18 inch Velgen gekocht, schuifbouten?

Forumindex Forums Modellen Astra 18 inch Velgen gekocht, schuifbouten?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271017

    Goedenavond allemaal,

    Ik heb 2 weken terug via marktplaats een set wielen gekocht, het betreft een set van het merk Harry Hausen 18inch ET45 met 215/35/18 z.g.a.n. continental banden erop.

    http://i244.photobucket.com/albums/gg20/don_tano/DSC02252.jpg

    Nu heb ik standaard op me astra coupe 5×110 zitten, maar nu staat er in de velg boven een gat 112. Dit zal denk ik wel betekenen dat de velg 5×112 heeft i.p.v. 5×110.

    Nu mijn vraag: Kan ik hiervoor ook me normale bouten gebruiken of is het verstandiger om toch schuifbouten hiervoor te gebruiken? En weet iemand een site waar je deze goed gekeurde bouten kan bestellen?

    Centreerringen moet ik ook nog bestellen maar daar weet ik de maat al wel van dus dat is geen probleem.

    Groetjes Wesley

    #18277670

    ik weet niet waar je woont maar in ridderkerk weet ik een winkel j&r in ridderkerk die ken die voor je bestellen of als je in de buurt woon
    ken je ze op hallen ik was voor mijn bouten 70 euro kwijt met centreer ringen maar ik had anderen bouten nodig torx
    omdat mijn velg gaten kleiner was maar dat is de j&r in ridderkerk ik heb ook een nummer voor je als je wilt

    gr

    #18277671

    Gewoon na een automaterialen zaak gaan :thumb En je moet schuifbouten gebruiken.

    #18277672

    Met gewone bouten ga je het echt niet redden,
    Dan draai je ze er alle 5 SCHEEF in als je ze er al in kriijgt
    Loslopen of schroefdraad van je naven kapot zal het gevolg zijn

    Schuifbouten zijn speciaal hiervoor uitgevonden maar de max te overbruggen afstand
    met schuifbouten is 2mm
    Dus van 5×110 naar 5×112 of bijvoorbeeld van 4×100 naar 4×98 :thumb

    #18277673

    Ik heb de velgen maar weer te koop gezet. Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ga denk ik maar kijken voor een setje met 5×110. Ik lees verschillende verhalen over het gebruik van schuifbouten. Vind de wielen wel vet Maar wil geen brokken hebben.

    #18277674

    Ikzelf gebruik al bijna 10 jaar een GOED setje van OZ
    (goedkoop chinees pisbakken staal zal inderdaad een heel andere ervaring geven)
    Juist aandraaien met een momentsleutel is natuurlijk wel zeer van belang,
    evenals de juiste centreerring van de velg op de auto.

    Rij met een alfa 33 1.7 turbo met 230 pk op het circuit en dan ook voluit,
    heb vaker curbstones meegepakt enz maar de schuifbouten zijn het laatste waar ik problemen mee verwacht.
    Heb eerder mijn wiellager of draagarmen kapot als de schuifbouten.
    Ook zeer veel mini-rijders rijden met schuifbouten omdat een mini net geen 4×100 is
    Zeker bij straatgebruik zijn schuifbouten van OZ, Sparco en de ander A-merken gewoon veilig.

    #18277675

    Alles wat je leest zijn horrorverhalen.

    Half de Alfa, Opel, mini, VW (naar 114,3) wereld rijd met schuifbouten. tot 3mm verschil is het hartstikke veilig.

    #18277676

    Porsche gebruikt ze orgineel :p

    #18277677

    Kent iemand schuifbouten van het merk bimecc? Zit er aan te denken om ze er toch maar onder te zetten. Of eventueel adresje voor goede bouten en ringen?

    #18277678

    Gewoon schuifbouten gebruiken ik gebruik ze zelf ook en is gewoon 100% veilig.

    Centreer ringen gewoon bij automaterialenzaak halen en schuifbouten eventueel als die in de buurt zit bij een velgen boer kopen.
    Ik was dacht ik 60 euro kwijt voor 20 bouten.

    #18277679

    ik gebruik ook al verschillende jaren schuifbouten en nog nooit problemen mee gehad.

    #18277680

    Maandag de schuifbouten besteld bij bandenboer hier in zeeland. Weet niet wanneer ze binnen komen maar ze zijn besteld. Als de wielen erop zitten zal ik foto’s maken voor op de site.

    #18277681

    http://Www.schuifbouten.nl

    50 euro was is kwijt gelloof ik voor 20 stuks

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.