken met verkeerde waardes aangeven van de snelheidsmeter ;)
Waarschijnlijk zullen 225/45-18 en 235/35-19 beter overeenkomen met de standaardmaat.
Maar of dat past onder een verlaagde Vec-B :???:de kans is nihil, en afwijking maak ik me niet druk over. had bij de kadett een afwijking van 20+ boven de 100kmu, dat was vrij proportioneel maar toch 4 jaar zo rond gereden.
het gaat ook een beetje over de betaalbaarheid van banden en voor exotische maten mag behoorlijk in de buidel getast worden.
Daarbuiten ziet een getrokken bandje er gewoonweg mooier uit.12 september 2012 om 05:14 #18065602Mooiste mark is 215 35 18.. had onze vec ook..
En ik heb gehoord dat de Dotz las vegas de verkoop in gingen bij jeroen… als ze al niet verkocht zijn??Grt
12 september 2012 om 05:44 #18065603Was dat niet 5 gaats John?
14 november 2012 om 23:23 #18065604Het zijn Evolution S038 wielen geworden in de maten 8×18 et38 met gepolijste rand.
De banden zijn 215/35/18. Morgen ff passen en fototje maken.
Bedankt voor de tips allen.
15 november 2012 om 15:20 #18065605en helaas, het past niet.
achterrandjes moeten een paar mm ingekort worden, dan zou het gaan.
ben nog aan het twijfelen of het omvouwen/uitrollen of afslijpen wordt.
uiteraard alleen de paar mm die nodig zijn zodat er nog een behoorlijke rand overblijft.voor vreten ze in de plastic wielbakken.
wielvlucht al zo negatief mogelijk gezet maar het is niet genoeg.
dus ben nu bezig met de wielbakken aan te passen.en de beloofde foto’s





15 november 2012 om 15:50 #18065606:thumb mooie velgjes
Komt me bekend voor :hmmz
Maar waar had ik ze ook alweer gezien :hmmz :hmmz :hmmzOja hier voor de deur maar dan 19″ :afro


15 november 2012 om 17:22 #18065607mooie velgies hoor :thumb :thumb
15 november 2012 om 18:23 #18065608Misstaat em niet man! Dik :thumb
Greetz Emiel
15 november 2012 om 18:33 #18065609idd ben zelf ook aan het twijfelen tussen 18 of 19.
Als ik voor 18″ zou gaan is het de Lenso S73 (vrij veilige en mooie keuze) en voor 19 wou ik voor de snowflakes gaan maar omdat het een daily wagen is ben ik een beetje bang voor het comfort… ook omdat de mijne nu 45 mm is gezakt :)
Als iemand hier ervaring mee heeft: laat maar weten.
Grtz Seth
16 november 2012 om 19:54 #18065610Rij zelf ongeveer 35k tot 50k per jaar waarvan minstens twee derde op mijn 19″ :wub
Auto is zo’n sports edition welke daarna ook nog een 20mm extra naar beneden gegooid is :D16 november 2012 om 20:37 #18065611En rij je op kasseien of valt dat mee?
16 november 2012 om 20:43 #18065612Ik wel.
Voor windingen nagenoeg op elkaar (geen vectra voorveren overigens) en achter enkele veerstops ertussen.-80/-50 ongeveer.
Maar zoals gezegd raakt hij dan de wielkuipen voor behoorlijk.
17 november 2012 om 06:40 #18065613Meest asfalt maar dat is niet altijd even goed :swear
22 november 2012 om 19:33 #18065614Vandaag de verlagingsveren voor van -80 naar -50 gewisseld.
Bleef aanlopen in de wielkuipen maar met de nieuwe veren niet meer.Had de originele wielbakken al aangepast, een strook uitgesneden, maar omdat vuil, regen en sneeuw dus de voorste schermen behoorlijk kan aantasten, heb ik vandaag 2 nieuwe gehaald op de sloop zodat het weer origineel is.
23 november 2012 om 07:10 #18065615Ik rij met de maten 225-35-19 zonder problemen :angel
Moet wel zeggen dat ik in Januari er nieuwe veren onder heb gegooid en daar deze stugger/nieuwer zijn ik geen problemen meer heb :thumbup
Wel heb ik bumpstops op voorzijde maar de reden daar van is dat met grote regelmaat (dagelijks) over de A7 (vlieg) :afro en ter hoogte van Leek er zo’n groote dip in de weg zit dat als ik er met 150km p/u door knal mijn banden voor even het binnen scherm aan tippen niets heftigs maar vervelend
Door monteren van bumpstops opgelost :thumb23 november 2012 om 08:14 #18065616Rij je met originele veren of verlaagd?
24 november 2012 om 20:32 #18065617Auto is zo’n sports edition welke daarna ook nog een 20mm extra naar beneden gegooid is :D[/quote]
-40mm rondom is set van fk24 november 2012 om 20:37 #18065618Zal morgen eens meetlint erbij houden want als ik onze foto’s vergelijk likt het alsof de mijne lager hangt dan die van jou :hmmz terwijl jij zegt dat jij met -50en ik slechts met -40 rij
28 november 2012 om 10:39 #18065619Let er wel op dat verlagingsveren altijd uitgaan van een standaard veer, tenzij ze specifiek aangeven voor een bepaalde sport uitvoering te zijn.
Even een voorbeeld:
Corsa B GSI / Sport = 15mm lager dan een gewone Corsa B
Koop je dan verlagingsveren voor een Corsa B die 30mm zouden verlagen, dan verlagen die op een GSi slechts 15mm.
Neem je echter verlagingsveren specifiek voor een GSi, welke 30mm zouden verlagen, dan kom je met een standaard Corsa 45mm lager.Alles natuurlijk ongeveer / theoretisch, want je zakt natuurlijk ook door meer of minder gewicht nog iets minder of verder in.
Heb je dan ook nog andere dempers erbij, wordt het verhaal weer iets anders, want sportdempers heb je ook in normale lengte alsmede verkorte versies.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.