1.2s is het mogelijk een turbo op te bouwen ?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types 1.2s is het mogelijk een turbo op te bouwen ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250601

    ik zit hier nog maar pas op het forum heb 2 kadett c sedan en heb zo een paar vragen voor te beginnen ik ben geintresseerd in van een gewoon blok 1.2 s blok ombouwen naar een turbo blok heb dit namelijk gezien op youtube dit moet mogelijk zijn lijkt mij
    ik hoop op jullie hulp en advies alvast bedankt :D

    #18048059

    Alles is mogelijk als je het geld ervoor hebt.
    Advies? Dikke afrader, wel erg leuk idee natuurlijk maar gaat je denk wel grof gezegd boven de 5000 euro aan kosten gaat komen.
    Of deze blokken het wel lang vol houden met een turbo is dan ook maar de vraag, zou eerder investeren in een ander blok dan. c20xe (haal je standaard al net zoveel of meer pk’s uit dan een 1.2 turbo die op volle toeren moet draaien) of een c20let bijv.

    Edit:
    Geloof dat je bij dbilas complete turbokits kan kopen, dacht zo’n 4000 engelse pond.
    Weet niet of ze ook wat hebben voor de 1.2 s

    #18048060

    Volgens mij gebruiken de ‘meeste’ mensen die zo een ombouw doen geen 1.2s blok maar een 1.2N blok vanwege de compressie.

    #18048061

    @DeMeistah wrote:

    Alles is mogelijk als je het geld ervoor hebt.
    Advies? Dikke afrader, wel erg leuk idee natuurlijk maar gaat je denk wel grof gezegd boven de 5000 euro aan kosten gaat komen.
    Of deze blokken het wel lang vol houden met een turbo is dan ook maar de vraag, zou eerder investeren in een ander blok dan. c20xe (haal je standaard al net zoveel of meer pk’s uit dan een 1.2 turbo die op volle toeren moet draaien) of een c20let bijv.

    Edit:
    Geloof dat je bij dbilas complete turbokits kan kopen, dacht zo’n 4000 engelse pond.
    Weet niet of ze ook wat hebben voor de 1.2 s

    zou er graag een ander blok in leggen maar in belgie doen ze daar op de keuring nog al moeilijk over in nederland is dit veel makkelijker daarom liever een turboblokje dan elk jaar half de auto verbouwen voor door de keuring te geraken en ik werk graag aan auto`s maar aan nul operaties werk ik niet zo graag mss tips voor da in belgie te omzeilen die keuring

    #18048062

    Lees anders dit topic eens door: viewtopic.php?f=4&t=113227

    #18048063

    voor een beetje meer power uit een 1.2 hoef je geen turbo te bouwen hoor king:

    #18048064

    @schuitje wrote:

    voor een beetje meer power uit een 1.2 hoef je geen turbo te bouwen hoor king:

    wat kan je er dan nog allemaal mee ? voor er wat meer power uit te halen ?

    #18048065

    Eruit lepelen en bijv een 1.6 in leggen :jerry

    #18048066

    Snellere nokkenas(sen), Spaghetti spruitstuk, groep A uitlaatsysteem van voor naar achteren, Cold Air Intake en dan een chip op maat. Dan heb je toch wel aardig wat PK erbij :thumb

    #18048067

    @BlueAstraG wrote:

    Snellere nokkenas(sen), Spaghetti spruitstuk, groep A uitlaatsysteem van voor naar achteren, Cold Air Intake en dan een chip op maat. Dan heb je toch wel aardig wat PK erbij :thumb

    hoe wou je dat doen een chip op maat bij een ohv blokje

    #18048068

    euh jongens vind dat hier leuke ideeen maar ik moet in belgie naar de keuring en zit hier met het probleem mag cilinder inhoud niet veranderen daar doen ze hier nog al moeilijk over inbelgie in nederland doen ze daar nie zo moeilijk over omdat daar geloof ik naar de aantal cilinders word gekeken en niet naar de cilinder inhoud dus ideeen voor 1.2s op te voeren zijn welkom :D

