Astra G blok valt uit tijdens rijden.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G blok valt uit tijdens rijden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18506735

    Beste mensen,

     

    Ik ben sinds afgelopen december gigantisch aan het kloten met mijn Astra G Coupe 1.8 uit 2004.
    Ik heb deze auto in 2021 met 167.000 op de teller gekocht. Al vrij snel ging het lampje van periodiek onderhoud branden maar die ging soms ook weer weg.

    Nu heb ik 2 jaar probleemloos gereden en nu net na de 2 ton kwamen de storingen.
    Soms ging tijdens het rijden spontaan de motor haperen. Hij liep op eens op 3 ipv 4 cylinders. Dus bobine vervangen en alle 4 de bougies.

    Later leent mijn vriendin de auto en valt de auto tijdens het rijden uit. ANWB er bij gehad, accu kapot. Nieuwe accu er in en ik dacht klaar te zijn….. Helaas niet.

    Inmiddels meerdere keren spontaan tijdens het rijden dat het blok uit valt zonder enige reden of waarschuwing. Radio blijft aan en alle motor management lampjes branden.
    Ik kan op dat moment de auto niet weer aan de praat krijgen tenzij ik een half uur wacht of direct de – pool los haal en opnieuw aansluit.

     

    Inmiddels is dit recentelijk vervangen:

    • Nokkenas sensor (2x eerst een Bosch later een originele van GM motors)
    • Krukas sensor (merk Hella)
    • Thermostaathuis
    • Koppakking
    • Accu
    • distributieriem + waterpomp
    • brandstoffilter
    • oliefilter
    • olie

    Al met al heb ik denk ik al weer voor € 1.600,- in deze oude auto van 2004 gestopt. Ik ga er nu natuurlijk geen afstand van doen maar ik sta nu nog steeds soms spontaan stil omdat het blok uit valt.

    Iemand nog suggesties? Help me out.

    Ik heb zelfs nu als laatste een extra aarde kabel aangesloten rechtstreeks van de – pool op het blok.

    #18508165

    Een suggestie die ik zeker wil meegeven, en tevens het eerste dat ik deed toen ik naar m’n astra g ging kijken voor ik hem kocht, was het controleren van de injectoren.

    – Je neemt een lange platte schroevendraaier, je zet het einde tegen de kop van de injector, en aan het andere einde (handvat) je oor. Als je een duidelijke ritmische tik hoort, dan werkt hij prima.

    – Brandstofdruk al gecontroleerd?

    – al een compressietest gedaan op alle 4 cylinders?

    succes!

    #18508257

    Bekend probleem als je een imitatie bobine monteert. Ecu updaten of orginele bobine monteren.

    #18508284

    Dank voor de reacties! Ik heb aardig hoofdpijn van de auto maar kan er door recente kosten geen afscheid van nemen.

    Het het uitvallen van de motor is inderdaad wel sinds ik de bobine heb vervangen. Inmiddels heb ik ook een EML327 adapter gekocht waarmee ik de ECU zelf kan uitlezen. Dit is de meest recente output!

    Tanks @tomtom99 ik ga dit ook allemaal even controleren!

    Car Scanner ELM OBD2
    DTC report
    Selected brand: Opel

    ============1==============
    P29FF(9B)
    Raw code: 29FF9B
    ECU: 11
    Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test not completed since last DTC clear, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested

    ============2==============
    P283F(19)
    Raw code: 283F19
    ECU: 11
    Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear
    OBDII: Transmission shift fork C position – intermittent signal

    ============3==============
    P273F(19)
    Raw code: 273F19
    ECU: 11
    Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear

    ============4==============
    P26FF(9B)
    Raw code: 26FF9B
    ECU: 11
    Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear

    ============5==============
    P25F8(9B)
    Raw code: 25F89B
    ECU: 11
    Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear

    ============6==============
    P1021(19)
    Raw code: 102119
    ECU: 11
    Status: Test failed, Test failed (current drive cycle)

    ============7==============
    C3895(06)
    Raw code: 789506
    ECU: 11
    Status: Test failed

    ============8==============
    U3111(7F)
    Raw code: F1117F
    ECU: 11
    Status: Test failed, Confirmed, Test not completed since last DTC clear

    ============9==============
    P0110
    Raw code: 0110
    ECU: 11
    Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
    OBDII: Intake air temperature (IAT) sensor – circuit malfunction

    ============10==============
    P0325
    Raw code: 0325
    ECU: 11
    Status: Test is inhibited by other DTC, Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle
    OBDII: Knock sensor (KS) 1, bank 1 – circuit malfunction

    ============11==============
    P1328
    Raw code: 1328
    ECU: 11
    Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory
    Opel: Knock control, cylinder 3 – control limit reached

    ============12==============
    P1327
    Raw code: 1327
    ECU: 11
    Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory
    Opel: Knock control, cylinder 2 – control limit reached

    ============13==============
    P1326
    Raw code: 1326
    ECU: 11
    Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle
    Opel: Knock control, cylinder 1 – control limit reached

    ============14==============
    P1329
    Raw code: 1329
    ECU: 11
    Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle
    Opel: Knock control, cylinder 4 – control limit reached

    #18508436

    Eml327 = afval

    Bremi bobine? ;-)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.