16s Krukas verdraaid

Forumindex Forums Techniek Overige motor types 16s Krukas verdraaid

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    bouwt
    Deelnemer

Dag allemaal,

Ik ben momenteel aan het sleutelen aan een Ascona uit ’87 met 16s motor.
    Ik heb de distributieriem eraf gehaald en de tandwielen en poulie gedemonteerd.
    Ik heb echter niet gemarkeerd hoe de krukas dan wel nokkenas stond op het moment van demonteren. De krukas is sowieso verdraaid bij het demonteren van het tandwiel en de poulie.
    Hoe los ik dit probleem op? Hoe stel ik de kruk- en nokkenas weer op elkaar af zodat ik de motor probleemloos kan laten lopen?

Dit is mijn eerste sleutelproject, dus vergeef me mijn mogelijke onwetendheid.

Groet,

Maarten

McKaamos
    Deelnemer

Normaalgesproken staat er wel ergens een krasje, pijltje, stipje oid die dan naar een bepaalde bout moet wijzen of naar een andere markering.
    Denk dat je het beste even een werkplaatshandboek kan ritselen en daar in opzoeken hoe je het herkent, want dat is per motortype weer anders.

Vinci
    Deelnemer

Soms zijn ze lastig te vinden, bij mijn C14NZ bijv. zat er op een kunststof kap een markering die nauwelijks te doorgronden was en met de kap er af zelfs afwezig!

Hier wat plaatjes en richtlijnen:
    http://sportcarbuzz.com/search/answers-where-are-the-markings-on-the-timing-belt-for-a” onclick=”window.open(this.href);return false;

bouwt
    Deelnemer

Oké, bedankt voor de hulp!
    Heb een vraagbaak uit de bibliotheek en kan nu prima uit de voeten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.