1.9 ombouwen naar 2.0

Forumindex Forums Modellen Ascona 1.9 ombouwen naar 2.0

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233898

    Hey mensen,d

    Ik ben rustig aan het kijken naar een ascona. (opknapper)

    Ik kan voor weinig een ascona 1.9 uit 77 kopen. Wou toch lieven een 2ltr maar aangezien dit allemaal 4 deurs zijn ga ik toch maar voor een 1.9 2deurs.

    Is het makkelijk om een 2.0 blok over te zetten in een ascona waar standaard een 1.9 in zit.
    Kunnen mij mensen met ervaring zeggen waar ergens knooppunten zitten?

    mvg. Robert

    #17831798

    ik zie het nut niet echt….

    #17831799

    het wisselen van een 1.9 naar een 2.0 kan zonder problemen ! behalve als je besluit een 2.0e te plaatsen dat is een injectie motor dus dan moet je ook de computer en bedrading gaan plaatsen !

    #17831800

    als die 1.9 lekker loopt mooi laten zitten wat een werk voor niks.
    een 2.0S loopt zeker lekkerder maar dan moet alles wel goed zijn.
    ik ga der even vanuit dat die 1.9 een N is???1.9S zijn er helemaal al niet zoveel meer
    dus moet je decarburateur en de handel der ook bij hebben nou en die dingen werken haast voor geen meter meer allemaal.
    blijf dan gewoon met de 1.9 rijden of doe er een 2.0E in dan heb je teminste nog iets progress

    #17831801

    oke maar de 1.9 (is een 1.9N) is niet echt fijn meer.
    2.0E heeft 110 pk en 2.0S 100 pk of niet?
    is echt eventueel ook mogelijk om op een 2.0S dubbele webers (45mm) op te zetten?
    Heeft een maat van mij nml nog liggen.

    Was toch van plan als het door gaat de auto grondig aan te pakken en dus ook het blokje wat er in komt.

    #17831802

    nou die 45 heb ik geen verstand van anderen wel
    maar webers passen wel goed op een cih
    2.0s is zowiezo wel een lekkere motor mits alles goed loopt
    heb je nog een klein beetje het idee dat ie wat presteerd als ist natuurlijk nog niks vergeleken een moderne auto
    vin zelf een 2.0E de netste upgrade eigenlijk maar goed wie ben ik

    #17831803

    [rquote=1886590&tid=144167&author=corres]als die 1.9 lekker loopt mooi laten zitten wat een werk voor niks.
    een 2.0S loopt zeker lekkerder maar dan moet alles wel goed zijn.
    ik ga der even vanuit dat die 1.9 een N is???1.9S zijn er helemaal al niet zoveel meer
    dus moet je decarburateur en de handel der ook bij hebben nou en die dingen werken haast voor geen meter meer allemaal.
    blijf dan gewoon met de 1.9 rijden of doe er een 2.0E in dan heb je teminste nog iets progress[/rquote]

    Ga ik ook doen met mijn Ascona. een 1.9n, dat is leuk voor op zondag middag, niet als je lekker een stukje sportief wilt sturen :thumbdown

    #17831804

    Wie heeft er hier ervaring met een 2,4 inbouwen dan?
    Word dan meestal een C24NE voor gebruikt of niet?

    #17831805

    omwisselen van een 1,9 naar een 2,0
    steld weinig voor

    naar een 2,4 is mechanies net zo veel werk
    maar zoals al gezegd ga je over op injectie
    dan heb je iets meer werk

    retour leiding naar je tank
    computer moet een plekje krijgen
    beetje bedrading

    en de draad nara je bobine moet vervangen worden

    een 2,0 of een 2,4 is gelijke veel werk
    enkel past de injectie inlaat van een 2,4 niet onder je motorkap;)

    t mooiste daarvoor is een inlaat van een 6 cilinder
    waar de laatste 2 cilinders van afgehaald zijn
    en dekseltje voor in de plek maken;)

    #17831806

    bedankt heh louwe,

    Dat klopt dat heb ik ook al eerder gehoord. Ik heb nml geen belang bij zn lelijke verhoging in de motorkap.
    Is het wel mogelijk om de orginele computer en labdasonde (die bij de 2.4 hoort) weer te gebruiken?
    Hoe zit het eigenlijk als je een 2.4 inbouwd met dubbele 45 webers? gaat dit ook niet passen?

