100 watt H4 lampen ipv 50/55

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen 100 watt H4 lampen ipv 50/55

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243990

    Zojuist bij een bestelling 2x 100 watt H4 lampen besteld voor de koplampen van de manta. Ik rij vaak in de polder/bos en het lijkt me heerlijk om echt fatsoenlijk te zien waar ik rijd.
    Verkeerde volgorde natuurlijk, geen idee of de bekabeling het kan hebben. Pakt de zekering dit goed op of is er risico dat de bekabeling smelt? Een vriend van me heeft ze al 3 jaar op z’n Renault zonder problemen, en zo hoor ik wel meer verhalen.

    Iemand die kan uitsluiten dat er risico bestaat op smelten/oververhit raken van de bekabeling?

    #17955722

    Had ik natuurlijk beter bij ‘Manta’ kunnen plaatsen dan bij ‘Motoren’… Excuus. Misschien dat de moderator hem kan verplaatsen?

    #17955723

    Heb ze destijds in men astra f gehad met het gevolg dat men stekker was gesmolten.

    #17955724

    Iemand ervaring met de manta/ascona etc?

    #17955725

    Als je kunstof koplampglas heb t niet aan beginnen, heb je echt glas kun je het gerust toepassen, mits je zelf niet aan je kabelboom hebt genkipt.

    #17955726

    Idd smelt weg als sneeuw voor de zon bijvoorbeeld :hmmz

    En idd xenon in een manta/ascona of iets dergelijke zou ik persoonlijk niet doen :thumb

    #17955727

    Kunstof koplampglas. Jammer…

    #17955728

    vorige eigenaar van mijn cali had ze ook geplaatst, gevolg geen goed lichtbeeld meer na een keer goed warmworden. oorzaak bij mij was dat de “spiegel” (weet niet hoe het echt heet) vervormd was.

    #17955729

    De reflector? Nouja, ik denk dat ik ze maar gewoon niet moet plaatsen.

    #17955730

    denk dat we hetzelfde bedoelen, iig dat spiegelende glas of iets dergelijks achter de lamp ;)

    #17955731

    misschien is dit wat… zit een verlengstuk bij die niet smelt..
    ik had bi-xenon geplaatst bij een moeders der punto 2004 (plastic).. maar scheen echt overal.. echt veel te fel.. :shock:
    kwam deze toen tegen… echt fel en normaal beeld.. moeders rijd altijd met lampen aan
    en kan nog geen schroeiplek vinden..

    zijn op meerdere plaatsen te krijgen..

    #17955732

    Bedrading is natuurlijk simpel, gewoon even een relais bij de lamp plaatsen met stevige bedrading vanaf de accu, gezekerd uiteraard en de originele bedrading enkel het relais laten schakelen, klaar….

    #17955733

    hoi
    gebruik zelf al jaren 100 watt lampen in mijn opel monza nog nooit last gehad,
    ook in opel omega of opel rekord.

    gr,Jan

    #17955734

    Okee, maar die hebben ook echt glas en geen kunststof. En de bedrading kan het meestal wel aan, waar het vaker mis gaat is met de stekkers, die heb k wel eens gesmolten gezien. Die maken op een gegeven moment bijvoorbeeld slecht contact en dan ontstaat er weerstand en dan wordt het heet…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.