ik moest eerst ook altijd de choke gebruiken tot ik mijn toerental met de co schroef naar beneden had geschroefd .
Ik start nu altijd zonder choke en wanneer de auto loopt dan moet ik een halve minuut spelen met het gas om hem draaiende te houden , maar wanneer ik de choke er bij gebruik dan komen de verschijnselen die jij om schrijft , dus auto smoort er in omdat ie teveel krijgt .
Ik laat komende winter als de TR binnen staat mijn carb. reinigen in een ultrasoon bad bij een maat van mij op het bedrijf ( fietsen / brommer reperatie ) . Daarna ga of laat ik mijn carb opnieuw afstellen en dan maar afwachten wat de resultaten zijn .
meestal heb je de choke alleen in de winter nodig vanwege de koude lucht . Je voegt dan wat extra benzine toe om de verbranding te bevorderen . Bij warmer weer is de lucht ook warmer en komt makkelijker tot ontbranding met de normale hoeveelheid brandstof .
Maar ik moet zeggen het blijven carb. motors , dus met gebruiksaanwijzing ( net als vrouwen :angel ) en die gebruiksaanwijzing krijg je er vaak niet bij en moet je zelf uitzoeken / ondervinden ;)