1.6 vervangen naar 2.5 V6 Makelijk??

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum 1.6 vervangen naar 2.5 V6 Makelijk??

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17528466

    dan zal je eens moeten kijken.

    maar voor 3500 zal je wel wat kunnen vinden, en dan is een 1..6 makkelijker te verkopen op het moment als een 2.5 V6.

    ik denk als je partikulier verkoopt en koopt je misschien zelfs niks meer kwijt bent.

    Willem

    #17528467

    Zeg willem,

    de mijne is ook een 1.6 16v maar wil volgend jaar toch naar een 1.8 of een 2.0 :angel
    Kan ik in mijn auto zo ff een 1.8 of een 2.0 blok er in gooien of moet ik dan ook van alles aanpassen?:vertag
    En zo als remschijven moeten die ook vervangen worden.

    Dirkjan

    #17528468

    @djr

    dit is toch wel wat meer werk.
    Het is zowiezo Motor + bak, motorsteunen :hmmz, steekassen, aanbouwdelen.

    #17528469

    O ik dacht dat dat beter ging passen dan een 2,5 v6.:(

    Dus ook een duur grapje.:vertag

    #17528470

    motorswaps zijn erg duur invergelijking met wat het oplevert.

    Ik zou eerder voor een ander inlaat traject gaan zoals hierboven al vermeld staat.
    Zoals een Mantzel Powerbox of zo’n ding van Lexmaul.

    #17528471

    ja maar is dat blokkie wel sterk genoeg voor.
    Als ik hoor dat een 1.6 blokje de zwakste van opel zijn.:thumbdown
    Of loop ik nu dom te lullen:D:D

    #17528472

    Blokkie is er sterk genoeg voor.

    Belangrijker is het rechtervoetje van de baas van deze 1600 16v eigenaar redelijk getemd.

    dat is vaak het grootste probleem.

    en ja, als je dan toch gaat ombouwen is het naar 2.5 V6 wel het leukste.

    nadeel is dat je met een 1600 8 of 16v een small block te pakken hebt, en je inderdaad alles wat je evt bij een v6 zou moeten wijzigen ook moet wijzigen bij ombouw naar 1.8 16v (tot ’99) en 2.0 16v.

    Willem

    #17528473

    origineel gepost door wim-v6
    Blokkie is er sterk genoeg voor.

    Belangrijker is het rechtervoetje van de baas van deze 1600 16v eigenaar redelijk getemd.

    dat is vaak het grootste probleem.

    en ja, als je dan toch gaat ombouwen is het naar 2.5 V6 wel het leukste.

    nadeel is dat je met een 1600 8 of 16v een small block te pakken hebt, en je inderdaad alles wat je evt bij een v6 zou moeten wijzigen ook moet wijzigen bij ombouw naar 1.8 16v (tot ’99) en 2.0 16v.

    Willem

    Ik laat het maar bij de 1600 16v,zoveel verstand heb ik nou ook niet van auto’s:D

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.