16v kadett c ???

Forumindex Forums Modellen Kadett 16v kadett c ???

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

wie van jullie weet welke motorsteunen je nodig hebt bij een 16v in een kadett c zijn deze dezelfde als die van manta b 1.8s?

volgens mij was het aan 1 kant manta 18s, andere kant omega A c20ne.

links omega, rechts 1.8s. Wil je blok ook recht hebben, dan links omega rubber, en rechts 1600 kadett rubber

als t blok recht ligt, zit de pan toch iets scheef?

Die steun van de manta is alu, die van de omega van staal.

Je kan ipv motorrubbers ook dempingsrubbers voor een aggregaat of compressor pakken.
    Zo’n dikke rubber schijf met een draadeind er ‘doorheen’.
    Die kan je in verschillende diameters en diktes krijgen, dus kan je daarmee ook een beetje spelen met de stand van het blok.
    Die rubbers zijn meestal een stukje stugger dan orginele motorrubbers, daardoor hangt je auto wat beter aan het gas, omdat het blok minder kantelt.

Je kan ze krijgen bij een bedrijf wat in industriele aandrijftechniek (kettingen, aandrijfriemen e.d.) doet.

De schroefdraad moet volgens mij M10 (sleutel 17) of M12 (sleutel 19) zijn.
    Ik had zelf rubbers van 4 cm dik en 7 cm in doorsnee.

Precies…king:

Trillingsdempers heten die dingen, zijn verkrijgbaar met aan beide kanten een draadeind, aan beide kanten binnendraad of een combinatie hiervan. Elke technische groothandel kan ze leveren. Ik heb ze zelf in 75mm doorsnee en 25mm hoog. Zijn echt stug, motor beweegt nauwelijks als je er tegenaan duwt.:thumbup

Kosten net zoveel (of minder) als een setje originele dikke kadett steunen.

origineel gepost door giuliettaevo
    Precies…king:

Zijn echt stug, motor beweegt nauwelijks als je er tegenaan duwt.:thumbup

Kosten net zoveel (of minder) als een setje originele dikke kadett steunen.

Precies :D
    Motor kan motorrubber niet indrukken >> motor gaat tegen ander rubber aan drukken, nl. achterbanden :thumbup

En ze zijn zeker goedkoper !

Nog een tip om je auto wat directer op het gas te laten reageren :
    Vul het rubber waar het lager van het staartstuk in zit op met bijv. een oude v-snaar.
    Rubber even uit het stalen huis (dat wat je tegen de bodem aan schroeft) wippen, opvullen, rubber weer terugdrukken en klaar !

ok mensen bedankt weet genoeg

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.