1.9 SR

Forumindex Forums Techniek Cih 1.9 SR

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267220

    Beste heren,

    In mijn jeugd had me pa een Ascona 1.9 SR.

    Deze was in zijn tijd Feller dan zijn 1.9 n broertje en liep alleen goed op super benzine.

    Wat is nu het grote verschil tussen de 1.9 n en de 1.9 sr?

    Op internet zijn namelijk geen SR,s meer te vinden, wat ik vreemd vind omdat het een heerlijk motortje was.

    #18245243

    Een ascona 1.9 sr had een 1.9 s blok en die motoren zijn te vinden als je naar cih zoekt.
    Dus eigenlijk had je het beter in het cih forum kunnen vragen.

    Het verschil tussen N en S zit in de compressie verhoudingen, kleppen en gemonteerde inlaatspruit stuk als ik me niet vergis.

    #18245244

    Hoi Chris,

    Bedankt voor de info, ik ga een in een cih forum kijken en opzoek naar een ascona met cih motor.

    #18245245

    Topic verplaatst naar CIH

    #18245246

    Thanks Andre

    #18245247

    een 1.9n heeft een 35pdsi enkeltraps carbu en de 1.9s de 32/32didta dubbeltraps register carbu. heb ze ook wel eens gezien met een zentih carbu maar daar
    heb ik weinig ervaring mee.

    #18245248

    @manta2.0iohc wrote:

    een 1.9n heeft een 35pdsi enkeltraps carbu en de 1.9s de 32/32didta dubbeltraps register carbu. heb ze ook wel eens gezien met een zentih carbu maar daar
    heb ik weinig ervaring mee.

    Die zenith zat op de 1.9SH motor, deze heeft hydro stoters en zat meestal in een Rekord.
    Later zat die zenith ook op de 2.0, ook meestal in een Rekord.

    Het verschil met een Manta 1.9S en de SR uitvoering wat optisch.
    De SR striping op de flanken, toerenteller met de drie klokje`s, naafdoppen en meer.

    #18245249

    dat was de 2 E motor van de Rekord zeker?

    Was ook een top auto, alleen door dat uitstoot gelul van tegenwoordig hadden ze bij die van me pa de carbu gesloopt, die liep niet meer in de winter grr.

    #18245250

    @jethro wrote:

    @manta2.0iohc wrote:

    een 1.9n heeft een 35pdsi enkeltraps carbu en de 1.9s de 32/32didta dubbeltraps register carbu. heb ze ook wel eens gezien met een zentih carbu maar daar
    heb ik weinig ervaring mee.

    Die zenith zat op de 1.9SH motor, deze heeft hydro stoters en zat meestal in een Rekord.
    Later zat die zenith ook op de 2.0, ook meestal in een Rekord.

    Het verschil met een Manta 1.9S en de SR uitvoering wat optisch.
    De SR striping op de flanken, toerenteller met de drie klokje`s, naafdoppen en meer.

    de zentih zat ook op de 1.9s vanaf juni ’75

    #18245251

    Weet ge ook de exacte datum, en waar deze waren ingebouwd, dan kan ik mijn archief opwaarderen. :thumb

    #18245252

    exacter dan juni ’75 weet ik niet maar ze werden gebruikt in:
    Ascona A , Ascona B , GT , Manta B , Rekord B , Rekord C

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.