    #17831807

    als je van plan bent
    die dubbele webers te gebruiken
    dan moet je wel die 2,4 nemen

    voor een 2,0 zijn 45ers te groot

    t verschil zit hem niet in de motor
    maar in de inlaat dat de injectie van een 2,4 niet past

    de computer van een 2,4 zou je kunnen gebruiken
    maar is wel lastiger
    en geeft geen winst

    #17831808

    [rquote=1889327&tid=144167&author=louwe 16 klepper]omwisselen van een 1,9 naar een 2,0
    steld weinig voor

    naar een 2,4 is mechanies net zo veel werk
    maar zoals al gezegd ga je over op injectie
    dan heb je iets meer werk

    retour leiding naar je tank
    computer moet een plekje krijgen
    beetje bedrading

    en de draad nara je bobine moet vervangen worden

    een 2,0 of een 2,4 is gelijke veel werk
    enkel past de injectie inlaat van een 2,4 niet onder je motorkap;)

    t mooiste daarvoor is een inlaat van een 6 cilinder
    waar de laatste 2 cilinders van afgehaald zijn
    en dekseltje voor in de plek maken;)

    [/rquote]

    Ik ben bezig mijn a mantaom te bouwen naar 2.0E alles er al in etc. maar welke kabel van de bobine bedoel je? en hoe zit het met de weerstandskabel?

    #17831809

    [rquote=1889336&tid=144167&author=louwe 16 klepper]als je van plan bent
    die dubbele webers te gebruiken
    dan moet je wel die 2,4 nemen

    voor een 2,0 zijn 45ers te groot

    t verschil zit hem niet in de motor
    maar in de inlaat dat de injectie van een 2,4 niet past

    de computer van een 2,4 zou je kunnen gebruiken
    maar is wel lastiger
    en geeft geen winst

    [/rquote]

    Oke maar passen die webers wel onder de kap dan?
    Als ik met webers werk hoef ik toch ook geen computer te gebruiken.

    #17831810

    [rquote=1889489&tid=144167&author=babyblue][rquote=1889327&tid=144167&author=louwe 16 klepper]omwisselen van een 1,9 naar een 2,0
    steld weinig voor

    naar een 2,4 is mechanies net zo veel werk
    maar zoals al gezegd ga je over op injectie
    dan heb je iets meer werk

    retour leiding naar je tank
    computer moet een plekje krijgen
    beetje bedrading

    en de draad nara je bobine moet vervangen worden

    een 2,0 of een 2,4 is gelijke veel werk
    enkel past de injectie inlaat van een 2,4 niet onder je motorkap;)

    t mooiste daarvoor is een inlaat van een 6 cilinder
    waar de laatste 2 cilinders van afgehaald zijn
    en dekseltje voor in de plek maken;)

    [/rquote]

    Ik ben bezig mijn a mantaom te bouwen naar 2.0E alles er al in etc. maar welke kabel van de bobine bedoel je? en hoe zit het met de weerstandskabel?[/rquote]

    de geschakelde plus vanaf je contact
    naar je bobine

    dat is die weerstandsdraad
    en die gaat je problemen geven als je over gaat op een elektronische ontsteking;)

    dus die even vervangen door een normale draad
    thats all;):thumbup

    #17831811

    [rquote=1889561&tid=144167&author=Robert Smit 8v][rquote=1889336&tid=144167&author=louwe 16 klepper]als je van plan bent
    die dubbele webers te gebruiken
    dan moet je wel die 2,4 nemen

    voor een 2,0 zijn 45ers te groot

    t verschil zit hem niet in de motor
    maar in de inlaat dat de injectie van een 2,4 niet past

    de computer van een 2,4 zou je kunnen gebruiken
    maar is wel lastiger
    en geeft geen winst

    [/rquote]

    Oke maar passen die webers wel onder de kap dan?
    Als ik met webers werk hoef ik toch ook geen computer te gebruiken.[/rquote]

    ja die webers passen onder je kap
    en nee je hebt dan geen compuer meer nodig

    want de hele injectie zooi flikker je er af;)

    wel moet je even kijken of je de juiste
    spruitstukken bij die webers hebt

    zit namelijk iets verschil in de inlaat poorten;)
    maar als die set van een 2,4 of komt
    moet het goed komen

    #17831812

    Ik zou jullie willen aanraden eens in het CIH gedeelte te kijken:http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=22

    daar staan bovenstaande vragen uitgebreid beantwoord, en de ‘stickies’ van dit subforum bieden veel informatie over ombouwen naar een grotere motor en/of webers, etc etc

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.