18” velgen opel Stoeprand schade

Forumindex Forums Modellen Astra 18” velgen opel Stoeprand schade

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur

Heey allemaal

heb mijn auto gekocht met velgen die beschadigd zijn dus wil die graag gaan maken

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met velgen schade vrij te maken?

ik heb 18” opel star velgen en wou graag weten wat de orginele kleur is van deze velgen heeft iemand heel misschien deze velgen als eens eerder gemaakt zo dat ik daar wat info van kan krijgen

en natuurlijk alle tips zijn welkom was wel van plan om banden er af te halen want ik zie wel eens op internet dat menen dat niet doen maar dan wil het niet zo mooi volgens mij.

alvast bedankt :D
    groetjes Jelmer

Ik zou ze weg brengen naar een velgen reparatie boer, enkel weet ik er zo geen bij jou in de buurt.

Igg http://www.velgen-reparatie.nl in weesp is goed, daar heb ik vroeger eens een velg laten doen van me astra g

@rdh wrote:

Ik zou ze weg brengen naar een velgen reparatie boer, enkel weet ik er zo geen bij jou in de buurt.

Igg http://www.velgen-reparatie.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; in weesp is goed, daar heb ik vroeger eens een velg laten doen van me astra g

Oke, maare wat koste dat dan ?

Mogelijk is dit wat voor jou zitten bij jou in de buurt ik heb er geen ervaring mee:

http://www.kuil.nl/text/richtenlichtmetaal” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.cultwheels.nl

wat het kost ligt er aan hoe erg de velg beschadigt is, en prijzen lopen nog al uit één dus dat moet je even informeren.

Oke, maare zelf doen is dat te veel werk ? ik las ook dat ”Klanderman” ook die zelfde velgen heeft laten maken. heeft die dat zelf gedaan of niet?

Ik zou daar persoonlijk niet aan beginnen met die velgen die jij hebt, maar goed dat is natuurlijk een persoonlijke keus ;)

meestal ben je rond de 100euro kwijt

@rdh: oke nou zal wel eens wat rond kijken.

@H_essel
    : per velg neem ik aan ?

Idd ik betaalde toen iets van 80 euro voor 1 velg maar dan is ie wel als nieuw en zie je geen kleur verschillen, wat je overguns mag verwachten natuurlijk.

@Jelmer_AstraH wrote:

Heey allemaal

heb mijn auto gekocht met velgen die beschadigd zijn dus wil die graag gaan maken

ik heb 18” opel star velgen en wou graag weten wat de orginele kleur is van deze velgen heeft iemand heel misschien deze velgen als eens eerder gemaakt zo dat ik daar wat info van kan krijgen

en natuurlijk alle tips zijn welkom was wel van plan om banden er af te halen want ik zie wel eens op internet dat menen dat niet doen maar dan wil het niet zo mooi volgens mij.

groetjes Jelmer

Let wel op met het laten opknappen van deze velgen, het is schijnbaar heel moeilijk om exact dezelfde kleur te krijgen aangezien het chrome lak is op een zwarte ondergrond. Ik ben toen bij 5 schade bedrijven geweest en vier daarvan zeiden al dat ze niet konden garanderen dat het dezelfde kleur werd. De laatste (mosmann in helmond) gaf aan dat ze het wel konden en daar was het ook goed gelukt.

@Spacejam wrote:

@Jelmer_AstraH wrote:

Heey allemaal

groetjes Jelmer

Let wel op met het laten opknappen van deze velgen, het is schijnbaar heel moeilijk om exact dezelfde kleur te krijgen aangezien het chrome lak is op een zwarte ondergrond. Ik ben toen bij 5 schade bedrijven geweest en vier daarvan zeiden al dat ze niet konden garanderen dat het dezelfde kleur werd. De laatste (mosmann in helmond) gaf aan dat ze het wel konden en daar was het ook goed gelukt.

OKe wist niet dat het zo moeilijk was die kleur, maare wat was jij kwijt dan als ik vragen mag ?

125 euro voor één velg.

Ik heb inderdaad dezelfde velgen en ze ook laten herstellen.

Ik zou er absoluut zelf niet aan beginnen, dat ga je nooit helemaal strak krijgen!

Het is inderdaad heel moeilijk om dezelfde kleur te krijgen als het originele. Die van mij zijn ook iets anders geworden. Ik heb ze heel iets lichter van kleur (valt bijna niet op) en met metallic erin zodat ze net wat harder glimmen.
    Ze hadden ook alle 4 schade bij mij dus moest ze toch allemaal laten spuiten. Laat je ze niet allemaal repareren dan zul je nog wel eens kleurverschil kunnen krijgen.
    Ik heb ze intern bij mij op het werk laten herstellen bij aanschaf van de auto maar reken maar op ongeveer 100 euro per velg inderdaad.

Als je ze “gewoon” laat spuiten met je wel de aparte werking van de lak in de zon kwijt. Dat vind ik juist mooi aan die velgen.

Oké nou bedankt voor de tips.. Ik weet nog niet wat ik wil zit wel te kijken voor andere velgen. Wou deze sowieso opknappen en dan misschien verkopen en dat 19″ BBS Lemans of van de 19″ Opc velgen die met die spaken enne kant is BBs mooi maar hoe komt dat met steek ben niet van de schuifbouten. En die Opc dingen zijn weer meer naar orginele toe en dat is ook mooi.

Zag hier Op het forum ook een gtc staan met bbs staat echt strak maar dan zie ik ook station met die Opc wielen. Moeilijk…

schuifbouten hoef je je geen zorgen over te maken!
    er zijn veel mensen die daar mee rond rijden, ik zelf ook! mijne is getest met bijna een snelheid van 200 km/h! en de wielen zitten er nog onder :jerry

Zelfs met 250 geen enkel probleem ;) volkomen veilig :thumb

Oké. Maare tot wat kun je schuif bouten nemen?? Die Bbs wielen zijn 5×112 en mijn steek is 5×110 dat is wel te over bruggen??

5×108 of 5×112 is geen enkel probleem hoor!

Oke bedankt voor de reactie’s denk dat ik er wel uit ben en dat ik eerst mijn velgen goed laat opknappen en dan weer zie.

ik rij zelf ook met 5×112 bbs met schuifbouten werkt uit de kunst is een stukje van niks dat overbrugt moet worden, enkel moet je altijd zorgen dat je de velg goed centreert en hem vastzet (moment) in de lucht zodat deze goed aansluit dan is er 0,0 aan de hand :thumb

Tevens zat bij mijn originele bbs set een hele opel kit met centreerringen en schruifbouten king:

@Jelmer_AstraH wrote:

@rdh: oke nou zal wel eens wat rond kijken.

@H_essel
    : per velg neem ik aan ?

nee;)
    http://www.ozcihancar.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; hier heb ik het toen gedaan. 4velgen 100euro kon ze na 2werkdagen al ophalen

Vind ik wel heel goedkoop kan nooit goed zijn.

@rdh wrote:

Vind ik wel heel goedkoop kan nooit goed zijn.

Kan nooit goed zijn lol… Het is zelf nog beter geworden dan nieuwe velgen ;) maar als jij 125euro per velg wil uitgeven ook geen probleem hoor.

Ik geef niks uit rij gewoon niet tegen de stoep ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.