Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › 1.6 big block??
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2010 om 22:19 #17216174
ik ben eigenlijk opzoek naar een 1.6 bigblock…
nu vroeg ik me alleen of welke dat allemaal zijn… dat zou de zoektocht wat makkelijker maken…
de 16sh werd ik al op gewezen, maar zijn er nog meer?en weet iemand misschien of zoon onderblok ook de motorsteun gaten/plekken heeft voor rwd, zoals de 1.8 en 2L ohc blokken dat hebben.
8v of 16v maakt me eigenlijk niets uit, maar denk dat ze er alleen in 8v zijn… die eerste types van ascona c en kadett e enzo?
13 januari 2010 om 22:21 #17589518dacht de SV ook
Willem
13 januari 2010 om 22:22 #17589519anders ben jij ff snel!! haha dankje, nog meer?
een ander ohc blok (niet groter dan 1.6) met rwd mogelijkheden mag ook…
maar ik zag dat mijn corsa 13nb aan de uitlaat zeide al niet heeft, en een 1.4i ook niet… dus smallblock ohc zie ik weinig kans in…13 januari 2010 om 23:15 #175895201.8 of 2.0 motor geen optie?? rest is allemaal smallblock
Willem
15 januari 2010 om 19:04 #17589521hmm, niet echt…
tis voor een c kadett… een 1200… nou heeft een ascona a des tijds ook een 1600 cih gehad met een dunne as. dus een 1600 ohc moet een dunne 1200 as dan ook nog net aan kunnen vind ik.1.8 wordt al snel te veel van het goede denk ik… verder moet het ook niet te snel worden… moet een beetje semi zuinige daily worden. maar heb wellicht goedkoop een dikke as..
dus wellicht dat ik een c18nz uit een vectra haal, als het ff kan op gas..16 januari 2010 om 09:50 #17589522Waarom geen 1.6 CIH dan? Denk dat je met een OHC met het punt zit dat je uitlaat aan de verkeerde kant zit, dus links ipv rechts.
16 januari 2010 om 09:54 #17589523ag, dat van die uitlaat is geen probleem maar een uitdaging.
ik blijft wel met een 1200 vooras rijden, vind een cih daarvoor te zwaar.
heb diverse ohc naar rwd ombouw delen liggen die ik niet gebruik, maar zit nu al meer te denken aan een 18nz, lekker makkelijk te krijgen, en vroeger in onze vectra reed het ook eigenlijk wel lekker ook.
misschien nog een 18s automaatje zoeken voor het betere cruize werk.16 januari 2010 om 09:54 #17589524*oeps 2x*
verder vind ik de manier waarop de meeste cih blokken ingebouwd zijn, met de motorsteunen op het voorste gat, echt een klote gewichtsverdeling, dus wil meteen proberen het blok lekker ver naar achter te leggen.
22 januari 2010 om 20:25 #17589525Manta B en Ascona B zijn ook geleverd met een 1.3 OHC met 4-bak. Typeaanduiding is, volgens mij, GT-J.
Met die bak en motorsteunen kan je ook bijv. een C16NZ (=small block) inbouwen.
Als je op LPG wil gaan rijden, zoek er dan iig eentje uit met elektronische ontsteking, dat geeft betere vonkjes = goed voor gas.Die Manta’s en Ascona’s 1.3 zijn vrij zeldzaam, maar ze schijnen in België wat meer geleverd te zijn. Is voor jou niet zo heel ver weg….
23 januari 2010 om 19:14 #17589526nou het 1.6 big block is al van de baan…
ik heb vandaag een dikke 1600 ascona as gescoord, dus komt een c18nz op.
ligt gemodificeerd met wat ik nog heb liggen.
denk dat het dan wel een leuk motortje kan worden voor dagelijks..24 februari 2010 om 12:53 #17589527een c18nz… taaie dingen..
je had ook een 1500 van een nexia kunnen pakken….
die heb je in 8v en 16v, en dat zijn bigblock motoren
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.