    #18048069

    kijk hier maar eens naar. ik heb van een 1.2 een 1.3 gemaakt. maar je hoeft natuurlijk geen hogere cilinder inhoud te bouwen.
    viewtopic.php?f=44&t=147962

    #18048070

    @schuitje wrote:

    kijk hier maar eens naar. ik heb van een 1.2 een 1.3 gemaakt. maar je hoeft natuurlijk geen hogere cilinder inhoud te bouwen.
    viewtopic.php?f=44&t=147962

    ja heb al eens gekeken maar wat is het koste plaatje van die ombouw ?

    #18048071

    35mm webers ander nokasje uitlaatlijn aanpassen

    #18048072

    @trashmetal wrote:

    35mm webers ander nokasje uitlaatlijn aanpassen

    uitlaatlijn aanpassen ? spagetti uitmaken dan of hoe bedoelde?

    #18048073

    Indd spaghetti op een group a systeem simmons bijvoorbeeld
    betwijfel alleen of je daar een attest bij krijgt :hmmz
    samen met een setje weber carburateurs en wilder nokasje

    en je kan weer mee met het dagelijkse verkeer :D

    #18048074

    @trashmetal wrote:

    Indd spaghetti op een group a systeem simmons bijvoorbeeld
    betwijfel alleen of je daar een attest bij krijgt :hmmz
    samen met een setje weber carburateurs en wilder nokasje

    en je kan weer mee met het dagelijkse verkeer :D

    wou eigenlijk op het werk een inox spagetti uitlaat maken en dan inwikkelen

    #18048075

    Als jij denkt dat ze niet moeilijk gaan doen daar over, gewoon doen
    Ik kan dat niet inschatten, ben nederlander ;)

    #18048076

    35mm webers zijn er niet he ;) word een weber 40dcoe. zijn complete sets voor te koop, met spruitstuk en gasmechanisme.

    #18048077

    @trashmetal wrote:

    Als jij denkt dat ze niet moeilijk gaan doen daar over, gewoon doen
    Ik kan dat niet inschatten, ben nederlander ;)

    uitlaat vervangen is sneller dan een blok vewisselen want in belgie moogde u uitlaat niet inwikkellen al die regeltjes da word ik stront muuch van kan beter verhuizen naar een ander land

    #18048078

    Nokkenasje van een 1.0 erin, die moet het leuk doen in een 1.2s. Kop vlakken of een 1.3mm koppakking er tussen doen. Je hebt namelijk ook een 1.7mm koppakking. Poorten bewerken en idd een webertje erop met een mooi uitlaatje ;)

    #18048079

    poorten bewerken scheelt ook veel idd king: er zit een aardige vernauwing in de kop.
    als je de kop eraf hebt en je legt de inlaatpakking erop kan je er zo 1 mm rondom uitfrezen, en rond de klepzittingen kan je een hoop winnen. en de kleppen polijdten en opnieuw inslijpen.

    ik heb hier nog een 1.2s staan met bewrkte kop, maar dat merk je wel :jerry

    #18048080

    @schuitje wrote:

    poorten bewerken scheelt ook veel idd king: er zit een aardige vernauwing in de kop.
    als je de kop eraf hebt en je legt de inlaatpakking erop kan je er zo 1 mm rondom uitfrezen, en rond de klepzittingen kan je een hoop winnen. en de kleppen polijdten en opnieuw inslijpen.

    ik heb hier nog een 1.2s staan met bewrkte kop, maar dat merk je wel :jerry

    opnieuw inslijpen ? gebedoeld me diamantpasta roteren dat de klep trug beter in de klepzitting past zeker of versta ik het verkeerd ?

    #18048081

    ideeen bus loopt hier goed vol toch een goed ding geweest hier lid te worden op deze site

    #18048082

    Je bent niet de eerste die wat meer vermogen wil uit z’n 1.2s ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.