Na tijden niet te kunnen inloggen op mijn oude account toch maar een nieuwe gemaakt na heel lang
Voorheen stelde ik deze vraag over een z16xe kop + management op een z18xe onderblok
Astra G z16xe ombouw naar z18xe
Inmiddels heb ik de 1.8 in mijn werkplaats liggen, inclusief oliecooler, k03 met passend spruitstuk en hoop andere turbo meuk B-)
Nou was er laatst iemand bij mij bij de loods om iets te kopen, toen ging het over de franken motor en die guy beweerde dat een z16xe kop niet zou passen op een z18xe
Dit vond ik wat vreemd omdat jullie zeiden dat het wel kon, en de enigste reden die hij gaf dat het niet zou gaan werken was iets met de koppakingen
Nou vroeg ik me al of hoeveel verschil er in de twee zou zitten, mar nam aan dat dat minimaal zou zou (Voornamelijk de boring)
Na een hele 2 minuten aan onderzoek zijn de twee nagenoeg identiek, op de vorm van de koelpassages na, of zie ik hier hele belangrijke dingen over het hoofd?
Also, als de koelgaten niets uitmaken, is het dan aan te raden om de 1.8 pakking te gebruiken i.v.m. het matchen van de diameter van de cilinders?
En nog belangrijker, is het aan te raden om een wat dikkere pakking te bestellen i.v.m. de compressie iestjes lager krijgen, of maakt een dikkere koppaking zo weinig verschil dat ik daar eigenlijk niet eens over na hoef te denken
Ps. Ik zal ergens deze week eens zorgen voor een geupdate showcase/build/downwards-spiral van de Astra ;-)