1.6 16V (X16XEL – 74kw) chippen? vermogen opkrikken?

Forumindex Forums Modellen Astra 1.6 16V (X16XEL – 74kw) chippen? vermogen opkrikken?

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #17975696

    Holy shit, kun je me dat doorsturen?
    Ik denk alleen niet dat een 1.6je dat jarenlang volhoud :D
    zelf wil ik tzt aan de turbo ben nu dus her en der info aan het sprokkelen
    maar zit er niet op te wachten dat ik binnen een jaar al een drijfstang onder uit mn blok schiet haha

    Mario

    #17975697
    #17975698

    Vergeef me als ik iets doms schreeuw, maar hoe zit het met een kompressor? Iemand daar ervaring mee? Ik heb zelf een 1.4 en een collega zei tegen me dat een kompressor nog wel wat pk winst zou geven, en vooral makkelijk zelf te doen.

    #17975699

    Ik rijd met een Z16XE, Met dibilas inlaatspruitstuk, Lexmaul Spagettie, Group A Uitlaat systeem, Katvervanger, X16XE injectoren. Eaton M45 op 0.5 bar. Kustom Chip En F18WR+ Versnellingsbak Goed voor zon 215pk 298NM. Standaard 101pk

    Ofwel er is zeker winst te behalen met een compressor, maar zou eerst beginnen om wat andere dingen aan te passen. Daardoor loopt die onderin wat lekkerder.

    #17975700

    En deed dat niet een beetje P? Van Pijn in de portomonnee? Wel super netjes trouwens gast. Maar hoe zit dat dan als je een andere auto een keer aan vellen rijdt? Of is het bij de RDW gemeld ook enz?

    #17975701

    volgens mij was die van haasje al omgekeurd
    ik moet nog naar de rdw, maar rij er nu niet mee
    hoop van de week mn uitlaat te kunnen hangen wat details afwerken
    en dan kan ie op voor apk en omkeuren

    als dat gebeurd is kan het spullen verzamelen voor turbo conversie beginnen :D
    heb helaas geen geldboom dus zoek het web af naar 2e hands onderdelen
    kan ik er tussen de 180 en 200pk reeel uitpoepen ben ik een eind tevreden
    ook is een NA motor ombouwen naar turbo nieuw voor mij
    maar ben gek op uitdagingen :D

    #17975702

    Dat is zeker netjes 215pk uit een 1.6 16v wist niet dat je die blokken zover kon opfokken.

    #17975703

    Ik vraag me af hoelang dat goed gaat…

    #17975704

    @ baasj

    Dbilas rijd zonder internals aan te passen ook met 215 pk en dat gaat langer goed als een let op 300 pktjes..
    ofwel meer dan 2 ton is dus prima haalbaar.

    #17975705

    ik wil er niet zo gek veel aan uitgeven tot nu toe heb ik het meeste ook 2e hands gekocht
    als ik rond de 180pk uitkom op de wielen ben ik een eind happy

    #17975670

    als ik rond de 130 pk’s uitkom ben ik al blij… meer hoeft echt niet. ik heb alleen op moment er een k&m inleg filter in zitten. en een andere middendemper (custom made) en een remus einddemper. voor de rest moet ik dan nog maar even kijken wat ik er allemaal aan kan en ga doen. heb geen zin om er gekke fratsen mee uit te halen. aangezien ik zuinig ben op me auto en blok. onderhouw hem elke week wel een beetje. (beter als me vriendin denk ik) . en uiteraard. i’m not a millionair ;)

    #17975671

    @Haasje17 wrote:

    @ baasj

    Dbilas rijd zonder internals aan te passen ook met 215 pk en dat gaat langer goed als een let op 300 pktjes..
    ofwel meer dan 2 ton is dus prima haalbaar.

    Dat heb ik vaker gehoord, toch heb ik daar beetje raar idee bij, kunnen de standaard krukassen en drijfstangen dat allemaal wel aan dan?

    #17975706

    Ik heb ooit eens gelezen, een x18xe1 blok onder een x16xel kop. Dan schijn je ook wat te winnen omdat je dan een 1.8 ervan maakt, alleen hoeveel weet ik niet.

    #17975707

    @dimarcos

    onderdelen 2e hands zoeken he
    heb mn blokje, mantzel, spaghetti, 2.0 kat via marktplaats en het forum
    het mooiste vind ik dat ik de gemiddelde c20xe bij de stoplichten kwijt ga rijden
    maar met minder kosten en verbruik :thumb

    mario

    #17975708

    @Astraman wrote:

    Ik heb ooit eens gelezen, een x18xe1 blok onder een x16xel kop. Dan schijn je ook wat te winnen omdat je dan een 1.8 ervan maakt, alleen hoeveel weet ik niet.

    Krukassen van opel zijn oersterk, ik heb er zelf eignelijk nog nooit een gehad die is gebroken. Drifjstangen daarintegen zijn wat minder sterk, Maar de sterkte van de drijfstangen van de 1.6 motoren doet vrijwel niet onder aan die van de standaard let motoren.

    Oja en de drijfstangen van de 1.6 turbomotoren van opel lijken vrijwel iedentiek aan die van zijn voorganger.
    Waarschijnlijk zullen deze wel anders gegoten of geslepen zijn om ze sterker te maken maar het zou me niets verbazen als deze gewoon gelijk zijn.

    #17975709

    Jah is ook echt beetje gevoelsmatig, dat dubbel vermogen normaal veel aanpaswerk betekent maar aan de andere kant, had eigenlijk ook niet anders verwacht dat Dbilas dat zo maar zou aanbieden zonder hun huiswerk te doen.

    #17975710

    Mocht het niet zo zijn wacht geduldig af todat mijn blok het begeeft…
    Maar hoop dat het voorlopig nog heel blijft.

    #17975711

    Tot de 200 pk gaat zeker goed met standaard internals daarboven word het wat gevaarlijker. maar die 15 pk maakt ook nie veel mee ruit. Heb er weer zo;n 10.000 km opzitten.

    #17975712

    @Haasje17 wrote:

    Tot de 200 pk gaat zeker goed met standaard internals daarboven word het wat gevaarlijker. maar die 15 pk maakt ook nie veel mee ruit. Heb er weer zo;n 10.000 km opzitten.

    zal mij benieuwen hoe lang die endurance test duurt :D
    tuurlijk hoop ik voor je zo lang mogelijk :thumb

    #17975713

    Dbilas geeft met dat vermogen gewoon garantie dus waarom zou dat niet tot de miljoen goed gaan?

    #17975714

    Er is niemand in mn omgeving die met een getunede 1.6 16v rijd
    Over het algemeen word er veel boe en bah geroepen over deze motoren
    Ik heb een x16xe genomen omdat ik wel eens wilde weten of dat ook zo is
    Het is niet dat ik je niet geloof, maar zal me toch benieuwen of je er over een jaar nog mee rijd
    Dbilas gaat het voor mij niet worden, of ik moet via ebay of marktplaats onderdelen vinden
    Hoop zo veel mogelijk 2e hands te vinden en een gereviseerde turbo
    Ik ben niet het type wat zijn hele salaris in zijn auto stopt
    Anders had er wel een c20let in gehangen ;)

    #17975667

    daarom rijd ik ook met een m45 cmpressor en nietm et een dbilas turbo kit a 5000 eurosss. Nu gerealiseerd voor zo’n 900 euros en een hoop uurtjes hobbien…

    #17975668

    900 euro is wel te doen
    die uurtjes hobbyen kunnen er ook nog wel bij
    heb de astra van de week geschorst, alle tijd :D

    #17975669

    M45 zit op diverse mercedesen…

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.