1.6xel loopt slecht

Forumindex Forums Techniek Ecotec 1.6xel loopt slecht

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259145

    hoi,
    de laatste tijd doet me astra eg raar,
    bij een koude motor loopt hij erg onregelmatig stationair ( klinkt het zelfde als andere nokkenassen hebben).
    ik heb het idee dat hij zich laatste tijd inhoud en stuk langzamer trekt.
    ook is het benzine verbruik een stuk hoger…. ik kan nu op de snelweg zon 80 km rijde met 12.5 liter :cry

    #18158589

    Temperatuursensor preventief vervangen, anders waarden laten uitlezen.

    niet een gare bobine??

    Willem

    #18158590

    Hoe kan k zien of me bobine gaar is?
    K had dealer gebeld voor uit te late lezen en het enigste wat hun zegge is heeft geen nut om uit te laten lezen als ik geen storingsmelding heb:-x

    Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

    #18158591

    Dat klopt ook..

    Sputteren en inhouden, door overslaan van de motor

    #18158592

    inderdaad preventief de koelvloeistof temperatuur sensor vervangen kost geen drol en is zo gepiept..
    en het heeft wel degelijk zin om de auto uit te laten lezen, als er een storing is geweest maar gerepareerd bijv. kapotte lamp zal dit in het storingsgeheugen staan net zolang totdat deze gewist word

    #18158593

    Kapotte lamp, bij een Astra-G.
    Moderne (lees: Jonge) monteur neem ik aan???

    De eigenaar heeft de auto al een tijdje in bezit neem ik aan, ik mag aannemen dat ie het wel geweten heeft als er een storing is geweest welke door het lampje vermeld werd.
    Als deze er niet is geweest, zal deze ook niet in het geheugen staan.

    Bij de X16XEL worden storingen aan de Bougiekant van de Bobine niet door de Computer gezien, de motor kan hierdoor naar hartenlust Sputteren en inhouden zonder dat een storing word opgewekt.
    enkel als een spoel aan de Computerzijde kapot is in de bobine zal dit door een storing weergegeven worden.

    Dit is allemaal wat oudere meuk (heerlijk spul eigenlijk!!) he, geen gecompliceerde Computer troep..
    Ik mag 2 exemplaren rijden met vrijwel geen electronica (Ascona-C3 1.6S met peirburg Carburateur, en een Corsa-B 1.5 Turbo Diesel welke volledig mechanisch gestuurd is.

    Willem

    #18158594

    Dus wat kan ik het beste doen nieuwe bobine kope?

    Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

    #18158595

    Ik heb de bobine ook vervangen voor een 2de hands vanaf de sloop.
    Vanaf dat moment liep hij 150 a 200 toeren hoger dan met de oude.
    Koste me 25 euro en hij was zo vervangen.
    Eventueel ook de temp sensor mee pakken zoals wim en bonito al zeiden. Volgens mij is deze bij een x16xel veel makkelijker te vervangen dan een x16szr

    (bedoel je dit topic met de reactie in het kleine vragen topic?)

    #18158596

    Jup dit topic, hoeveel toere is normaal bij astra? Koud loopt die 1200 en warm 800 fso en koud loopt die er onregelmatig alsof die andere nokke asse heeft :p

    Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

    #18158597

    Wat is koud… bij de 1ste minuut mag hij idd hoger lopen dan 1000 toeren maar daarna moet hij al snel terug zakken naar de 800 toeren (als je rijdt).
    tussen de 800 en 900 toeren is normaal.

    Schommelt de toerenteller ook als hij stationair draait?

    #18158598

    Koud als k m net start na uren stilstaan.
    En ja die schommelt erg

    Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

    #18158599

    Egr klep is ook een spelbreker bij deze blokken.

    Ook de moeite waard om eens na te kijken

    #18158600

    brandstofslang in de tank gescheurd….. Onvoldoende brandstofdruk dus inhouden, mm compenseert dit waardoor verbruik hoger word… etc. Was tenminste het geval bij mijn zafira….

    #18158601

    je kan m wel uitlezen,als bobine kapot is dan is de temperatuur van een cilinder lager..maar kan dan ook een boogie zijn…

    #18158602

    bougies zitte nieuwe in, vandaag egr klep na gekeken was niks mis mee, morgen maar de brandstof slangen na kijken.
    vandaag viel me op dat hij als ik de koppeling intrap soms terug valt naar 400-500 toeren en helemaal begint te trillen, ook ruik ik vaker benzine.

    #18158603

    Uitlezen van een kapotte bobine kan weleens niet mogelijk zijn. Ik zou deze gewoon vervangen. Zoals je omschrijft zou het ookw el eens een toerentalsensor kunnen zijn.
    Dit kun je meestal wel zien bij uitlezen omdat deze dan niet kloppen (soms uitschieters enz).

    #18158604

    XEL laat zich niet gauw storen door een kapotte bobine.

    een kapotte uitgaande spoel word niet gezien door de Computer, laat die dan ook het meest kapot gaan..

    Willem

    #18158605

    Dennis, brandstofleiding zit in de tank, kijk effe op de rail of je brandstofdruk hebt, zo niet dan is de brandstofleiding in de tank een mogelijkheid, maar dan moet waarschijnlijk wel je tank eronderuit…

    #18158606

    Opgelost zat een klein scheurtje bij benzine filter die vervange nu doet ie t weer goed kdenk dat k op grond ben gekomen bij een drempel :p want k zat laatst vast bij t midde haha

    Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

    #18158607

    AHA!! 1-0 voor Opel-Maus dus, haha!!! Nou mooi dat je probleem is opgelost Dennis! trouwens, zo’n ding heet een bussluis, geen verkeersdrempel… :P

    #18158608

    Nee :p of komt van zandpad denk k of drempel

    Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.